بازتاب حضور غرورآفرین مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن در رسانه‌های بین المللی

رسانه های بین المللی به حضور مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ واکنش نشان دادند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، راهپیمایی مردم ایران در چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در روز ۲۲ بهمن در شهرهای مختلف در مسیرهای تعیین‌شده و به دلیل وجود بیماری همه‌گیر کرونا در شهرهای قرمز  با موتور سیلکت و خودرو انجام شد. این اتفاق در رسانه‌های خارجی مورد توجه قرار گرفت و برخی رسانه شروع به پردازش این اتفاق کردند، صاحب نیوز برخی از این اخبار را ترجمه کرده است.

*افتخار به عکس پاسداران انقلاب از نشانه های بارز ایرانیان

خبرگزاری فرانسه در خصوص جشن ۲۲ بهمن مردم ایران ابراز داشت: مردم ایران راهپیمایی سالگرد انقلاب اسلامی را پشت فرمان خودروها و موتورسیکلت ها برگزار کردند.

اما بخشی از شرکت کنند‌گان در این جشن نیز مانند سال‌های گذشته به‌صورت پیاده در خیابان‌ها حاضر شدند.

با وجود سرمای هوا و وجود ویروس کرونا، مردم سوار بر خودرو  و موتور سیکلت و دوچرخه‌ها خود را به میدان نمادین آزادی تهران و میدان های مرکزی شهرهای  مختلف رساندند.

برخی روی خودروهای خود رنگ‌های سبز و سفید و قرمز کشیده بودند و شعارهای مرگ بر آمریکا، تا آخر ایستاده‌ایم و تسلیم نمی‌شویم را از پنجره خودروها در فضای خیابان‌ها داد میزدند. همچنین در تمامی نقاط خیابان‌های کشور ایران پرچم‌های آمریکا و اسرائیل به آتش کشیده شدند.

اما نکته قابل توجه این مراسم این بود که شرکت کنندگان در این راهپیمایی که در شهرهای مختلف ایران برگزار شد، عکس‌های آیت‌الله سید علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب و آیت‌الله سید روح الله خمینی بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران و همچنین سردار شهید قاسم سلیمانی را در دست گرفته بودند و به آن‌ها افتخار می‌کردند.

*مردم از پیروزی خود خوش حال هستند

رسانه‌ انگلیسی خبرگزاری آسوشیتد پرس زبان در واکنش به پوشش مراسم شکوهمند چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران روز جمعه نوشت:

با وجود وضعیت زرد کرونا و شیوع سویه جدید ویروس کرونا اومیکرون، برای دومین سال متوالی چندین خودرو و موتور سیکلت در روز جمعه  ۲۲ بهمن در آیین بزرگداشت چهل و سومین سالگرد انقلاب ۱۳۵۷ (۱۹۷۹) ایران، رژه  ماشین و موتورسواران برگزار شد.

راهپیمایی موتوری در تمام شهر های ایران با حضور عموم مردم برگزار شد، در شهر تهران پایتخت ایران صفوف مردم از چند نقطه شهر راهپیمایی خود را به سمت مقصد میدان آزادی محل سخنرانی رئیس جمهور ایران شروع کردند.

بیشتر مردم با در دست داشتن پرچم ایران پوشیدن لباس های پرچم کشورشان شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را داد می‌زدنند و خوشحال بودند که توانسته‌اند در چندین سال پیش شاه تحت حمایت غربی‌ها از کشور ایران بیرون کنند و یک رهبر اسلامی را بر جای او بگذارند، مردم این روز را در سراسر ایران جشن گرفتند.

برگزاری جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در حالی انجام گرفت که به صورا هم‌زمان مذاکرات میان تهران و قدرت‌های جهانی به‌منظور احیای برجام در وین در حال برگزاری است.

لازم به ذکر است که دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا سال ۲۰۱۸ از این توافق خارج شد و تحریم‌ها را علیه ایران را بازگرداند و تهران نیز در پاسخ این عمل به طور تدریجی تعهدات برجامی خود را کاهش داد.

*صدای طنین‌انداز جشن پیروزی انقلاب تا آمریکا رفت

خبرگزاری رویترز در خصوص  برگزاری مراسم سالگرد انقلاب شکوهمند ایران و سخنرانی آیت‌الله رئیسی در روز ۲۲ بهمن‌ماه جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران، به نقل از وی گفت:‌ امید ما به شرق، غرب، شمال و جنوب کشورمان است و هرگز به وین و نیویورک امید نخواهیم داشت.

مردم تهران در روز سالگرد انقلاب اسلامی این کشور از اوایل صبح جمعه در حالی که پرچم‌های سه رنگ کشورشان را از پنجره خودروهای خود بیرون آورده بودند به سمت میدان آزادی حرکت کردند، تمام مسیرهای منتهی به میدان آزادی مملو از خودروها و موتور سیکلت بوده و آهنگ‌ها و سرودهای انقلابی در خیابان‌ها گوش نواز شده‌ بود.

راهپیمایی‌های مشابهی نیز در شهرهای کوچک و بزرگ ایران از جمله اصفهان، همدان، تبریز، مشهد و قم برگزار شد، در تمامی شهرهای ایران مردم به خیابان ها آمدند، کوچک و بزرگ پیر جوان همه از جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران خوشحال بودند.

همچنین در پنجشنبه شب و در شب پیروزی انقلاب اسلامی ایران مشابه سال‌های گذشته مردم آسمان شهرهای مختلف نورافشانی کردند.
این حرکت با شکوه مردم ایران به دلیل عظمت بالا  از دید کم تر رسانه‌ی بین المللی دور ماند.

 

قشرهای مختلف جامعه ایران در چهلم و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی همزمان در تهران و بیش از هزار شهر و ۱۰ هزار روستا، بار دیگر با آرمان های حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی تجدید بیعت کردند؛ این حرکت بزرگ و گسترده مردم ایران در همه نقاط کشور بازتاب گسترده ای در رسانه های دنیا داشت و بار دیگر همچون رفراندومی مهر تایید بر حضور محکم مردم پای آرمان های انقلاب اسلامی بود.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/33100
اخبار مرتبط

نظرات شما