در وصیت‌نامه شهید «حمیدرضا اطلاعی کاشانی» می‌خوانید: این جوانمردان باید برای اسلام جان فدا کنند و این کشور آزادگی و این کشور پر نور ایمان و این کشور مشعل شمع فروزان است و باید مقدمش را گرامی داریم.
امروز آیاتی از سوره آل عمران که در صفحه ۶۸ قرآن آمده را با هم می‌خوانیم.
معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی قم گفت: دوره آموزشی زیورآلات دستی زیر نظر زهرا رشیدیان؛ طراح، مدرس و پژوهشگر حوزه طراحی طلا و جواهر برگزار شد.
پنج اثر برگزیده جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد استان قم به مرحله انتخابی پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد راه یافتند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم گفت: این اداره کل با دریافت مجوز‌های لازم، ۱۰ سرباز امریه جذب می‌کند.
فراخوان بیست‌ و ششمین همایش کتاب سال و هشتمین جشنواره مقالات علمی حوزه اعلام شد.
کارگاه تجسمی «وعده صادق» با حضور هنرمندان شناخته شده کشور در قم برپا شد.
نشست معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌/دانشکده‌های علوم پزشکی کشور به مدت سه روز به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار می‌شود.
آیین گرامی‌داشت چهره سال انقلاب اسلامی در استان قم با معرفی و تجلیل از «علیرضا قراگوزلو» و با حضور جمعی از مدیران فرهنگی، اساتید و هنرمندان شناخته شده استان برگزار شد.
در وصیت‌نامه شهید ابوالفضل اولادزاده آمده است: ای خداوند از تو می‌خواهم مرا با همه گناهانی که کرده‌ام ببخشی و مرا در مقام یک شهید واقعی قرار دهی. در ادامه وصیت‌نامه این شهید والامقام را می‌خوانید.
رئیس حوزه هنری قم گفت: متأسفانه فرهنگ و هنر قم از نظر زیرساخت دچار ضعف است و کمبود امکانات و نزدیکی به پایتخت باعث شده تا هنرمندان به تهران مهاجرت کنند و ثمره هنر قم در جای دیگر چیده شود.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قم از برگزاری اولین کنفرانس ملی مهارت ایران در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ خبر داد.
کارشناس مسائل دینی گفت: معنویت کسب شده در ماه مبارک رمضان مانند سرمایه و توشه راه برای بقیه سال است تصور نشود ماه مبارک رمضان تمام شده پس عمل خیر و معنویت آن نیز تمام شده است.
امروز آیاتی از سوره آل عمران که در صفحه ۶۵ قرآن آمده را با هم می‌خوانیم.
در وصیت‌نامه شهید «محمدمهدی مجدی‌زاده» می‌خوانید: مثل همیشه جلوی این منافقان کوردل را بگیرید تا جرئت زبان‌درازی و خیانت و جنایت نکنند و در برابر امت و امام عزیزمان ایستادگی نکنند.
سید جمال‌الدین اسدآبادی معتقد بود مسلمانان ضمن مبارزه با پدیده شوم خودکامگی و استبداد و از آن سو استعمار و استکبار می‌بایست اولاً خود را مجهز به علوم و فنون روز کنند و ثانیاً زیر بیرق وحدت اسلامی و پایبندی به مبانی اسلام ناب محمدی (ص)، به مقابله با خودباختگی ناشی از تأثیرپذیری از فرهنگ و اندیشه غربی
رئیس اداره فرهنگی و کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به فعالیت‌های این اداره در راستای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، گفت: در سال گذشته ۱۸ هزار جلد کتاب در استان قم به‌صورت رایگان توزیع شده است.
رئیس اداره استعداد‌های درخشان آموزش‌وپرورش قم گفت: دانش‌آموزان تا ۲۸ فروردین برای ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس سمپاد ۱۴۰۳ فرصت دارند.
ثبت‌نام امتحانات ترمیم نمره و ایجاد سابقه تحصیلی برای کنکور ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت آغاز می‌شود.
امروز آیاتی از سوره آل عمران که در صفحه ۶۴ قرآن آمده را با هم می‌خوانیم.