مدیرکل گمرکات قم مطرح کرد:

صادرات ۷۳ میلیون دلار از ابتدای سال

 مدیرکل گمرکات قم گفت: بر اساس پایش صورت‌گرفته از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه، نزدیک به ۷۳ میلیون دلار کالا از طریق گمرکات این استان به کشورهای مختلف جهان صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»    اسفندیار دریکوندی، مدیرکل گمرکات استان قم با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون صادرات استان قم به ۷۳ میلیون دلار رسیده است، گفت: در این مدت ۸۰ هزار و ۳۵۶ تُن کالا در قالب ۲ هزار و ۲۰۸ اظهارنامه، به ارزش حدود ۷۲ میلیون و ۹۸۷ هزار و ۹۲۰ دلار از طریق گمرکات استان قم به کشورهای هدف صادر شده است.

 وی ادامه داد: همچنین از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد، ۲۹ هزار و ۸۲۸ تُن کالا در قالب یک هزار و ۲ اظهارنامه، به ارزش ۱۴۲ میلیون و ۱۳۵ هزار و ۵۴۱ دلار از طریق گمرکات استان قم وارد کشور شد.

 مدیرکل گمرکات استان قم اضافه کرد: بیشتر حجم واردات انجام شده به گمرکات قم را کالاهای اساسی موردنیاز مردم و همچنین مواد و تجهیزات مورداستفاده در واحدهای تولیدی تشکیل می‌دهد که در راستای کمک به پیشرفت اقتصادی استان است.

 دریکوندی با اشاره به این که درآمد کل گمرکات قم در این مدت بیش از ۴۲۴ میلیارد تومان بوده است، بیان داشت: به‌منظور حمایت از فعالان اقتصادی تلاش می‌کنیم روند صادرات و واردات کالاها از طریق گمرکات استان با سهولت صورت پذیرد.

 وی افزود: در سال‌های اخیر توسعه فعالیت‌های صنعتی در قم و تولید محصولات متنوع در آن موجب شده تا شاهد افزایش روند فعالیت‌های تجاری استان باشیم و اکنون شمار قابل‌توجهی از کالاهای ساخت قم به بسیاری از کشورهای جهان صادر می‌شود.



انتهای خبر /

 
منبع:صداو سیما
http://qomefarda.ir/50282
اخبار مرتبط

نظرات شما