کوراش قهرمانی آسیا؛

تیم کوراش بانوان ایران نایب‌قهرمانی آسیا شد

تیم کوراش بانوان ایران با کسب ۲ طلا، ۳ نقره و ۳ برنز در مسابقات قهرمانی آسیا، به مقام نایب‌قهرمانی دست‌یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» روز نخست سیزدهمین دوره مسابقات کوراش قهرمانی آسیا، شنبه ۱۹ خرداد با معرفی نفرات برتر اوزان مختلف بخش زنان در سالن ۱۲ هزارنفری مجموعه ورزشی آزادی خاتمه یافت.

ملی‌پوشان کوراش بانوان ایران در پایان رقابت‌ها، ۲ طلا، ۳ نقره و ۳ برنز به دست آوردند و در بخش تیمی به مقام نایب‌قهرمانی رسیدند.

 تیم کوراش بانوان ایران نایب‌قهرمانی آسیا شد

در فینال وزن ۴۸- کیلوگرم؛ فائزه ابراهیمی از ایران در کنار «هوی تینگ هسو» از چین‌تایپه به مقام سوم مشترک رسید. در این وزن «آیشیرین حیدرووا» از ترکمنستان قهرمان شد و «سیمران سیمران» از هند به مدال نقره دست‌یافت.

در وزن ۵۲- کیلوگرم؛ آرزو سلیمی ملی‌پوش کشورمان با شکست در فینال مقابل «خیلولا اورتیکبوئوا» از ازبکستان به مدال نقره بسنده کرد. در این وزن «روزیمنلی میمانووا» از ترکمنستان و «پوجا مالیک» از هند در رده سوم مشترک رسیدند و برنز گرفتند.

در وزن ۵۷- کیلوگرم؛ طاهره آذرپیوند در مبارزه فینال به مصاف «ایبوداکخون آگوجونووا» از ازبکستان رفت و برابر این حریف نیز پیروز شد تا مدال طلای این وزن را به خود اختصاص بدهد. در این وزن «پین، چون وانگ» از چین‌تایپه و «هیون سئو هونگ» از کره جنوبی رتبه سوم مشترک را به خود اختصاص دادند و صاحب مدال برنز شدند.

 تیم کوراش بانوان ایران نایب‌قهرمانی آسیا شد

در وزن ۶۳- کیلوگرم که مسابقات به‌صورت دوره‌ای برگزار شد، پردیس عیدی‌وندی با ۲ برد و ۲ باخت و همراه با «مانپریت رانی» از هند به مدال برنز مشترک دست‌یافت. در این وزن «وان تینگ لی» از چین‌تایپه قهرمان شد و «کومیلا کاخورووا» از ازبکستان به مدال نقره رسید.

در وزن ۷۰ – کیلوگرم؛ ریحانه گیلانی ملی‌پوش کشورمان در دیدار نهایی به مصاف «شهنوزا بوزورووا» از ازبکستان رفت و با شکست مقابل این کوراش‌کار به مدال نقره رسید. در این وزن از «چیا لینگ لیو» از چین‌تایپه و «نورانا هزرتووا» از ترکمنستان به مقام سوم مشترک دست یافتند.

در وزن ۷۸- کیلوگرم که مسابقات به‌صورت دوره‌ای برگزار شد، صبا کرمعلی در کنار «سابینا کادیرووا» از ترکمنستان به مدال برنز دست‌یافت. در این وزن «یی ین چائو» از چین‌تایپه قهرمان شد و «فیلورا ارگاشووا» از ازبکستان مدال نقره بر گردن آویخت.

 تیم کوراش بانوان ایران نایب‌قهرمانی آسیا شد

در وزن ۸۷- کیلوگرم که رقابت‌ها به‌صورت دوره‌ای انجام شد، هانیه وحدانی در رده دوم ایستاد و مدال‌آور نقره برای ایران شد. در این وزن «پوکیزاخون کمولدینووا» از ازبکستان به مدال طلا دست‌یافت، هانیه وحدانی نقره گرفت و «پارگاتی پارگاتی» از هند به همراه «نورسلطان ارنیازووا» از ترکمنستان صاحب مدال برنز شدند.

در وزن ۸۷+ کیلوگرم؛ فاطمه برمکی ملی‌پوش ایران با کسب سه پیروزی، به مقام قهرمانی رسید و صاحب مدال طلا شد. در این وزن «یولدوز موخامادیووا» از ازبکستان به مدال نقره رسید و «سامریتی سامریتی» از هند و «حمیده نیکی» از تیم پناهجویان به مدال برنز بسنده کردند.

 تیم کوراش بانوان ایران نایب‌قهرمانی آسیا شد

رده‌بندی تیمی این مسابقات به شرح زیر است:

۱- ازبکستان ۳ طلا، ۴ نقره، مجموع ۷ مدال

۲- ایران ۲ طلا، ۳ نقره و ۳ برنز، مجموع ۸ مدال

۳- چین‌تایپه ۲ طلا و ۳ برنز، مجموع ۵ مدال

۴- ترکمنستان یک طلا و ۴ برنز، مجموع ۵ مدال

۵- هند یک نقره و ۴ برنز، مجموع ۵ مدال

۶- کره جنوبی یک برنز، مجموع یک مدال

۷- تیم پناهجویان یک برنز، مجموع یک مدال




انتهای پیام/


منبع:ورزش پارسی
http://qomefarda.ir/49136
اخبار مرتبط

نظرات شما