عدم نظارت دولت بر قیمت‌ها موجب رانت در توزیع کالاها شده است

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه عدم نظارت دولت بر قیمت‌ها موجب رانت در توزیع کالاها شده است، از دولت و وزارتخانه‌های مربوطه خواست نظارت‌هایشان را در این بخش بویژه قیمت اجناس و کالاها بیشتر کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،مجید کیان‌پور نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی به حسن روحانی رئیس‌جمهور و دولت گفت:  نظارت مؤثر بر کنترل قیمت‌ها و گرانی بی‌حد کالاها که معیشت مردم را به خطر انداخته است، موجب نگرانی و در تنگنا قرار گرفتن اقشار مختلف جامعه به خصوص کارمندان لشکری و کشوری، کارگران و قشرهای آسیب‌پذیر جامعه شده است.

وی افزود: عدم نظارت مناسب سبب ایجاد رانت در توزیع کالاها شده و بهتر است نظارت موثری بر این بخش صورت گیرد و تجدید نظر اساسی در این باره انجام شود.

کیان‌پور به اسلامی وزیر راه و شهرسازی در خصوص رسیدگی به پروژه‌های راه و شهرسازی در استان لرستان و به ویژه جلوگیری از رکود و تعطیلی آنها تذکر داد و از این وزارتخانه خواست دستور تسریع در خصوص پروژه‌ احداث راه‌آهن درود خرم‌آباد و آزاد راه خرم‌آباد به اراک که در حال تعطیلی و تعدیلی بیش از 500 نفر از نیروی انسانی شاغل در پروژه‌های یاد شده است، صادر شود.

وی به دژپسند وزیر اقتصادی و دارایی تذکر داد و اظهار داشت: این وزارتخانه باید برای تسریع در ساخت بانک‌های تخریبی که در حوادث سال گذشته دچار خسارت‌هایی شده است، دستور سریع صادر کند که متاسفانه اقدام مؤثری در این خصوص صورت نگرفته و لازم است وزیر اقتصاد در این خصوص ورود کرده و دستور لازم را برای نوسازی و بازسازی اماکن بانکی در این خصوص صادر کند.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی به عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور تذکر داد و از وی خواست به شهرداری‌های حوزه انتخابیه‌ام و کمک به رفع موانع وضعیت جاری آنها رسیدگی کند.

وی تصریح کرد:  حقوق کارمندان و کارگران این شهرداری‌های 5 ماه است عقب افتاده و موجب نارضایتی کارکنان شریف این شهرستان شده است ضمن اینکه عدم تعیین تکلیف بیمه اجتماعی و مالیات آنها مشکلات عدیده‌ای را برای پرسنل شریف شهرداری‌های درود و ازنا ایجاد کرده است.همچنین هنوز اقدام مؤثری جهت تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به قرارداد مستقیم با شهرداری‌ها صورت نگرفته و ضروری است این تبدیل وضعیت در اسرع وقت صورت گیرد.

کیان‌پور خطاب به رضا رحمانی وزیر صنعت تجارت تعاون خاطرنشان کرد: رسیدگی به وضعیت صنعت استان لرستان به ویژه صنعت سنگ که توان رمق و تولید را از آنها گرفته است باید در دستور کار این وزارتخانه قرار گیرد و  ضرورت دارد تا موانع رفع تولید برداشته شده و تسهیلات لازم برای سرمایه‌گذاری و سرمایه در گردش آنها انجام شود.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/1837
اخبار مرتبط

نظرات شما