مدیرعامل شرکت مخابرات قم خبر داد:

قم رتبه پنجم تحقق پروژه توسعه فیبر نوری

مدیرعامل شرکت مخابرات استان قم گفت: قم در رتبه پنجم تحقق پروژه توسعه فیبر نوری در سطح کشور است و کلیه شهرک‌های صنعتی، سازمان‌ها و ادارات دولتی، بسیاری از مراکز علمی، دانشگاهی و حوزوی و مجتمع‌های بزرگ مسکونی، تجاری به شبکه فیبر نوری متصل هستند.

​​​​محمد حاج عینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: در بخش توسعه شبکه فیبر نوری شهرهای قم، قنوات و قاهان، اقدامات بسیار خوبی در نیمه نخست سال جاری انجام شده، به‌نحوی‌که حدود ۸۷ کیلومتر عملیات فیبر کشی در راستای بهره‌مندی بخش خانگی و تجاری از فیبر نوری صورت پذیرفته است و در نقاط مختلف شهرها، شهروندان می‌توانند از طریق سامانه ۲۰۲۰ از سرویس‌های بر بستر فیبر نوری بهره‌مند گردند. 

مدیرعامل شرکت مخابرات استان قم ادامه داد: همچنین ۴ سایت جدید تلفن همراه در این مدت نصب و ۱۵ سایت نیز ارتقا تکنولوژی پیدا کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در بخش روستایی نیز عملیات فیبر کشی به روستاهای مهرزمین، علی‌آباد انقلاب، کهک به ونارچ انجام و همچنین برخوردار سازی بخشی از روستاهای لنگرود، سیرو، حاجی‌آباد نیزار و قبادبزن به فیبر نوری خانگی (FTTH) در راستای ارتقا کیفیت و سرعت اینترنت در ۶ماهه اول سال اجرائی گردیده به‌طوری‌که در مجموع ۴۱ کیلومتر عملیات حفاری و فیبر کشی صورت پذیرفته و در بخش تلفن همراه روستایی نیز ۲ سایت جدید تلفن همراه نصب گردیده است.

حاج عینی خاطرنشان کرد: در بحث تلفن ثابت در حال حاضر بالغ بر ۴۵۹ هزار مشترک تلفن ثابت در استان وجود دارد که حدود ۵ درصد آن در بخش روستایی فعال هستند، از ابتدای سال جاری نیز حدود ۴ هزار و ۴۰۰ خط جدید دایر گردیده است که در تمامی مراکز بدون وقفه درخواست‌های تلفن ثابت پاسخ داده می‌شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان قم اضافه کرد: تعداد مشترکان فعال اینترنت ثابت مخابرات نیز در سطح استان نیز بالغ بر ۱۰۶ هزار کاربر است که از این تعداد حدود ۷۷درصد از سرویس ADSL، حدود ۱۵ درصد از سرویس VDSL و ۸ درصد  از سرویس فیبر نوری خانگی (FTTH) بهره می‌گیرند که سرویس (FTTH) قابلیت بهره‌مندی کاربر را تا سرعت هزار مگابیت بر ثانیه را فراهم می‌سازد.

حاج عینی تأکید کرد: در مجموع می‌توان وضعیت استان را در بحث توسعه و پایداری شبکه را بسیار مطلوب دانست به‌نحوی‌که در رتبه پنجم تحقق پروژه توسعه فیبر نوری در سطح کشور هستیم و کلیه شهرک‌های صنعتی، سازمان‌ها و ادارات دولتی، بسیاری از مراکز علمی، دانشگاهی و حوزوی و مجتمع‌های بزرگ مسکونی و تجاری به شبکه فیبر نوری متصل هستند.

انتهای خبر /170

 
http://qomefarda.ir/51077
اخبار مرتبط

نظرات شما