رئیس هیات ووشو استان قم خبر داد:

برگزاری بیش از ۸۵ مسابقه ووشو در استان قم

رئیس هیات ووشو استان قم با اشاره به برگزاری مسابقات استانی ووشو گفت: هیات ووشو استان قم در سال گذشته حدود ۸۵ مسابقه در رده‌های سنی مختلف در دو بخش تالو و ساندا برگزار شده است.

 جواد محمدزاده رئیس هیات ووشو استان قم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  با اشاره به توجه ویژه به ووشو در کشور اظهار داشت: امروزه اکثر استان‌ها با نگاه جدی و علمی توجه بسیاری به رشته ووشو دارند و این موضوع می‌طلبد که مسئولین ورزش استان ما نیز نگاه خیلی جدی‌تری به این رشته داشته باشند تا بتوانیم جزو هیئت‌هایی باشیم که در رویدادهای مختلف کشوری و مسابقات برون‌مرزی دارای نماینده باشیم و در کاروان‌های اعزامی تیم ملی شانس بالاتری داشته باشیم.
 وی با اشاره به پتانسیل و توانایی ووشوکاران قم بیان داشت: ووشوکاران استان قم هم در بخش آقایان و هم در بخش بانوان در تمام رده‌های سنی پتانسیل بسیار بالایی دارند و اگر توجه دقیقی صورت بگیرد قطعاً اتفاق مثبت برای ورزش استان بالاخص برای ووشو استان رقم خواهد خورد.
 محمدزاده با اشاره به رقابت‌های انتخابی تیم ملی در بخش ساندا بیان داشت: رقابت‌های انتخابی تیم ملی در بخش ساندا در آکادمی ملی ووشو در تهران برگزار شد که خانم‌ها مهین منتشلو در ۶۵ کیلوگرم مدال طلا، نازنین وثیقی در ۴۸ کیلوگرم مدال نقره و ریحانه سلمان‌پور در ۵۶ کیلوگرم مدال برنز کسب کردند و به اردوی تیم ملی دعوت شدند که این موضوع یک اتفاق تاریخی در ساندا بانوان استان قم بود.
 وی با اشاره به اعزام‌های متعدد در رشته ووشو گفت: رشته ووشو رشته‌ای است که دارای مسابقات متعدد و اعزام‌های بسیاری است به‌طوری که در طول سال، فقط ۱۶ اعزام به مسابقات انتخابی تیم ملی داریم، البته اعزام‌های هیات در مسابقات سبکی و لیگ برتر نیز در طول سال ۱۴۰۲ هم در جوانان و هم در بزرگسالان در لیگ‌های برتر کشوری هم انجام‌گرفته است.
 رئیس هیات ووشو استان قم با اشاره به برگزاری مسابقات استانی ووشو عنوان کرد: هیات ووشو استان قم در سال گذشته حدود ۸۵ مسابقه در رده‌های سنی مختلف در دو بخش تالو و ساندا برگزار شده است.
 وی با اشاره به تعداد مدال‌های کسب شده رد سال گذشته افزود: در مجموع مسابقات برون‌استانی و مسابقات قهرمانی کشور در دو بخش تاو و ساندا، ورزشکاران هیات توانستند ۳۶۵ مدال رنگارنگ برای استان قم به ارمغان بیاورند.
 محمدزاده با اشاره به برگزاری لیگ‌های منظم استانی عنوان کرد: می‌توان به‌جرئت گفت هیات ووشو استان قم در کشور جزو معدود استان‌های است که هر ساله در حال برگزاری لیگ‌های استانی در تابو و ساندا به‌صورت منظم و مرتب است.
 وی با اشاره به جمعیت تحت پوشش هیات ووشو قم گفت: در حال حاضر بیش از دو هزار و ۲۵۰ ورزشکار به‌صورت بیمه شده زیر نظر مربیان هیات ووشو استان قم در حال فعالیت هستند که این خود نشان‌دهنده این موضوع است که هیات ووشو باتوجه‌به این جمعیت آماری جزو چهار یا پنج هیات برتر استان است.
 رئیس هیات ووشو استان قم با اشاره به دغدغه استان در ورزش قهرمانی تأکید کرد: ورزش قهرمانی می‌تواند بسیاری از مشکلات و دغدغه‌های ورزش استان را برطرف کند درصورتی‌که نگاه و توجه جدی بخصوص از طریق رسانه‌ها به مربیان و قهرمانان ووشو استان صورت گیرد.
 وی با اشاره به اینکه ووشوکاران استان با وجود همه محدودیت‌ها شایستگی خود را ثابت کردند، بیان داشت: ووشوکاران استان چهار سال مدام در حال رقابت با هیئت‌های برتر کشور هستند و قطعاً اگر نگاه کارشناسانه، نگاه دلسوزانه و مجرب صورت بگیرد قطعاً باعث رشد هرچه بیشتر این رشته و موفقیت ورزش استان قم در سطح کشور خواهد شد.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/49005
اخبار مرتبط

نظرات شما