معاون راهداری اداره‌کل حمل‌ونقل جاده‌ای:

اصلاح نقطه حادثه‌خیز در شهرستان کهک اجرایی شد

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم گفت: در راستای رفع نقاط حادثه‌خیز استان، احداث پل‌زیرگذر در روستای صرم شهرستان کهک اجرایی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» سید حسن خلیلی نیا خاطرنشان کرد: باتوجه‌به مطالعات صورت‌گرفته مسیر دسترسی ایمن به روستای صرم، در مرحله نخست، در قالب احداث پل‌زیرگذر اجرایی می‌شود.

 وی با اشاره به مشخصات فنی - اجرایی این طرح، گفت: سازه از نوع بتنی با عرض ۱۲ متر، طول ۱۰ متر و ارتفاع ۵.۵ متر برای رفع این نقطه حادثه‌خیز در دست اجراست.

 خلیلی نیا بازه زمانی تکمیل پروژه احداث پل‌زیرگذر روستای صرم را ۶ماهه اعلام کرد و افزود: باتوجه‌به موقعیت‌محور و ضرورت تسریع در تکمیل طرح، در پایان آبان‌ماه امسال شاهد بهره‌برداری از آن خواهیم بود.

 وی در خصوص میزان اعتبار اجرایی طرح احداث پل‌زیرگذر روستای صرم عنوان کرد: پیش‌بینی هزینه اجرایی این پروژه بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال است که از محل اعتبار طرح گسترده مقاوم‌سازی، ایمن‌سازی و تعمیرات جاری ابنیه فنی راه‌های استان قم تأمین شده است.

 وی در ادامه، بیان کرد: شهرستان کهک و توابع آن به دلیل موقعیت جغرافیایی جز مناطق مهم گردشگری استان و همچنین به‌عنوان یکی از مناطق ییلاقی از ترافیک بالایی برخوردار است.

 خلیلی نیا اضافه کرد: محورهای جاده‌ای شهرستان کهک از ترافیک چشمگیری به‌ویژه در ایام تعطیل سال و روزهای پایانی هفته برخوردار است و همین امر ضرورت تأمین ایمنی راه‌های برون‌شهری آن را دوچندان کرده است.

 معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم گفت: صرم واقع در محور لنگرود - کهک، از روستاهای پرجمعیت شهرستان کهک بوده و به دلیل موقعیت پرترافیک آن مسیر دسترسی روستا به محور لنگرود - کهک، از نقاط مستعد حادثه است.

 شهرستان کهک در فاصله ۳۰ کیلومتری مرکز شهر قم دارای یک شهر بنام کهک و دو بخش مرکزی و فردو و دارای ۱۸ روستا است که ۱۰ روستای آن جزو بخش مرکزی و ۸ روستا نیز جزو بخش فردو می‌شود.

 همه روستاهای شهرستان کهک دارای سکنه و شورا و دهیاری است.

 جمعیت ثابت این شهرستان حدود ۴۰ هزار نفر و جمعیت شناور و متغیر آن بیش از ۸۰ هزار نفر برآورد می‌شود.

 در حوزه راهداری استان قم حدود ۲ هزار کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

 استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهارراه فرعی است که از جمله آنان می‌توان به آزادراه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/49164
اخبار مرتبط

نظرات شما