سردار جوانی در گفتگو با قم فردا به مناسبت روز پاسدار مطرح کرد:

نقش سپاه در راستای تامین منافع ملی، عمومی و خنثی سازی توطئه ها/ سپاه سد محکمی در برابر توطئه ها، هجمه ها و تخریب های دشمنان است

سپاه پاسدارن در این چهار دهه بعد از انقلاب در تمام مشکلاتی که برای کشور پیش آمده است برای کمک به مردم و نظام آماده بوده است و بازهم حاضر خواهد بود و در یک کلمه می توان گفت پرونده سپاه در چهل سال گذشته پرونده روشن و درخشان در راستای تامین منافع ملی و حفظ مصالح عمومی و خنثی سازی توطئه های دشمنان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، در جمهوری اسلامی ایران، سوّم شعبان، سالروز ولادت باسعادت امام حسین(ع)، به عنوان روز پاسدار، نام‏گذاری شده است. پاسداران انقلاب اسلامی در ایران با تأسّی به شجاعت، مردانگی، استواری، ایمان و فضایل اخلاقی امام حسین(ع)، در راه حفظ آرمان‏های والای اسلام و انقلاب اسلامی و نیز حراست از تمامیّت ارضی جمهوری اسلامی، صحنه‏هایی فراموش نشدنی و حماسه‏هایی با شکوه آفریدند و خود، سرمشق جوانانِ مؤمن و آزادی‏خواه جهان شدند.
از همین رو خبرنگار ما به مناسبت روز پاسدار با سردار یدالله جوانی ، معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفتگویی انجام داده است.
قم فردا: با تبریک روز پاسدار؛ بیش از 4دهه از طول عمر انقلاب اسلامی می گذرد از همین رو در خصوص خدمات سپاه در طول این چهار دهه بفرمائید.
من هم روز سوم شعبان که روز تولد سید الشهدا و روز پاسدار است را به ملت عزیز ایران و خصوصا به برادران و خواهران پاسدار تبریک عرض می کنم و این نکته قابل توجه است که برای پاسداران افتخار بزرگی است که روز تولد امام حسین(ع) روز پاسدار نام گذاری شده است و دلیل این مسئله هم روشن است. حضرت امام حسین(ع) بزرگترین پاسدار در اسلام شناخته می شود چرا که اگر نبود رشادت ها ، مجاهدت ها و حماسه عاشورا قطعا اسلام ناب امروز در اختیار ما نبود و او پاسداری کرد با تمام وجود خود و یارانش از اسلام و اسلام را زنده نگهداشت. چون فلسفه وجودی پاسداران انقلاب اسلامی، پاسداری از انقلاب اسلامی است؛ روز تولد امام حسین(ع) را روز پاسدار نام گذاری کرده اند.
 در سال های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد توطئه های بیشمار دشمن برای بی ثباتی و ناآرامی کشور حتی از طریق قائله های تجزیه طلبی بودیم. دشمنان در تلاش بودند تا یکپارچگی و تمامیت ارضی کشور را از بین ببرند فلذا ما درخشش سپاه را در همان سال های اول و حتی می توان گفت در ماه های اول تاسیس سپاه بینیم که کارکردهای سپاه به طور مشخص در تمام سراسر کشور مخصوصا در مراکز کشور و مناطق قومیتی مثل کردستان و سیستان بلوچستان آن آرامش و ثبات لازم برقرار شود و قائله های تجزیه طلبی از بین برود.
