نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی:

ایران مانند حاج‌قاسم، هنیه را تشییع کرد

نماینده مردم قم با اشاره به اینکه مردم ایران با حضور باشکوه در تشییع پیکر شهید هنیه خاطره تشییع پیکر حاج‌قاسم سلیمانی را تداعی کردند، گفت: مردم فلسطین می‌دانند که آن دولتی که با وجود همه سختی‌ها همواره پشتیبان آنها بود ایران است و این شهادت‌ها پیوند دو ملت را عمیق‌تر می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قاسم روانبخش با اشاره به تشییع باشکوه شهید اسماعیل هنیه در تهران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: مردم ایران نسبت به مسئله قدس یک حساسیت ویژه‌ای دارند و یک علقه خاص فکری و اعتقادی به مسجدالاقصی و قدس به علت اینکه اولین قبله مسلمین است دارند که سال‌هاست به دست صهیونیست‌ها اشغال شده است. 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم ما برای آزادی قدس بسیار اعتقاد و ایمان دارند مخصوصاً که رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی رحمت‌الله علیه مسئله آزادی قدس را سال‌های پیش مطرح کردند و مقام معظم رهبری هم به‌عنوان ولی‌امر مسلمین جهان همین مسیر را تا به امروز ادامه دادند.

وی اضافه کرد: بنابراین هر کس برای آزادی قدس تلاش کند از نظر ملت ایران محترم است این شخص چه شهید حاج‌قاسم سلیمانی یک فرمانده ایرانی باشد چه شهید اسماعیل هنیه که یک فرمانده فلسطینی در محور مقاومت است، شخصی که نقش بالاتر نسبت به آزادی قدس داشته باشد مورداحترام بیشتر هم خواهد بود. 

روانبخش تصریح کرد: ملت ایران نسبت به جنایت‌هایی که در این مدت توسط رژیم صهیونیستی انجام شده است بسیار ناراحت و خشمگین هستند؛ بنابراین هر شخصی که به دست رژیم جنایت‌کار صهیونیستی به شهادت برسد برای مردم عزیز است و برای تشییع پیکر او سنگ تمام می‌گذارند، حضور مردم قم در تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه یک پیام محکمی به رژیم صهیونیستی دارد که از آرمان قدس، فلسطین و مردم غزه دست برنخواهیم داشت. 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شهید اسماعیل هنیه مهمان ملت ایران بود و مردم ایران شهره به مهمان‌نوازی هستند وقتی مهمان عزیزی مانند شهید هنیه در خانه ملت ایران به شهادت برسد ناراحتی مردم ایران را چندبرابر می‌کند، مردم در تشییع باشکوه پیکر شهید هنیه رسم مهمان‌نوازی را به جا آوردند و خاطره تشییع پیکر شهید حاج‌قاسم سلیمانی را در تهران تداعی کردند.

وی با اشاره به ابراز ارادت خانواده شهید هنیه و مردم فلسطین به ملت ایران، تصریح کرد: اسرائیل در کشور قطر راحت‌تر می‌توانست شهید اسماعیل هنیه را ترور کند؛ اما عمداً این کار را در تهران انجام داد یکی از اهداف رژیم صهیونیستی این بود که ایران را متهم در ابعاد مختلف متهم کنند تا بین ملت فلسطین و ملت ایران شکاف ایجاد کنند؛ اما آنچه که رخ داد و نشان از هوشیاری دو ملت بود همبستگی و اتحاد بیشتر شد.

روانبخش افزود: مقاومت با ایران شکل‌گرفته است مردم فلسطین دارای تحلیل هستند و می‌دانند که چه اتفاقاتی در حال رخ‌دادن است و آن دولتی که در ۴۵ سال گذشته حتی وقتی تنها شده بود پشت فلسطین ماند و از آنها حمایت کرد و برای آن هزینه‌های سنگینی داده است ایران است، شهادت اسماعیل هنیه و تشییع پیکر باشکوه ایشان توسط مردم ایران در تهران و اقامه نماز توسط رهبر انقلاب اسلامی بر پیکر فرمانده مقاومت از اهل‌سنت نشان از تعمیق وحدت و همدلی دو ملت است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: برخلاف آنچه که دشمنان تصور می‌کردند می‌توانند با این ترور انشقاقی بین ملت ایران و ملت فلسطین و محور مقاومت ایجاد کنند؛ بلکه انسجام و همدلی بیشتر شد و ان‌شاءالله جبهه مقاومت در منطقه با رهبری انقلاب اسلامی قدس را آزادکرده و رژیم صهیونیستی را از صحنه روزگار محو خواهند کرد.

انتهای خبر /۱۷۰


http://qomefarda.ir/49906
اخبار مرتبط

نظرات شما