عزم جدی آزاد و فرنگی کاران برای کسب ۶ سهمیه باقیمانده المپیک

تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران برای کسب سهمیه‌های باقیمانده المپیک در ۲ میدان قزاقستان و بلغارستان باید به مصاف حریفان بروند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، زمان برگزاری رقابت‌های گزینشی المپیک توکیو از سوی اتحادیه جهانی کشتی اعلام شد و آزاد و فرنگی کاران کشورمان باید برای ۳ سهمیه کشتی آزاد و ۳ سهمیه کشتی فرنگی یا در مسابقات گزینشی قاره آسیا که ۲۰ فروردین سال آینده در قزاقستان برگزار می‌شود سهمیه‌های لازم را به دست آورند و یا در تاریخ ۱۶ اردیبهشت ماه و در بلغارستان یعنی مسابقات جهانی کسب سهمیه به مصاف حریفان خود بروند که در همین راستا نیز برنامه‌های کادر فنی برای حضور در این میادین آغاز شده است.

بر همین اساس و با آغاز اردوی تیم‌های ملی کشتی از ۲ دیماه غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد با بیان اینکه کار سختی پیش رو داریم گفت: اردوی تیم ملی بعد از پایان لیگ برتر بلافاصله آغاز شد و در واقع ما رسماً کار خود را برای حضور در میادین مهم پیش رو شروع کردیم.

وی تاکید کرد: فرصت کمی در اختیار داریم و کسب سهمیه در اوزان ۶۵ و ۷۴ کیلوگرم با توجه به محدودیت زمان دشوارتر است. طبیعتاً به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اردو‌ها و مسابقات، نیاز به زمان بیشتری داشتیم که این فرصت تا حد زیادی از دست رفته است، اما برنامه ریزی لازم صورت گرفته و مطمئن باشید تمام سعی و تلاشمان را انجام می‌دهیم که به بهترین نحو بچه‌ها به آمادگی مطلوب نزدیک شوند.

همچنین حبیب الله اخلاقی یکی از مربیان تیم ملی کشتی فرنگی نیز گفت: وضعیت موجود و محدودیت‌های کرونایی در ماه‌های اخیر باعث تغییرات فراوانی شد و طبیعتاً تصمیمات کادر فنی و متولیان کشتی را هم بار‌ها تغییر داد. به عنوان مثال همین رقابت‌های لیگ کشتی که قرار بود بعد از رقابت‌های جهانی برگزار شود، اما لغو این مسابقات باعث شد تا لیگ هم دوباره به جریان بیفتد و پرونده این دوره از رقابت‌ها هم به تازگی بسته شد، بر همین اساس ما نیز طبق تقویم اتحادیه جهانی کشتی حرکت خواهیم کرد تا مسابقات گزینشی المپیک سه سهمیه باقی را کسب کنیم.

گفتنی است تیم ملی کشتی آزاد ایران در رقابت‌های جهانی سال ۲۰۱۹ قزاقستان در اوزان ۵۷ کیلوگرم توسط رضا اطری، ۸۶ کیلوگرم توسط حسن یزدانی و ۱۲۵ کیلوگرم توسط یدالله محبی صاحب سهمیه المپیک شد و حالا باید در رقابت‌های گزینشی برای کسب سهمیه اوزان ۶۵، ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم تلاش کند.

در کشتی فرنگی هم علیرضا نجاتی، محمدعلی گرایی و امیر قاسمی منجزی توانستند سهمیه‌های المپیک را در اوزان ۶۰، ۷۷ و ۱۳۰ کیلوگرم به دست وآورند تا فرنگی کاران در رقابت‌های گزینشی برای کسب سهمیه‌های وزن‌های ۶۷، ۸۷ و ۹۷ کیلوگرم مقابل حریفات قرار گیرند.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/22980
اخبار مرتبط

نظرات شما