نقش آفرینی سپاه در تمام عرصه ها برای پیشبرد انقلاب اسلامی
در مرحله بعد سال 1359جنگی بر کشور ما تحمیل شد که سپاه درخشش خاصی را در دوران دفاع مقدس نشان داد به گونه ای که تا پایان جنگ تعداد شهدا سپاه بیش از تعداد پاسداران سال های اولی است که سپاه تشکیل می شود.  در ادامه هم تا به امروز می بینیم که در حوزه های مختلف دفاعی، نظامی، امنیتی، علمی، فرهنگی و همچنین در حوزه اقتصادی و در حفظ انقلاب اسلامی در پیشبرد انقلاب اسلامی و در خنثی سازی دسیسه های دشمنان سپاه پاسداران نقش موثری ایفا می کند و اگر ما در این سال ها عملکرد سپاه را در یک نگاه نادیده بگیریم که اگر سپاه وجود نداشت، می توانیم با اطمینان بگوئیم کشور ما در چنین موقعیت و جایگاهی قرار نداشت.
هدف دشمنان نظام و انقلاب بی ثباتی ایران بوده است
اگر ما از گردنه های سخت عبور کردیم می بینیم یکی از دلایل عبور از  این گردنه های سخت حضور سپاه و پاسداران به هنگام و به موقع و به شکل موثر در صحنه هایی است که باید این کشور را از خطر عبور دهیم.
سپاه پرچمدار مبارزه با تروریسم است
همه اذعان دارند که پرچم دار اصلی مبارزه با تروریسم و الخصوص گروهک تروریستی داعش؛ جمهوری اسلامی مخصوصا سپاه پاسداران و نیروی قدس سپاه بود. در کنار اقدامات تامین امنیت و اقدامات نظامی و در واقع رساندن جمهوری اسلامی به سطحی  که از قدرت بازدارندگی نظامی در منطقه برخوردار باشد ما خدمات سپاه را به مردم در حوزه های مختلف هم می بینیم.
قم فردا: به مسئله مبارزه سپاه با تروریسم در منطقه اشاره کردید. به نقش سپاه در خنثی سازی جنگ اقتصادی دشمن هم اشاره بفرمائید.
در حوزه های پیشبردی کشور، در عرصه های اقتصادی که جنگ اقتصادی بر ما تحمیل شد نقش سپاه در خنثی سازی این جنگ اقتصادی از طریق پروژه های بزرگ و در واقع فعالیت های بسیار سنگین در بخش های مختلف در این سال ها کاملا روشن است که هر کدام از این مسائل نیاز به شرح مفصلی دارد. به عنوان مثال وقتی آمریکایی ها صنایع نفت و گاز ایران را تحریم کردند با توجه به وابستگی هایی که جمهوری اسلامی به درآمدهای نفتی و از طرفی برخی نیاز های داخلی داشت؛ آمریکا تصور می کرد که از این طریق می تواند ملت ایران را وادار به عقب نشینی و تسلیم کنند و جمهوری اسلامی را به پای میز مذاکره بکشانند ولی نقشی که سپاه پاسداران در صنایع نفت و گاز ایفا کرد یک نقش ارزشمندی در پیشبرد کشور و خنثی سازی جنگ اقتصادی چه در فاز های متعدد در عسلویه و چه در پالایشگاه ستاره خلیج فارس که سهم بالایی از مصرف بنزین داخلی را تامین می کند، داشت.
در هر حال می توان در یک کلمه گفت پرونده سپاه در چهل سال گذشته پرونده روشن و درخشان در راستای تامین منافع ملی و حفظ مصالح عمومی و خنثی سازی توطئه ها هست.

