آیت‌الله نوری همدانی:

حفظ محیط‌زیست وظیفه تمام مردم است / باید همه دستگاه‌ها در حفظ محیط‌زیست کوشا باشند

مرجع تقلید شیعیان حفظ محیط‌زیست را وظیفه تمام مردم عنوان کرد و گفت: باید همه دستگاه‌ها در حفظ محیط‌زیست کوشا باشند و طوری نباشد که همه رسالت‌ها فقط بر عهده سازمان محیط‌زیست باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  آیت‌الله حسین نوری همدانی در دیدار علی سلاجقه  معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در قم که پیش از ظهر امروز صورت گرفت، با اشاره به اهمیت مسائل زیست‌محیطی در کشور اظهار داشت:   توسعه شهرنشینی و افزایش مساحت شهرها موجب شده که  اهمیت مسائل زیست‌محیطی بیش از گذشته شود.
وی قرارگرفتن واحدهای صنعتی و آلاینده در حاشیه‌ای شهرها و یا در داخل شهرها را ناخوشایند عنوان کرد و ابراز داشت: لازم است برای حفظ سلامت مردم و جلوگیری از آثار سوء آنها تدبیری شود.
آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: در کنار این موضوع شاهد هستیم که در برخی از شهرهای شمالی سواحل و جنگل ها را برای احداث خانه و ویلا تخریب می کنند که در واقع به محیط زیست آسیب می زنند.
وی اهمیت دفع اصولی پسماندها را موردتوجه قرارداد و اظهار کرد: پسماندها و زباله‌ها باید به نحوی مدیریت شود که هیچ آسیبی به سواحل، دریاها، جنگل‌ها و غیره وارد نشود و موجودات زنده از تولید این زباله‌های انسانی لطمه نبینند.
این مرجع تقلید حفظ محیط‌زیست را وظیفه تمام مردم عنوان کرد و گفت: باید همه دستگاه‌ها در حفظ محیط‌زیست کوشا باشند و طوری نباشد که همه رسالت‌ها فقط بر عهده سازمان محیط‌زیست باشد.
مرجع تقلید شیعیان در پایان خاطرنشان کرد: مسئله انتقال واحدهای صنعتی آلاینده از حریم شهر به خارج از آن و دفع اصولی زباله‌ها یک اقدام مهم و اساسی است که باید موردتوجه سازمان حفاظت محیط‌زیست باشد.


انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/29459
اخبار مرتبط

نظرات شما