گرند اسلم جوجیتسو استانبول ۲۰۲۴؛

ایران قهرمان روز نخست تورجهانی جوجیتسو برزیلی

نمایندگان ایران در نخستین روز از رقابت‌های تور جهانی جوجیتسو برزیلی با پنج مدال طلا، سه نقره و یک برنز به مقام قهرمانی دست یافتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» رقابت‌های تور جهانی جوجیتسو برزیلی به میزبانی ترکیه در استانبول، از دیروز ۱۸ خرداد آغاز شد و حاصل کار نمایندگان ایران در این روز پنج مدال طلا، سه نشان نقره و یک برنز بود.

امروز ۱۹ خردادماه چهار نماینده دیگر ایران در رده کمربندی قهوه‌ای و بنفش بر روی تاتامی خواهند رفت.

در مجموع، تیم ایران با ۹ مدال در کمربندهای سفید و آبی از بین ۶۰ تیم شرکت‌کننده در تور جهانی جوجیتسو برزیلی به مقام قهرمانی روز نخست رسید.

ایران قهرمان روز نخست تورجهانی جوجیتسو برزیلی

براین‌اساس در مسابقات مستر، غفار میرزایی نماینده وزن ۷۷ کیلوگرم کشورمان در دور نخست رقیبی از کشور میزبان را شکست داد در فینال مقابل حریف ایرانی خود به برتری رسید و صاحب مدال طلا شد.

در همین وزن صادق زارع در دور اول استراحت داشت. در اولین مبارزه خود حریفی از ترکیه را از میان برداشت، اما در فینال با قبول شکست برابر هم تیمی خود به مدال نقره بسنده کرد.

در وزن ۸۵ کیلوگرم، امیرعلی کاظمی بعد از استراحت در دور اول مقابل نماینده کنگو پیروز شد؛ اما در مرحله بعد، از رقیب برزیلی خود شکست خورد و صاحب نشان برنز شد.

سیدمهدی حسینی دیگر نماینده ایران در اولین مبارزه، مقابل بلغارستان به برتری رسید، در فینال هم نماینده آسیایی خود را شکست داد و صاحب گردن‌آویز طلا شد.

در وزن ۱۲۰ کیلوگرم، عرفان انوری در دور اول استراحت داشت سپس مقابل نماینده بلغارستان پیروز از تاتامی بیرون آمد؛ اما در بازی نهایی مقابل حریفی از روسیه شکست را پذیرفت و به مدال نقره دست‌یافت.

سعید ناصح فر دیگر ملی‌پوش ایران در وزن ۸۵ کیلوگرم بعد از استراحت در اولین دور به مصاف نماینده میزبان رفت و وی را شکست داد در فینال نیز بلغارستان را از پیشرو برداشت و صاحب گردن‌آویز طلا شد.

مصطفی اجاقی در وزن ۹۴ کیلوگرم در اولین مسابقه به قرعه استراحت خورد در مرحله فینال نماینده ترکیه را برد و مدال طلا را از آن خود کرد.

در ۱۲۰+ کیلوگرم امیرحسین محسنی در دور اول استراحت داشت، او کار خود را با برد مقابل هندوستان آغاز کرد؛ اما در مرحله فینال نتوانست مقابل نماینده ترکیه به پیروزی برسد و مدال نقره دیگری را برای ایران به دست آورد.

علیرضا شهریاری در ۱۲۰ کیلوگرم بعد از استراحت در دور اول در مرحله نهایی مقابل حریفی از کشور کنگو به برتری دست‌یافت و صاحب نشان طلا شد.

در رده سنی جوانان، علی عبداللهی در وزن ۸۵ کیلوگرم دور اول با قرعه استراحت روبرو شد با وجود پیروزی مقابل نماینده کشور میزبان در دور دوم در مرحله بعد از آذربایجان شکست خورد و بدون مدال از دور رقابت‌ها کنار رفت.

امیر همسایه مسئولیت سرمربیگری تیم ملی جوجیتسو برزیلی را برعهده دارند و حمیدرضا چاپاری و امیرعباس انوری به‌عنوان مربی در کنار وی هستند.




انتهای پیام/


منبع:ورزش پارسی
http://qomefarda.ir/49126
اخبار مرتبط

نظرات شما