رئیس هیات جودو استان قم خبر داد:

تقویت جودو با افتتاح ۴ هیات

رئیس هیات جودو استان قم با اشاره به ارتقا جودو در استان قم گفت: هیئت جودوی استان برای ارتقا جودو در استان قم اقدام به تقویت و حمایت از توابع استان را در دستور کار قرار داد و توانستیم که چهار هیئت در بخش خلجستان، سلفچگان، شهرستان کهک و شهر قنوات را تشکیل دادیم.

محمدحسن سالاری رئیس هیات جودو استان قم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  با اشاره برنامه‌ریزی هیئت جودوی قم اظهار داشت: هیئت جودوی استان بر اساس یک برنامه‌ریزی راهبردی ۵ساله در افق ۱۴۰۴ تونس با اتحاد و همدلی که در جمع مربیان و جودوکاران استان توانسته با تشکیل کلاس‌های قهرمانی، اردوهای مستمر در طول سه سال اخیر با استعدادیابی و استعداد پروری به نتایج قابل اهمیتی برسد.
 وی با اشاره به کسب اولین مدال بین‌المللی جودو قم در سال ۱۴۰۲ بیان داشت: استان قم با قدمتی بیش از ۴۰ سال در جودوی کشور توانست برای اولین‌بار در بخش شیاعی و مبارزه نمایندگانی در تیم نوجوانان و جوانان داشته باشد و در سال ۱۴۰۲ با حضور برادران محبی در مسابقات آسیایی نوجوانان و جوانان اولین مدال بین‌المللی در مسابقات آسیایی را کسب کند.
 رئیس هیات جودو استان قم با اشاره به جایگاه جودو قم در کشور گفت: رشته رزمی جودو از دو بخش کاتا و شیاعی یا مبارزه تشکیل شده است که جودوی استان قم در کاتا یکی از قطب‌های جودوی کشور محسوب می‌شود و مقام‌های جهانی و آسیایی متعددی را در این بخش کسب کرده است.
 وی با اشاره به کسب مقام اول مسابقات ابوظبی عنوان کرد: جودو در دوره‌های مختلف مقام نایب‌قهرمانی جهان و آسیا را عمدتاً بعد از ژاپن داشته است و سال گذشته برای اولین‌بار در تاریخ جودوی کشور ایران توانست توسط جودوکار قم مدال طلا و مقام اول و در مسابقات جهانی ابوظبی رو کسب کند.
 سالاری با اشاره به جایگاه مبارزه جودو قم در کشور بیان داشت: جودو قم در بخش شیاعی یا مبارزه فاصله زیادی با جایگاه برتر در کشور داشت؛ اما تیم ملی جودو اثبات کرده که با طرح برنامه‌هایی می‌توان به المپیک نگاه کرد پس هیات جودو قم در این دو سال اخیر با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، اولین‌های مختلفی در بخش مبارزه و شیاعی داشته است.
وی با اشاره به افتخارآفرینی محمدامین اشرفی برای جودو قم و کشور گفت: محمدامین اشرفی نماینده قم در تیم ملی نوجوانان در کره جنوبی در وزن منفی ۸۱ موفق به کسب مدال ارزشمند برنز مسابقات آسیایی شد؛ اما حضور وی در تیم ملی به‌عنوان اولین حضور در مسابقات بین‌المللی یک موفقیتی برای جودوی استان رقم زد.
 رئیس هیات جودو استان قم با اشاره به حضور سرمربی تیم ملی بانوان در قم گفت: امضای تفاهم‌نامه جهت حضور سرمربی تیم ملی دختران در راستای آموزش و تمرین دختران جودوکار استان یکی از تصمیمات مهم اعضای جودو قم بود که موفق شد به این مهم دست پیدا کند و با حضور سرکار خانم جعفری سرمربی تیم ملی جوانان دختران و نتایج پرباری برای جودو استان داشت که دختران جودوکار قم توانستند برای اولین‌بار بر روی سکوی سوم تیمی منطقه یک کشور قرار گیرند.
 وی با اشاره به دیگر اقدامات هیات بیان داشت: افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی جمعیت جودوکاران و افزایش کلاس‌های جودوی استان و توابع، رایزنی و حمایت از حضور سه تن از مسئولان استانی در پست‌های کشوری فدراسیون از دیگر اقدامات صورت‌گرفته توسط هیات بود.
 سالاری با اشاره به حضور اعضای هیات در پست‌های کشوری جودو گفت: خانم شاهزاده به‌عنوان اولین مسئول بانو در کمیته مهم استعدادیابی به‌عنوان مسئول کمیته استعدادیابی فدراسیون، جناب آقای سید علی میرسپاسی به‌عنوان مربی بدنسازی تیم ملی بزرگسالان اعزامی به مسابقات آسیایی هانگجو و همچنین جناب آقای علیرضا معتضدی به‌عنوان سرپرست تیم ملی کاتا و همچنین دبیر کمیته کاتا کشور منصوب شدند.
 وی با اشاره به ارتقا جودو در استان قم گفت: هیئت جودوی استان برای ارتقا جودو در استان قم اقدام به تقویت و حمایت از توابع استان را در دستور کار قرار داد و توانستیم که چهار هیئت در بخش خلجستان، سلفچگان، شهرستان کهک و شهر قنوات را تشکیل دادیم.
 رئیس هیات جودو استان قم با اشاره به نتایج به‌دست‌آمده توسط ورزشکاران هیات بیان داشت: کسب پنج جام قهرمانی در دو سال اخیر در مسابقات مناطق، حضور چهار نماینده نوجوانان و جوانان در تیم های ملی شیاعی، حضور چهار نماینده در تیم ملی کاتا جهت اعزام به مسابقات جهانی آمریکا و مسابقات آسیایی کیش، کسب اولین مدال مسابقات آسیایی نوجوانان، کسب اولین مدال تاریخ جودوی کشور توسط جودوکاران قم در مسابقات جهانی کاتا، کسب عنوان ششمین قهرمانی ایران در مسابقات کاتای کشور، کسب اولین مقام سوم تیمی کشور در مسابقات شیاعی نوجوانان، کسب مقام و رتبه کشوری در تمام رده سنی نونهالان نوجوانان جوانان و بزرگسالان در طول یک سال و کسب اولین مقام تیمی دختران در مسابقات منطقه کشوری در حضور استان‌های تهران و البرز را می‌توان جزو نتایج به‌دست‌آمده توسط ورزشکاران هیات دانست.



انتهای خبر /


 
http://qomefarda.ir/50402
اخبار مرتبط

نظرات شما