تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا و انگلیس علیه ایران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، شورای اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) ۲۹ فرد و سه نهاد ایرانی را به فهرست آنچه تحریم‌های حقوق بشری خوانده شده، اضافه کرد.

به گزارش رویترز، دولت انگلیس هم با صدور بیانیه ای اعلام کرد که ۲۴ مقام ایرانی را به بهانه موضوعات حقوق بشری تحریم کرده است.

وبسایت شورای اتحادیه اروپا گزارش داد جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی این اتحادیه، ضمن شرکت در نشست شورای وزیران امور خارجه اروپا از این تحریم‌ها خبر داد.

اقدامات اعمال شده شامل ممنوعیت سفر و مسدود کردن دارایی‌هاست. علاوه بر این، شهروندان و شرکت‌های اتحادیه اروپا از اینکه وجوهی را در اختیار افراد این فهرست قرار دهند، منع شده اند.

برخی افراد و نهاد‌هایی که در لیست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند:

- احمد وحیدی، وزیر کشور
- امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش
- سردار وحید مجید، رئیس پلیس فتا فراجا
- پرس تی وی

افزون بر این، انگلیس هم اعلام کرد که ۲۴ مقام ایرانی از جمله یک وزیر را به دلیل آنچه مسائل حقوق بشری خوانده، تحریم کرده است. وزارت امور خارجه انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد این تحریم‌ها که با هماهنگی شرکای بین المللی اعمال خواهد شد شامل عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات ایران و همچنین وحید مجید، رئیس پلیس فتا فراجا و تعدادی از مقامات سیاسی و امنیتی است.

به تازگی «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان هم در راستای مواضع مداخله جویانه غرب در امور داخلی ایران و ضمن حمایت از ناآرامی‌ها در ایران، اقدامات خرابکارانه اغتشاشگران را «مبارزه شجاعانه» توصیف کرد و مدعی شد: «تحریم‌ها راهی است که ما از طریق آن در حال افزایش فشار بر ایران هستیم.»

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان می‌گوید ایران در زمان مقتضی، در چارچوب سازوکار‌های بین‌المللی به اقداماتی از این دست پاسخ خواهد داد.  



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/37998
اخبار مرتبط

نظرات شما