امام‌جمعه قم:

مسئولان و مردم باید از ارزش‌های اسلامی مانند حجاب و عفاف دفاع کنند

امام‌جمعه قم گفت: نظام اسلامی به نظامی مقتدر و بی‌نظیر مبدل شده و امروز باید مسئولان و مردم از ارزش‌های بزرگ خود یعنی حجاب و عفاف دفاع کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت‌الله سید محمد سعیدی امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته قم که در مصلای قدس، برگزار شد به فرارسیدن عید قربان اشاره کرد و اظهار داشت: عید قربان روز بسیار بزرگی است و همگان می‌توانند با هر توان مالی در قربانی این روز شریک شوند.
وی در ادامه به عید دوم پیش رو اشاره کرد و بیان داشت: دین خداوند در روز غدیر کامل شد، باتوجه‌به اهمیت امامت در اندیشه شیعی، حکومت بر مبنای تشیع، تفاوت‌های فراوانی با حکومت‌های دیگر دارد.
 سعیدی با بیان این که امروز در عرفات روز عرفه است، تصریح کرد: در پیام رهبر انقلاب به حجاج که امروز قرائت شد
رهبر معظم به حجاج بیت‌الله الحرام تاکید بسیاری روی مسئله وحدت داشتند.
وی در ادامه 21 تیرماه و سالروز حمله دژخیمان رضاخان به زنان باحجاب در حرم امام رضا(ع) را مورد توجه قرار داد و گفت: تصریح کرد: نظام اسلامی به نظامی مقتدر و بی نظیر مبدل شده و امروز باید مسئولان و مردم از ارزش های بزرگ خود یعنی حجاب و عفاف دفاع کنند.
امام جمعه قم در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه قم ابراز داشت: گفت: در آیه ۴۷ سوره توبه، خداوند به گروهی ساده لوح و منافق که باعث ایجاد فتنه در لشکر اسلام می شدند اشاره می کند. حضور افراد منافق اوضاع سپاه اسلام را به هم می ریخت. خداوند در آیه ۴۷ سوره توبه پس از نقل پاره ای از اندیشه های غلط منافقان و تأثیر سوئی که در رزمندگان داشتند، به مسلمانان تسلی و مژده می دهد که نیامدن منافقان به جبهه نه تنها جای تأسف ندارد بلکه باعث خوشحالی است.
سعیدی به ویژگی های منافقان اشاره کرد و گفت: منافقان خود را در میان مسلمانان جا می زنند تا برای ایجاد اختلاف در جمع اهالی ایمان جای بگیرند.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/34917
اخبار مرتبط

نظرات شما