نایب‌رئیس هیات ووشو استان قم:

ووشو دربین بانوان رشد قابل‌توجهی داشته است

نایب‌رئیس هیات ووشو استان قم با به رشد جامعه آماری ووشو بانوان قم گفت: جامعه آماری ووشو بانوان استان قم نسبت به پنج سال گذشته رشد زیادی داشته است؛ به حدی که آمار بیمه‌شدگان ورزشی این هیات افزایش چشمگیر داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  بتول‌السادات رفیعی‌پور نایب‌رئیس هیات ووشو استان قم در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به پیشرفت ووشو بانوان در استان قم طی سال‌های گذشته اظهار داشت: هیات ووشو استان قم در سال‌های گذشته در قسمت پیشرفت چشمگیری داشته و بدون استثنا در تمامی مسابقات تالو و ساندا در سال‌های گذشته همیشه مدال‌آور و قهرمان تیم ملی داشتیم.
 وی با اشاره به رشد جامعه آماری ووشو بانوان قم بیان داشت: جامعه آماری ووشو بانوان استان قم نسبت به پنج سال گذشته رشد زیادی داشته است؛ به حدی که آمار بیمه‌شدگان ورزشی این هیات افزایش چشمگیر داشته، جایگاه و رتبه داوران و مربیان سیر صعودی داشته و به‌طوری که مربیان ملی استان قم در مسابقات ساندا و تالو کشور حضور دارند و داوران استان نیز در مسابقات انتخابی تیم ملی و لیگ برتر در حال قضاوت هستند.

 نایب‌رئیس هیات ووشو استان قم با اشاره به کسب کرسی در فدراسیون توسط بانوان قمی گفت: هیات ووشو استان قم توانسته است در فدراسیون ووشو و در بخش بانوان کرسی‌های فدراسیون را هم کسب کند؛ خانم سالخورده که از داوران بین‌المللی استان قم است در قسمت داوران کمیته داوران فدراسیون ووشو صاحب کرسی و جایگاه هستند.
وی با اشاره به کسب ۳۶۵ مدال در سال گذشته توسط ووشوکاران قمی عنوان کرد: هیات ووشو استان قم در سال گذشته با کسب ۳۶۵ مدال که بیشتر مدال‌ها در قسمت بانوان بود توانست جایگاه سوم در استان قم و همچنین جایگاه هفتم در بین ۳۲ استان در فدراسیون ووشو کسب کند که این نشان از وجود همدلی در بین مربیان و ووشوکاران در هیات استان قم است که هر سال باعث تکرار مدال‌آوری و افزایش آمار مدال هیات شده است.

 رفیعی‌پور با اشاره به اینکه تالو و ساندا جزو زیرشاخه‌های ووشو هستند ابراز داشت: دو قسمت تالو و ساندا در ووشو وجود دارد که در قسمت ساندا بر روی رینگ به مبارزات می‌پردازند و در قسمت تالو اجرای نمایشی را در روی تالوفیلد خواهیم داشت، این دو بخش مجزا از هم هستند و مسابقات کاملاً به‌صورت مجزا برگزار می‌شود، به علت استقبال بانوان امکان اجرای مسابقات در یک روز در استان قم وجود ندارد و هر کدام به‌صورت تخصصی در روزهای مختلف برگزار می‌شود.

 وی با اشاره به مدال‌های کسب شده در دو بخش ساندا و تالو بیان داشت: در رشته ساندا در مسابقات انتخابی تیم ملی سه مدال طلا، نقره و برنز کسب شد و هم اکنون نیز این ورزشکاران در اردوی دوم انتخابی تیم ملی به سر می‌برند؛ در بخش تالو نیز در قسمت بزرگسالان موفق به کسب یک مدال برنز شده‌ایم که این موضوع روند مدال‌آوری هیات را همچنان ادامه‌دار می‌کند.
 نایب‌رئیس هیات ووشو استان قم با اشاره به محبوب بودن ووشو در بین بانوان گفت: رشته ووشو به علت داشتن حجاب مناسب و همین‌طور فدراسیون قوی در اعزام‌های ملی و بین‌المللی به مسابقات جهانی و مسابقات آسیایی در بین بانوان دارای محبوبیت خاصی است.
 وی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی هیات در بخش بانوان افزود: هیات ووشو استان قم علاوه بر اعزام‌های منظم تیم ها در بخش بانوان در بخش‌های فرهنگی و تجلیل از ورزشکاران هم بسیار فعال است، در سال‌های گذشته و همچنین امسال از ورزشکاران هیات در قسمت بانوان به‌خوبی تجلیل شد برنامه‌های فرهنگی دیگر نیز در اعیاد مختلف ادامه دارد.

خبرنگار: محمدعلی رجبی
انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/49083
اخبار مرتبط

نظرات شما