قم فردا گزارش می‌دهد؛

فواید ورزش کراس‌ترینینگ

کراس‌ترینینگ ساخت و تقویت قدرت استقامت و تمامی جنبه‌های دیگر آمادگی جسمانی با انجام فعالیت‌های ورزشی متنوع است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  کراس‌ترینینگ یک سیستم تمرینی بسیار مؤثر و پیچیده است که از عناصر حرکات ورزشی، ژیمناستیک، وزنه‌برداری و تمرین قدرتی استفاده می‌کند که این عناصر، با یکدیگر برای ایجاد یک سیستم تمرینی جدید که کارآمد، چالش‌برانگیز و متغیر است ترکیب می‌شوند.
 یکی از اصول ورزش کراس‌ترینینگ رقابتی است که وارد ورزش خود می‌کنید؛ در این ورزش از تمرین امروز تا تمرین روز بعد می‌توان اختلاف‌ها را مشاهده و احساس کرد و از تجربه انجام ورزش‌های متنوع و استفاده از وسیله‌های گوناگون را بهر برد.
 یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای کراس‌ترینینگ انجام تمرین‌های مختلف در هر جلسه تمرینی است، از روش‌هایی در ورزش پیلاتس گرفته تا اردوزدن در طبیعت، یک جلسه دوچرخه‌سواری، یک جلسه تمرین در فضای باز و یا حتی می‌توان در یک جلسهٔ تمرین ۱۰ دقیقه تردمیل؛ ۱۰ دقیقه تمرین‌های قدرت و …را تجربه کرد.
 سعید کاملی رئیس هیات آمادگی جسمانی و تندرستی استان قم در گفتگو با «قم فردا» با اشاره به ورزش کراس‌ترینینگ اظهار داشت: کراس‌ترینینگ یکی از بهترین راه‌های رسیدن به تناسب‌اندام و افزایش آمادگی جسمانی و سلامتی برای فرد است که از یک سری حرکات متنوع وزنه‌برداری، ژیمناستیک، دو و... تشکیل شده که با شدت بالا انجام می‌شود.
 وی با اشاره به مزایای کراس‌ترینینگ گفت: ورزش کراس‌ترینینگ با کمترین هزینه و بدون نیاز به تجهیزات، برای افراد با هر سطح آمادگی جسمانی چه مبتدی و چه حرفه‌ای حتی در فضای باز و محل کار و زندگی قابل اجراست و این تمرینات بسیار ایده‌آلی برای افرادی است که تصمیم دارند ورزش را شروع کنند است.
 رئیس هیات آمادگی جسمانی و تندرستی استان قم با اشاره به مزایای دیگر کراس‌ترینینگ بیان داشت: جلوگیری از آسیب‌دیدگی، تناسب‌اندام همه‌جانبه، جلوگیری از خستگی و کلاگی انجام تمرینات روتین، افزایش انعطاف‌پذیری، دستیابی به قدرت مطلق و رفع عدم تعادل عضلانی و ناهماهنگی عضلات از دیگر مزایای این رشته ورزشی است.
 کراس‌ترینینگ ساخت و تقویت قدرت استقامت و تمامی جنبه‌های دیگر آمادگی جسمانی با انجام فعالیت‌های ورزشی متنوع است؛ اما کراس‌فیت یک رژیم تمرینی که شامل حرکات عملکردی با شدت بالا و یک برند تجاری ورزشی است که هر کدام نتایج متفاوتی را به وجود می‌آورند، اما برای تقویت استقامت، پیشگیری از آسیب‌دیدگی و ساخت عضلات قوی برای عملکرد بهتر باشید کراس ترینینگ گزینه مناسب‌تری است.

 در برنامه تمرینات قدرتی یا کراس‌ترینینگ با وزن بدن بسیاری از فعالیت‌های ورزشی مانند جلو بازو، پشت بازو و غیره برای دست‌ها و شانه‌ها، انواع کرانچ پلانک و دیگر حرکات شکم برای عضلات میان تنه، انواع لانچ‌ها اسکوات‌ها و حرکات انفجاری مانند پاورکلین و دویدن با شدت و مسافت‌های مختلف برای پاها و همسترینگ که عضلات پا را به قدر کافی درگیر می‌کند و برنامه‌های تمرینی کل بدن حرکاتی مانند بارفیکس روبینگ که عضلات پشت را به چالش می‌کشند وجود دارد؛ به عبارتی دیگر در انجام تمرینات کراس‌ترینینگ تمامی عضلات بدنی درگیر بوده و تقویت خواهند شد.
 سید سجاد کاظمی مسئول کمیته کراس‌ترینینگ استان قم در گفتگو با خبرنگار «قم فردا» با اشاره به گسترش رشته کراس‌ترینینگ در استان قم عنوان کرد: فاکتورهایی که تمام رشته‌های تخصصی باید داشته باشند، آمادگی جسمانی است پس یکی از مبانی پیشرفت تمام ورزشکاران حرفه‌ای بحث آمادگی جسمانی است که یکی از این شاخه‌هایی که می‌تواند به کمک ورزشکاران بیاید رشته کراس‌ترینینگ است که با کمک رسانه‌ها در پی گسترش این رشته در استان قم هستیم.
وی با اشاره به برگزاری اولین دوره رقابت‌های کراس‌ترینینگ در خردادماه افزود: اولین دوره رقابت کراس‌ترینینگ رو در خردادماه با حضور ورزشکاران و قهرمانان استان که در این رشته در حال فعالیت هستند برگزار شد و در حال حاضر با هماهنگی‌های صورت‌گرفته در حال برنامه‌ریزی جهت برگزاری یک مسابقه حرفه‌ای یا چندجانبه در مهرماه امسال هستیم.
مسئول کمیته کراس‌ترینینگ استان قم با اشاره به جذب اسپانسر برای برگزاری مسابقه خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقه حرفه‌ای و یا چندجانبه که با حضور ورزشکاران شهرستان‌های استان و اعطای جایزه همراه باشد نیازمند وجود حامی و اسپانسر است که با وجود اسپانسر و حمایت رسانه‌ها و تبلیغات برگزاری این مسابقه قطعاً اتفاق خواهد افتاد و شاهد برگزاری یک مسابقه پر هیجان و حرفه‌ای خواهیم بود.
 کراس‌ترینینگ مسیرهای آسان‌تری جهت تقویت قدرت استقامت، افزایش حجم عضلانی، کاهش چربی و بهبود ظرفیت قلبی عروقی و هوازی را توسط شخصی‌سازی تمرینات که عوامل آمادگی جسمانی را بهبود می‌دهد معرفی می‌کند که این نکته مثبت جذابی است.
 اجرای یک برنامه متعادل، خیلی ایمن‌تر از تمرکز بر روی صرفاً یک شیوه تمرینی است؛ ترکیب چندین شیوه تمرین آمادگی جسمانی، می‌تواند در رسیدن به هدف، کمک بیشتری کند و اجرای این شیوه می‌تواند باعث پیشرفت و ایجاد انگیزه بیشتر در فرد شود.


خبرنگار: محمدعلی رجبی
انتهای پیام/150
http://qomefarda.ir/49489
اخبار مرتبط

نظرات شما