استقرار دائم «نداجا» در عمق بیش از ۲ هزار کیلومتری آب‌های آزاد

ایرانی با اشاره به استقرار نیروی دریایی ارتش در عمق ۲ هزار کیلومتری آب‌های آزاد گفت: برای توسعه سواحل مکران نیاز به همکاری سازمان‌های دولتی داریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، فرمانده نیروی دریایی ارتش در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک نیروی دریایی ارتش و سازمان جهاد دانشگاهی گفت:  نگاه ما به عمق آب‌های آزاد است و می‌خواهیم در عمق بیش از ۲ هزار کیلومتر استقرار دائم داشته باشیم؛ به همین دلیل باید به توسعه سواحلی مثل سواحل مکران توجه کنیم.

به گفته امیر ایرانی، نیروی دریایی لبه دفاعی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است که در عمق بیش از ۲ هزار کیلومتری آب‌های آزاد حضور دارد و از منافع جمهوری اسلامی ایران دفاع می‌کند.

پیش از این امیر سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش نیزگفته بود: افزایش اقتدار دریایی و توسعه سواحل مکران، دو برنامه پیش روی ماست و ما بحث عمق دادن به دفاع دریایی و حضور در آب‌های آزاد را با جدیت دنبال می‌کنیم.

 ایران با برخورداری بیش از دو هزار کیلومتر مرز آبی در دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان به‌عنوان یک کشور دریایی در منطقه حضور دارد و  دریا و سواحل مناسب دریایی نیز نقش مهمی در ارتقاء جایگاه دفاعی،اقتصادی و سیاسی کشور در سطح منطقه و بین‌الملل دارد.

از این روی تنوع تهدیدات و یا به عبارت بهتر تهدیدات ترکیبی دلیل قانع‌کننده‌ای است که نیروی دریایی ارتش حوزه مأموریتی خود را از خلیج فارس و دریای عمان به آب‌های آزاد دیگر مثل  اقیانوس هند، اقیانوس اطلس و مدیترانه گسترش دهد.

گفتنی است، محدوده عملیاتی خلیج فارس در حوزه استحفاظی نیروی دریایی سپاه پاسدران بوده و نیروی دریایی ارتش، بنابر فرمان فرماندهی کل قوا، در دریای عمان و شمال اقیانوس هند مستقر شده است.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/33332
اخبار مرتبط

نظرات شما