مدیرگروه پول و ارز مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به سازوکار ایجاد نرخ تعادلی ارز در بازار غیررسمی، گفت: تأمین ارز قاچاق وارداتی و فرار سرمایه از قاچاق صادراتی، بیش اظهاری واردات و کم اظهاری صادرات در گمرک تأمین می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: باتوجه‌به سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی در حوزه خودکفایی و تأمین امنیت غذایی مردم، راهبرد تکمیل زنجیره تولید محصولات کشاورزی در قم ضمن استفاده از ظرفیت بخش خصوصی با جدیت دنبال شد.
سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت: یکی از اهداف ما ایجاد و توسعه شهرک‌های صنعتی غیردولتی در سال جهش تولید با مشارکت مردم است.
مدیرکل گمرکات قم گفت: در فروردین‌ماه امسال حدود ۱۲ هزار تُن‌ کالا در قالب ۳۳۵ اظهارنامه به ارزش ۱۰ میلیون و ۲۷۳ هزار دلار از گمرکات این استان صادر شد.
کلنگ اجرای ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی عقیق برای کارکنان دادگستری به زمین زده شد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم، گفت: طبق آخرین اطلاعات مرکز آمار ایران تورم سالانه این استان پس از ۱۹ ماه به زیر ۴۰ درصد رسیده است.
مدیرکل تأمین اجتماعی قم گفت: تا پایان سال گذشته بیش از ۶۹۶ میلیارد تومان از کارفرمایان قمی طلبکار هستیم و این میزان طلب از ۴۶ هزار و ۷۸۴ کارگاه در استان است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قم گفت: ذخیره کانسنگ منگنز معدن ونارچ قم به ۱۲ میلیون تُن با عیار ۲۳.۲ درصد و ارزش تقریبی ۶۰ همت رسید.
رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جعفرآباد با اشاره به آغاز بهسازی بخشی از بزرگراه قم به این شهرستان، گفت: این طرح تا پایان اردیبهشت‌ماه جاری به اتمام می‌رسد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم گفت: تا پایان سال جاری، اتصال شهرهای قم، کهک، جعفرآباد، قنوات، سلفچگان، دستجرد و قاهان به فیبر نوری نهایی خواهد شد.
از ابتدای اردیبهشت امسال عرضه بلیت قطار‌های محلی فقط از طریق نرم‌افزار سبرا امکان‌پذیر است.
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای قم با اشاره به وجود یک هزار و ۲۰۰ چاه مجاز کشاورزی، ادامه داد: چاه‌های مجاز استان ۱۸۰ میلیون مترمکعب برداشت غیرمجاز از منابع زیرزمینی دارند.
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی قم گفت: علاوه بر توسعه و ترویج مصرف بهینه و متعادل انواع کودهای فسفاته و پتاسه و کسب رتبه برتر استان در این زمینه، افزایش مصرف این کودها در قم به‌منظور افزایش کمیت و کیفیت محصولات تولیدی کشاورزی و به دنبال آن مبارزه بهتر با انواع تنش‌های بیماری و محیطی دنبال می‌شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم گفت: طبق آخرین اطلاعات مرکز آمار ایران تورم نقطه‌به‌نقطه استان ۱۰ درصد کاهش‌یافته، اما هنوز از متوسط کشوری بالاتر است.
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری قم گفت: آسیب‌شناسی و بهبود شرایط بازارچه‌های مشاغل خانگی در دستور کار است.
استاندار قم گفت: از درآمدهای مالیاتی که به این استان اختصاص پیدا می‌کند برای بخش‌هایی که نیازمندی‌های بیشتری دارند، به‌خصوص توسعه زیرساخت‌ها در مناطق روستایی استفاده می‌شود.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم گفت: تا پایان امسال به‌تدریج چهارهزار واحد نهضت ملی مسکن تحویل متقاضیان قمی خواهد شد.
معاون سیاست‌گذاری اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: ایجاد توازن و تعادل میان مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان یک ضرورت است، از این طریق هم انگیزه تولیدکننده برای فعالیت بیشتر حفظ می‌شود و هم مصرف‌کننده می‌تواند محصول موردنیاز خود را با قیمت مناسب‌تر تهیه کند.
با حضور مدیرکل دفتر امور فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با عضویت چهار شرکت دانش‌بنیان در مرکز رشد کشاورزی قم موافقت شد و در مجموع شرکت دانش‌بنیان اکنون در مرکز رشد کشاورزی قم سی عضو و مشغول فعالیت هستند.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قم گفت: در سال ۱۴۰۲، ۵۷۶ جواز تأسیس واحدهای صنعتی در قم صادر شده که نشان‌دهنده استقبال گسترده سرمایه‌گذاران برای انجام فعالیت‌های تولیدی در این استان است.