قم فردا: در این چهل سال دشمن از هر روش و اقدامی برای توطئه علیه ایران استفاده کرده است و در این مسیر خصومت و دشمنی خود با سپاه پاسداران را بارها نشان داده است. حال علت این دشمنی آمریکا و هم پیمانانش با سپاه چیست؟
علت اصلی خصومت آمریکایی ها و در کنار آمریکایی ها صهیونیست ها و در کنار صهیونیست ها برخی از کشور های عربی مرتجع در منطقه و در ادامه  این مسائل جریان ضد انقلاب است که سپاه نقش بی بدیل و بی نظیری در خنثی سازی توطئه های آن ها و به شکست رساندن نقشه های شیطانی آن ها داشته است.
برآورد و جمع بندی آمریکایی ها این است که آن مجموعه ای که طرح های آنها را با شکست مواجه کرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. یعنی اگر آمریکا در افغانستان، عراق، سوریه و سرزمین های اشغالی نتوانست به اهداف خود برسد عامل اصلی ناکامی های خود را سپاه پاسداران می بینند و حتی در داخل ایران هم برخی از نقشه ها و توطئه ها را اگر نتوانستند به نتیجه دلخواه برسانند بازهم سپاه پاسدارن را عامل اصلی ناکامی در نقش ها و برنامه های خود می بینند.
هدف آمریکایی ها از سال 1357به بعد شکست انقلاب بوده است و اگر امروز انقلاب به یک حرکت پویا و موثر در ایران، منطقه و جهان رسیده و اگر جمهوری اسلامی را دارای موقعیت فوق العاده راهبردی در منطقه می بینیم که تاثیرگذار و الهام بخش است و در آستانه تبدیل شدن به یک قدرت بین المللی است؛ معنای این مسئله این است که آن مجموعه ای که پاسدار انقلاب بوده است خوب ایفای نقش کرده است.
آمریکا به دنبال تضعیف و تخریب سپاه است تا به اهداف خود برسد
لذا وقتی دشمنان ما سهم بالای سپاه را در حفظ انقلاب و پیشبرد انقلاب و حفظ جمهوری اسلامی ارزیابی می کنند طبیعی است که کینه سپاه را به دل بگیرند و دشمنی سپاه را داشته باشند و به دنبال تضعیف و تخریب سپاه باشند. پس ما می بینیم که هم در بحث ترورها  که نمونه برجسته و آشکار آن سپهبد شهید سردار قاسم سلیمانی است؛ آمریکایی ها به شکل های مختلف در آسیب رساندن به سپاه نقش ایفا کردند و یا تحریم هایی که علیه سپاه و مجموعه های وابسته به سپاه اعمال کرده اند و یا اگر امروز جمهوری اسلامی از یک موقعیت ممتازی برخوردار است از حیث قدرت دفاعی و نظامی و اقتدار موشکی باز سهم سپاه را یک سهم بالایی می بینند.
در بحث توطئه های سیاسی مانند فتنه 88 باز هم نقش سپاه را در خنثی سازی این توطئه ها یک نقش برجسته ای می بینند و یا در بحث نفوذ که در این سال ها آمریکا بسیار امیدوار بود بتواند از طریق نفوذ جمهوری اسلامی را دچار یک نوع استحاله کنند ولی با سد سپاه برخورد کردند.
سپاه سد محکمی در برابر توطئه ها، هجمه ها و تخریب های آمریکاست
در مجموع می تواند گفت که علت اصلی دشمنی دشمن با سپاه پاسداران این است که آن ها سپاه را یک سد محکمی در برابر خود ارزیابی می کنند وقتی آمریکایی ها به این جمع بندی می رسند که شکست انقلاب اسلامی و شکست جمهوری اسلامی ممکن نیست مگر اینکه سپاه را از سر راه بردارد؛ به همین دلیل تمرکز می کنند تا سپاه را به هرشکلی تضعیف و تخریب کنند و در حوزه های مختلف می بینیم که علیه سپاه چه جوسازی ها و هجمه هایی انجام می دهند تا شاید بتوانند پشتوانه های مردمی سپاه را دچار سایش کنند و یک نوع بدبینی در جامعه  نسبت به سپاه ایجاد کنند؛ دلیل همه این اقداماتی که دشمن انجام می دهد در همان نکته ای است که اشاره کردم؛ آنها سپاه را عامل ناکامی های خود ارزیابی می کنند.


گفتگو از حسین حیدری
انتهای پیام/



http://qomefarda.ir/31992
اخبار مرتبط

نظرات شما