قم فردا گزارش می‌دهد؛

ووشو، ورزش محبوب قمی‌ها

امروزه ووشو به‌صورت یک ورزش استاندارد جهانی به مردم جهان ارائه شده است و فقط منحصر به کشور چین نیست و مردم کشورهای مختلف برای بهره‌گیری از خواص طبی و شرکت در رقابت‌های قهرمانی در این رشته ورزشی تمرین می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  ووشو رشته‌ای که در یک دهه اخیر در همه اعزام‌ها از جمله رشته‌های موفق بوده و بهترین نتایج را به دست آورده و کمک شایانی به ورزش استان قم داشته است که در حال حاضر بیش از دو هزار و ۲۵۰ ورزشکار به‌صورت بیمه شده زیر نظر مربیان هیات ووشو استان قم در حال فعالیت هستند.
 ورزش ووشو به‌عنوان یکی از ورزش‌های رزمی چین است که امروزه در بسیاری از کشورهای جهان به‌عنوان یک‌رشته پرطرفدار شناخته می‌شود. کلمه چینی ووشو به‌عنوان هنرهای رزمی و یا نظامی به زبان فارسی ترجمه می‌شود. این ورزش دارای سبک‌ها و تکنیک‌های خاصی است که باعث خواهد شد شیوه مبارزه و اجرای حرکات ووشوکاران در هر سبکی متفاوت باشد. هدف اصلی حرکات رزمی در ورزش Wushu سلامتی جسم، روح و دفاع شخصی خواهد بود.

 جواد محمدزاده رئیس هیات ووشو استان قم در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به پتانسیل و توانایی ووشوکاران قم بیان داشت: ووشوکاران استان قم هم در بخش آقایان و هم در بخش بانوان در تمام رده‌های سنی پتانسیل بسیار بالایی دارند و اگر توجه دقیقی صورت بگیرد قطعاً اتفاق مثبت برای ورزش استان بالاخص برای ووشو استان رقم خواهد خورد.
 وی با اشاره به تعداد مدال‌های کسب شده در سال گذشته افزود: در مجموع مسابقات برون‌استانی و مسابقات قهرمانی کشور در دو بخش تاو و ساندا، ورزشکاران هیات توانستند ۳۶۵ مدال رنگارنگ برای استان قم به ارمغان بیاورند.
 رئیس هیات ووشو استان قم با اشاره به اینکه ووشوکاران استان با وجود همه محدودیت‌ها شایستگی خود را ثابت کردند، بیان داشت: ووشوکاران استان چهار سال مدام در حال رقابت با هیئت‌های برتر کشور هستند و قطعاً اگر نگاه کارشناسانه، نگاه دلسوزانه و مجرب صورت بگیرد قطعاً باعث رشد هرچه بیشتر این رشته و موفقیت ورزش استان قم در سطح کشور خواهد شد.

 امروزه ووشو به‌صورت یک ورزش استاندارد جهانی به مردم جهان ارائه شده است و فقط منحصر به کشور چین نیست و مردم کشورهای مختلف برای بهره‌گیری از خواص طبی و شرکت در رقابت‌های قهرمانی در این رشته ورزشی تمرین می‌کنند. هنر رزمی ووشو در مسابقات در دو بخش تالو (اجرای فرم‌های سنتی چینی به‌صورت زیبا به همراه حرکات آکروباتیک) و زمینه ساندا (مبارزه آزاد بر روی سکو با استفاده از دستان و پاها و زیرگیری) ارائه می‌شود.

 فرشاد عربی سرمربی تیم ملی ووشو ایران در بخش تالو در گفتگو با ایرنا در مورد پیشرفت تالو در سال‌های اخیر و خارج‌شدن از زیر سایه ساندا، بیان کرد: مدال‌آوری در رشته ما نیاز به زمان دارد و قابل‌قیاس با سایر رشته‌ها نیست. ثمره چند سالی که در تیم‌های پایه نوجوانان و جوانان کار شده را اکنون می‌بینیم.
 وی ادامه داد: برای ما شایسته‌سالاری مهم است نه نام و سن نفرات، ملاک ما همیشه انتخابی بوده تا بهترین‌ها به ترکیب اصلی رسیده و بتوانند مدال‌آوری کنند.
 در پایان باید گفت باتوجه‌به وجود استعدادهای فراوان و علاقه‌ای که جوانان به رشته‌های رزمی خصوصاً ووشو دارند مسئولان ورزش استان به‌خصوص اداره کل ورزش و جوانان باید برای زمینه‌های رشد و پیشرفت این جوانان را فراهم بکنند.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/49046
اخبار مرتبط

نظرات شما