فتحی: استراتژی تنش زدایی در منطقه پیگیری شود

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: باید به دنبال استراتژی تنش زدایی در منطقه و دوستی با مردم جهان و مهربانی با ملت ها باشیم، برای بازگشایی راه توسعه و پیشرفت و تعالی کشور این امر یک ضرورت است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حمدجواد فتحی در نشست علنی امروز (26 آذرماه) مجلس شورای اسلامی گفت: از مردم حوزه انتخابیه ام که برای ورود به مجلس دهم به این جانب اعتماد کردند تشکر می کنم و نسبت به همه قصورات که در مقام ایفای وظیفه نمایندگی داشته ام عذرخواهی می کنم، آنچه که توانسته ایم انجام دادیم نه آنچه که خواسته ایم، خواسته ما بسیار فراتر از انجام یافته ها بود که متاسفانه توفیقی حاصل نشد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: ای کاش علاوه بر طرح حذف مجازات اعدام و حبس ابد در قانون مبارزه با مواد مخدر، طرح های عفو عمومی، تسهیل ورود ایرانیان خارج از کشور، شفافیت آرا نمایندگان مجلس، ادغام دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران، اصلاح ساختار نظام اداری کشور، اصلاح تبصره ماده 48 قانون آیین دادرسی کیفری، طرح تضمین امنیت اجتماعات، طرح تکریم آسیب دیدگان اجتماعی، طرح واگذاری موسسات اطلاعات، کیهان، همشهری، ایران و جام جم به بخش خصوصی و طرح تقلیل مجازات حبس تعزیری نیز به نتیجه می‌رسید که امیدواریم در فرصت باقی مانده از مجلس به نتیجه برسد.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی در مجلس دهم با قرائت ابیاتی از حافظ شیرازی ادامه داد: این جانب جزو نمایندگانی بودم که به لحاظ داشتن نگاه های آرمانی احساس کردم در این چهار سال نتوانستم در مسیر آرمانی به نتایج ملموسی برسم بنابراین از ثبت نام در انتخابات مجلس یازدهم منصرف شدم.

وی خطاب به مردم  و مسئولان تاکید کرد: هیچ امری مهم تر از تقویت وحدت و همبستگی ملی و وفاق اجتماعی نیست، در این شرایط دشمنان کمر به نابودی ملت ایران بسته اند و به دنبال ایجاد شکاف و شقاق در بین صفوف در هم فشرده ملت هستند که باید مواظبت کنیم، ما شکی نداریم که دشمنان و خارجی ها اعم از آمریکا و اروپا و روس و چین به دنبال منافع خود هستند و هیچ کدام دلسوز ما نیستند. ما امروز در شرایط شعب ابوطالب هستیم اما انشالله روزی هم خواهد رسید که در شرایط فتح مکه باشیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، گفت: از آحاد ملت خواهش می کنم در این شرایط سخت از نیازمندان، محرومان و فقرا دستگیری کنند و نسبت به وضعیت مادی و مالی اطرافیان بی تفاوت نباشیم.

فتحی خطاب به وزیر امور خارجه به عنوان سکاندار سیاست خارجی گفت: جناب آقای ظریف متاسفانه سیاست خارجی ما مبتنی بر حکمت، عزت و مصلحت نیست، متاسفانه عملکردمان چه در منطقه و چه در دنیا نتوانسته منافع کشورمان را تضمین کند، کار به جایی رسیده که ما کشورهای منطقه را به دامن رژیم غاصب صهیونیستی سوق دادیم و این نشان از این دارد که سیاست های ما موفق نبوده است.

وی ادامه داد: ما از تمامی ساز و کارها، ظرفیت ها و فاکتورهایی که در نظام بین الملل می توانیم از آن برخوردار باشیم بهره نمی گیریم و با تقابل های ناروا، بی فایده و البته پرهزینه فرصت ها و سرمایه های ملت را ضایع می کنیم. باید به دنبال استراتژی تنش زدایی در منطقه و دوستی با مردم جهان و مهربانی با ملت ها باشیم، برای بازگشایی راه توسعه و پیشرفت و تعالی کشور این امر یک ضرورت است.  

فتحی با تاکید بر ضرورت اصلاح قانون اساسی افزود: قانون اساسی وحی منزل نیست، در تاریخ 230 ساله آمریکا بیش از 25 بار قانون اساسی اصلاح شده است، در فرانسه به عنوان مهد حقوق بیش از 27 بار قانون اساسی اصلاح شده است. در قانون اساسی ما ساختارهای قدرت در موارد بسیاری با هم تزاحم، تناقض و تعارض دارد که باید اصلاح شود.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای در تشریح موارد نیازمند اصلاحات در قانون اساسی تاکید کرد: حذف و ادغام دستگاه های موازی، خارج شدن صدا و سیما از انحصار، تعیین تکلیف نهادهای انقلابی که تصور می شد در یک دهه ابتدایی انقلاب تکلیف شان روشن می شود از مواردی است که باید اصلاحاتی در آن صورت گیرد. امروز نهادهای انقلابی به دنبال بنگاه داری، بنکداری و بانکداری هستند، امیدواریم  که این نهادهای انقلابی درصد قابل توجهی از اموال و دارایی های خود را واگذار کرده به نفع مردم و اقشار آسیب پذیر و مستضعفان هزینه کنند تا شاهد شکاف طبقاتی با این عمق نباشیم.



انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/14255
اخبار مرتبط

نظرات شما