باید برای آینده کاری کرد ...

از انقلابیون و مذهبیون گرفته تا کمونیست ها و مجاهدین خلق در آن دوره ای که هیچ‌ امکاناتی وجود نداشته، توانسته بودند به بهترین نوع و نحو ممکن شبکه سازی کنند، سازماندهی کنند و به اهدافشان نزدیک شوند .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  بنده خیلی از اوقات به این موضوع فکر میکنم که در سالهای قبل از انقلاب با اینکه افراد، گروه ها و احزاب کمترین دسترسی را حتی به کاغذ و نوارهای کاست و یا تلفن ثابت داشته اند چطور توانسته اند هم فکران خود را در جای جای این کشور پیدا کنند و چطور یارگیری کرده اند؟
چطور تفکرات و حرفهایشان را در کمترین زمان ممکن در سطح کشور به گوش هم رسانده اند و چطور با اینهمه خطر به هم اعتماد کرده اند برای انجام کارهای بزرگ !

فارغ از بد و خوب بودن آن گروه ها، جدای از عاقبت به خیری یا عاقبت ننگینی که گرفتارش شدند عرض میکنم؛
از انقلابیون و مذهبیون گرفته تا کمونیست ها و مجاهدین خلق در آن دوره ای که هیچ‌ امکاناتی وجود نداشته، توانسته بودند به بهترین نوع و نحو ممکن شبکه سازی کنند، سازماندهی کنند و به اهدافشان نزدیک شوند .

در مقطعی که تلویزیون و رادیو در دسترس هرکسی نبود، جراید و مطبوعات به هر جوانی بها نمیدادند، ساز و کاری برای ورود به عرصه های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی جوانان تعریف نشده بود که هیچ ، تازه اینها فقط در انحصار گروهی خاص بوده اند، امثال شهید اندرزگوها، شهید بهشتی ها، شهید مطهری ها، دکتر شریعتی ها، مرحوم مصدق ها و حتی جنایت کاران و خائنینی مثل مسعود رجوی داشتند در خفقان تمام تیم سازی میکردند تا به اهداف و آرمان های شأن برسند.
 بازی با جان ، به جان خریدن سر به نیست شدن، خندیدن به آوارگی و تبعید گوشه ای از معجزاتی بود که باید ساعتها به آنها فکر کنیم و به فکری عمیق برویم؛
آیا  امروز که انواع سایت و صفحه مجازی در اختیارمان است، انواع ارتباطات لشکری و کشوری و حکومتی را دیده ایم، فضای آزاد کشور را لمس کرده اییم ، دسترسی مان به تمام اطلاعات دنیا با چند کلیک میسر شده، فضای دانشگاه و انواع آموزشگاه ها برایمان مهیا شده و هرکدام به اندازه سن و سالمان تجربیاتی داشته اییم و مهمتر از همه به گواه حادثه ی مثل انقلاب، تاریخ نشان داده که کار تیمی و سازماندهی جواب میدهد به خودمان ظلم نکرده اییم اگر گوشه ای بنشینیم و عافیت طلبی پیشه کنیم ؟؟؟
دوستان و عزیزان من، بنظرم به خودمان ظلم کرده اییم اگر در حد توان، دانش، تجربه و دغدغه هایی که داریم برای این آب و خاک، برای آرمانهایمان، برای راحت زندگی کردن هموطنانمان قدمی برنداریم .
باید خیلی کوچک و بی مقدار باشیم حالا که همه چیز مهیاست حتی نتوانیم حرف درست و تفکر و دغدغه هایمان را به گوش دوستان نزدیکمان برسانیم .

بنظرم امروز و در این برهه ی حساس مملکت به تیم سالم، تشکیلات منسجم، اراده قوی و عزم جدی برای خدمت به مردم نیاز دارد ، مردم بالیاقت و قدردان و ولایت مدار ایران از شعار خسته اند و فرق بین خادم و خائن را فهمیده اند .
باید برای آینده کاری کرد ...

محمدصادق محمدزاده
دبیر کل انسجام و مسئول کمیته جوانان ستاد مرکزی عدالت و کرامت آیت اله رئیسی



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/26542
اخبار مرتبط

نظرات شما