پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نور گامی بلند در تقویت سیستم دفاعی کشور است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمدصالح جوکار منتخب مردم یزد در مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نور به فضا گفت: پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نور گام بلندی در تقویت سیستم دفاعی کشور به شمار می‌رود.

وی افزود: ما در حوزه‌های دریایی، زمینی، هوایی و موشکی پیشرفت‌های قابل توجهی داشتیم و پرتاب ماهواره به فضا و توفیق در این عرصه در واقع تکمیل‌کننده پازل ما در حوزه دفاعی و نظامی به شمار می‌رود.

منتخب مردم یزد در مجلس یازدهم اظهار داشت: اهمیت این موضوع زمانی بیشتر می‌شود که ما در شرایط سخت‌ترین تحریم‌ها به ویژه در حوزه نظامی و تکنولوژیکی توانستیم هم ماهواره و هم ماهواره‌بر را ساخته و پرتاب کنیم و بدون کوچک‌ترین کمک گرفتن از خارج این کار انجام شده است.

جوکار خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها سعی دارند تا با فضاسازی رسانه‌ای این دستاورد را کمرنگ جلوه دهند و یا آن را زیر سوال ببرند اما واقعیت این است که تلاش آنها برای کتمان این واقعیت بی‌نتیجه است و در ایران با پرتاب موفقیت‌آمیز این ماهواره هیمنه آمریکا را فرو ریخته است.

وی افزود:امروزه تعداد اندکی از کشورها به فناوری فضایی و پرتاب ماهواره به فضا دست پیدا کرده‌اند و سایر کشورها به صورت استیجاری از این فناوری استفاده می‌کنند.

منتخب مردم یزد در مجلس یازدهم اظهار داشت: پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نور به فضا موجب افزایش قدرت ما در سطح منطقه و با افزایش بازدارندگی ما در سطح جهان می‌شود که این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است.

جوکار در پایان خاطرنشان کرد: اینکه در این شرایط و با وجود دستیابی تعدادی اندکی از کشورها به این فناوری ما با وجود همه تحریم‌ها و تهدیدها توانسته‌ایم این فرصت را خلق کنیم از اهمیت بالایی برخوردار است و باید از نیروهای سپاه در این زمینه تقدیر کرد و به آنها تبریک کرد که همانند دوره‌های مختلف پس از پیروز ی انقلاب که در عرصه‌های مختلف اجتماعی و نظامی و ... موفقیت‌های زیادی داشته‌اند در این حوزه نیز کارشان با موفقیت همراه بوده است.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/18918
اخبار مرتبط

نظرات شما