موازنه قدرت در جهان تغییر می‌کند؛

رزمایش ایران، چین و روسیه در ونزوئلا؛ حیات خلوت آمریکا/ اتحادی استراتژیک برای افول جبهه غربی-عبری

این روزها رسانه‌های خارجی از اقتدار ایران در حیات خلوت ایالات متحده آمریکا انگشت به دهان مانده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، این روزها رسانه‌های خارجی از اقتدار ایران در حیات خلوت ایالات متحده آمریکا انگشت به دهان مانده اند.
رسانه سعودی ایران اینترنشنال از حضور کشورمان در آبهای آمریکا اظهار نگرانی کرده و دست به دامن کارشناسان برای تحلیل آن شده است.
 
به اذعان رسانه مذکور سال ۱۹۶۰ میلادی زمانی که شوروی سعی داشت موشک هایی را در کوبا به کار بگیرد ایالات متحده آمریکا آن را تهدید کرد.
 
 
از آن زمان تا امروز نه روسیه، نه چین و نه دیگر کشورها توانسته بودند به چنین مانوری دست بزنند و ایران برای اولین بار آن را رقم زده است.
 
آمریکایی ها تا امروز طبق قوانین بین المللی درباره مقررات کشتیرانی در خلیج فارس و تنگه هرمز یا دیگر آبها با نیروهای ایران رفتار کرده اند.
 
مانور ایران در ونزوئلا تحول بسیار بزرگی در عرصه جهانی خواهد بود و حساسیت های زیادی را برانگیخته و در ادامه هم برخواهد انگیخت.
 
روسیه و چین به دنبال تضعیف قدرت نظامی آمریکا در آمریکای لاتین و جهان هستند، ارتباط ایران هم با آنها نشان دهنده خصومت با آمریکا است.
 
 
بنی گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هم در سخنانی اعتراف گونه به قدرت جمهوری اسلامی در سال های اخیر در منطقه و جهان اشاره کرد.
 
 به گفته وی "پرتاب اخیر یک ماهواره بر توسط ایران نشان می دهد از توانمندی در راستای توسعه موشک های بالستیک قاره پیما برخوردار است.
 
برد موشکهای ایران تا دل اروپا هم می رسد، این مضاف بر سامانه موشک بالستیک و پهپادهای عملیاتی است که می تواند به شرق دریای مدیترانه برسد.
 
می توانیم تاکید کنیم ایران به طور تحول آفرینی با بهره گیری از کشتی های که در ناحیه جنوبی دریا گشت می زنند در حال جاگیری در دریای سرخ است".
 
 
حاتم الفلاحی کارشناس مسائل سیاسی عرب می گوید؛ "شکی نیست که اسرائیل در مهار نفوذ و توسعه طلبی ایران در منطقه ناکام مانده است.
 
ائتلاف کشورهای عربی و سازش آنها با اسرائیل تاثیری روی وضعیت ایران در منطقه ندارد، ایران سلاح هایی دارد که در محاسبات اسرائیل نیامده است.
 
اسرائیل اخیرا به دنبال تشکیل یک ائتلاف ضد ایرانی است اما همین تلاش نشان می دهد به تنهایی توانایی مقابله با جمهوری اسلامی را در هیچ عرصه ای ندارد".
 
 
اندیشکده آمریکایی واشنگتن فری بیکن، اعلام کرد رزمایش ایران، روسیه و چین به معنای آمادگی برای حمله به ایالات متحده آمریکا خواهد بود.
 
رزمایش تاریخی کشورهای مخالف آمریکا به میزبانی ونزوئلا برگزار می شود، ونزوئلا روزی حیات خلوت آمریکا بود و امروز حیات امن ایران شده است.
 
ایران چندی پیش کشتی های سوخت خود را به ونزوئلا رساند در حالی که به گفته ایندیپندنت ۴ ناو آمریکا و هواپیماهای آن نتوانستن  کانع شوند.
 
 
نشریه پولیتیکو آمریکا چندی پیش در گزارشی اعلام کرد زنگ خطر احتمال انتقال موشک دور برد ایران به حیات خلوت آمریکا بسیار زیاد خواهدبود.
 
به اذعان بسیاری از کارشناسان مانور تک تیرانداز مرز در حیات خلوت امریکا نشان از اتحاد استراتژیک مخالفان امریکا در سراسر جهان دارد.
 
موازنه قوا balance of power در نظام بین الملل در حال تغییر و تحول بوده و مانور در ۱۰۰ کیلومتری آمریکا افول آن را می رساند.  


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/34924
اخبار مرتبط

نظرات شما