انتقاد تند وصریح آیت‌الله اعرافی به صحبت های مولانا گرگیج؛

نادانی، حرف‌های بی ربطی زد که نه ریشه در تسنن و نه ریشه در شیعه دارد / افراد قلیل نادان بدانند ، ایران محب اهل‌بیت (ع) است

عضو شورای‌عالی حوزه‌های علمیه با انتقاد از صحبت های اخیر مولانا گرگیج گفت: نادانی، حرف‌های بی ربطی زد که نه ریشه در تسنن و نه ریشه در شیعه دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  آیت‌الله علیرضا اعرافی پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر مرکز فقهی ائمه اطهار طی سخنانی ضمن انتقاد از صحبت امام جمعه آزاد شهر اظهار داشت: این نادانی که حرف‌های بی ربطی زد که نه ریشه در تسنن و نه ریشه در شیعه دارد و بازی در میدان دشمنان اسلام است که به ساحت بزرگ ائمه اهل‌بیت (ع) بخواهد نزدیک شود این نهایت خامی و نادانی است و افراد قلیل نادان هم باید بدانند که ایران محب اهل‌بیت (ع) از همه ادیان و مذاهب و شیعه سرافراز هرگز در برابر این نادانی و بازی در میدان دشمن و شیطان کوتاه نخواهد آمد و این صداهای منحوس شیطانی خاموش خواهد شد.
وی در ادامه به مقام و منزلت حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره کرد و بیان داشت: جمله و حدیثی که از پیامبر اسلام نقل شده و فرقین هم نقل کرده است که شاید یکی از روایان آن عایشه باشد نماز حضرت فاطمه زهرا است که ایشان به این مضمون می‌فرمایند: وقتی فاطمه زهرا (س) به نماز می‌ایستد نور نماز او آسمان‌ها را روشن می‌کند آن‌طوری که خورشید زمین را روشن می‌کند.
وی ادامه داد: مقصود در این حدیث کواکب غیبی و عالم ملائکه است در واقع نماز فاطمه بر عوامل نور قالب می‌شود و آن‌ها را نورانی می‌کند.
مدیر حوزه‌های علمیه بیان داشت: در واقع زمانی که این بانو به محراب نماز می‌رود نور او عالم غیب و ملائکه را روشن می‌کند.
 وی افزود: این نور قاهر معرفت و صفای باطن حضرت فاطمه زهرا (س) است که اسمان ها را روشن می‌کند.
وی با بیان این که در آستانه پایان یک‌صدسالگی باز تأسیس حوزه‌های علمیه و ورود به 100 سال دوم هستیم، بیان داشت: حوزه قم یک حوزه دیرپا و هزارساله است و از عصر حضور این حوزه پایه‌ریزی شده است.
آیت‌الله اعرافی ادامه داد: این 100 سال باید بازشناسی شود و نقاط قوت و امتیازات آن شناخته و تلاش برای ارتقای آن صورت بگیرد و دبیرخانه 100 سالگی در حال تشکیل است.


خبرنگار: عباسعلی محمدی


انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/30173
اخبار مرتبط

نظرات شما