جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب مطرح کرد؛

لزوم بسیج گروه های چریکی و پارتیزانی دانشجویی

جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب علیه السلام گفت: اساتید دانشگاه با الگو گیری از شهید چمران گروه های چریکی و پارتیزانی دانشجویی برای مقابله با جنگ شناختی دشمن تربیت و راه اندازی کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سرهنگ مهدی کبیری پور جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب علیه شامگاه ۳۱ خرداد  در همایش بسیج اساتید که در سالن همایش های موسسه امام خمینی ره برگزار شد اظهار داشت: بسیج اساتید یکی از قشرهای مهم و تأثیرگذار است در منظومه فکری رهبر معظم انقلاب دلایل و مستندات بسیاری زیادی می توان پیدا کرد که بسیج مصداق و هم ردیف انقلاب است.


وی ادامه داد: آیه کریمه ای که به شجره طیبه معروف است به فرموده حضرت امام خمینی (ره ) مصداق بسیج است و تنها مصداق دیگری که از این آیه توسط امامین انقلاب بیان شده خود انقلاب است.

کبیری پور افزود: دومین سند فرمایش امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب که بسیج و انقلاب رو یکی می دانند این است که در بیاناتشان بسیج و انقلاب را معجزه قرن نامیدند ، دلیل دیگر در فرمایش مقام معظم رهبری در این خصوص این است که همه انقلابیون اگر می خواهند انقلابی عمل کنند راهی جز قالب بسیج ندارند.

جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب علیه السلام قم عنوان داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که همه ارکان نظام و انقلاب باید روحیه بسیجی داشته باشند تا موفقیت حاصل شود حتی در دیپلماسی هم باید با روحیه بسیجی عمل کنند تا به اهداف انقلاب برسیم.

وی گفت:  بسیجی بودن یعنی همان انقلابی بودن، در شرایط امروز جنگ دشمن  جنگ چند بعدی و جنگ شناختی است که متاسفانه خیلی سریع ، پنهان و نامحسوس اعتقادات و باورها را مورد هدف قرار می دهد مخصوصا نسل جوان را مورد هدف دارد و گاها شاهد پدیده های نامیمون هستیم.

 کبیری پور اضافه کرد: در سال ۲۰۲۰  یک نشریه غربی اعلام کرد آخرین تدبیر ناتو در قاموس جنگ ۵ عرصه هوا، زمین، دریا، فضا و سایبری است اما جدیدا یک عرصه دیگر را نیز اضافه کردند که همان جنگ شناختی است که بسیار پیچیدن تر و اثر بخش تر از دیگر عرصه ها است و طرز فکرها و باورها را مورد هدف قرار داده و انسان ها را به یک باور جدید می رسانند و یک نیروی فعال و‌ مدافع را به یک نیروی منفعل و مخالف جریان خودی تبدیل می کند که بسیار خطرناکتر از جنگ سخت است در این شرایط جریان نخبگانی از جمله بسیج اساتید بسیار اثر بخش هستند. 

جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب علیه السلام قم بیان داشت: شهید چمران در دوران جنگ تحمیلی پست و مقام و دانشگاه را رها کردند و وارد جبهه نبرد حق علیه باطل شدند و نبردهای پارتیزانی ، چریکی که همان جنگ های نامنظم بود را راه اندازی کردند و فصل بی نظیر را در جنگ رقم زدند. امروز هم در دانشگاه ها به چمران ها نیازمند هستیم که گروه های پارتیزانی و چریکی دانشجویی را بسیج کنند و به مقابله با این جنگ شناختی بروند.

وی تصریح کرد: جنگ شناختی جغرافیا ندارد، زمان و مکان ندارد در این جنگ آتش بس و پایان وجود ندارد و هیچ کسی به کمک کسی نمی رود و فقط خود کشوری که مورد تجاوز و تهاجم قرار گرفته می تواند از خودش دفاع کند.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/34454
اخبار مرتبط

نظرات شما