در زندگی‌نامه شهید صفرعلی ملکی می‌خوانید: با فرارسیدن روزهای پرشور انقلاب نیز در کنار مردم در راهپیمایی‌ها و تظاهرات بر ضد رژیم شاه شرکت می‌کرد و به حضرت امام (ره) و اجرای دستورات ایشان علاقه داشت.
در زندگی‌نامه شهید حسین نظری آمده است: شخصیت سازگار او باعث شده بود که با همه رابطه‌ای دوستانه داشته باشد و می‌گفت شهادت بسیار زیباست و من دوستدارم شهید شوم. در ادامه زندگی‌نامه این شهید والامقام را می‌خوانید.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قم گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۴۵۲ هزار و ۸۴۶ نفرساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در بخش دولتی در این استان به علاقه‌مندان ارائه شد که ۸۰ هزار و ۲۹۸ نفرساعت مربوط به زندانیان بود.
جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسین علیه‌السلام از اعزام هزار نفر از بسیجیان قمی به اردوی راهیان نور غرب و شمال غرب کشور خبر داد.
کارشناس مسئول واحد پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: اعضای بدن خانم معلم نمونه و ایثارگر قمی به چندین بیمار بدحال، حیات و زندگی دوباره بخشید.
در زندگی‌نامه شهید رضا دوستی از زبان مادرش می‌خوانید: او دوران تحصیل خود را تا پایان دوران راهنمایی ادامه داد. فردی بسیار آرام بود و همیشه شاگرد ممتاز بود. در تابستان که مدرسه‌ها تعطیل می‌شد، چون به قرآن علاقه داشت، به دوستانش آموزش قرآن خواندن می‌داد.
قائم‌مقام مدیر حوزه‌های علمیه در امور استان‌ها با اشاره به پیشرفت کارهای جهادی در حوزه‌های علمیه و تقدیر از فعالیت‌های جهادگران حوزوی گفت: خداوند متعال مهر کار جهادی را در هر نوع کاری ارزشمند می‌داند.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان قم با اشاره به اینکه حدود دو هزار نفر به اردوهای راهیان نور شمال غرب اعزام می‌شوند، گفت: اردوهای راهیان نور در واقع باعث حفظ و ترویج روحیه ایثار، از خودگذشتگی و مجاهدت در جامعه می‌شود.
معاونت فرهنگی تربیتی مرکز آموزش‌های غیرحضوری حوزه‌های علمیه خواهران از برگزاری مسابقه سوگواره خورشید در تاریخ ۱۵ شهریورماه خبر داد.
پس از ۴۳ سال هویت شهید «ابراهیم آقایی آنالوچه» که در سال ۶۰ به‌عنوان شهید گمنام در گلزار شهدای شهرستان سپیدان استان فارس به خاک سپرده شده بود شناسایی شد.
رونی پراستیو یولیانتورو سفیر کشور اندونزی در سفر به استان قم با حضور در دانشگاه حضرت معصومه(س) با ظرفیت‌های علمی و پژوهشی این مرکز علمی آشنا شد.
ممنوعیت استفاده از عناوین نخبگانی حوزوی (نخبه و استعداد برتر حوزوی) برای سایت‌ها، گروه‌ها و کانال‌ها در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی و نیز افراد، جز با مجوز مرکز امور نخبگان و استعدادهای‌ برتر حوزه‌های علمیه، به تصویب رسید.
مدیرکل حج و زیارت استان قم گفت: در ایام حج سال ۱۴۰۳ از استان قم ۲۰ کاروان با ظرفیت ۲۳۹۹ نفر به حج تمتع اعزام شده‌اند.
طرح استعدادیابی «مهنا» با حضور ۲۳۰ دانش‌آموز دختر قمی در رشته‌های قرآنی، فرهنگی، هنری، رسانه، صنایع‌دستی و سینما آغاز شده است.
در زندگی‌نامه شهید محمدمراد عبدالملکی می‌خوانید: پدرش با آشفتگی از خواب بیدار شد و گفت: خواب دیدم اسیر شدم و هرچه کردم نتوانستم خودم را نجات دهم؛ خیلی نگران بود. فردای همان روز به ما خبر دادند که محمدمراد به اسارت کومله‌ها درآمده است.
یک کارگردان سینما گفت: به دلیل شرایطی که برای فیلم‌هایی که پیش‌ازاین در حوزه عاشورا تولید شده‌ پیش‌آمده و آن آثار با مشکلات بسیاری مواجه گردیدند کمتر فیلمسازی جرئت نزدیک‌شدن به این حوزه را دارد، درصورتی‌که باید تک‌تک ما کمک کنیم تا بیرق و پرچم عاشورا در سینما برافراشته باشد.
هم‌وطنان عزیز می‌توانند تا پایان ماه صفر با شرکت در پویش "نذر خون" یاریگر بیماران نیازمند خون باشند.
قرارگاه مردمی اربعین در قم به‌منظور خدمت به زائران اربعین حسینی خادم افتخاری جذب می‌کند.
امروز باید از ابزار و سکوهای مختلف رسانه برای تبلیغ دین مخصوصا اهداف عاشورا و قیام امام حسین(ع) استفاده کرد.
تعزیه عاشورا برای سومین سال پیاپی به همت مرتضی عقیقی هنرمند قمی با ۳۰ اجرا در میدان «جمهوریت» استانبول ترکیه برگزار شد.