استاد دانشگاه و کارشناس ورزش در گفتگو با قم فردا:

فیلم | ورزش در سبد زندگی ایرانی‌ها در اولویت نیست

استاد دانشگاه و کارشناس ورزش با اشاره به اینکه ورزش در سبد زندگی ایرانی‌ها از اولویت بالایی برخوردار نیست گفت: در برخی فرهنگ‌ها و خانواده‌ها نیز اصلاً جایگاهی ندارد. این یک عامل اصلی است که بایستی به مردم اطلاع‌رسانی و آموزش داده شود تا ورزش در سبد زندگی آنها قرار بگیرد.

محمد مهدی سلطانی استاد دانشگاه و کارشناس ورزش در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به عوامل مختلفی که باعث شده خانواده‌ها به سمت ورزش گرایش پیدا نکنند اظهار داشت: بسیاری از مدیرانی که در مسئله ورزش مدیر و متولی هستند سابقه و تخصص ورزشی ندارند. این مهم باعث می‌شود که این افراد موضوعات ورزش را خیلی درک نکنند و لذا خطای بسیاری در اعمال مدیریت و تدوین برنامه و اجرای آن دارند و از طرفی کسی آنها را از نظر فیزیکی نیز به‌عنوان الگو قرار نمی دهند.
کارشناس ورزش ادامه داد: یکی دیگر نیز یکسری آمارسازی‌ و گزارش‌هایی است که به‌صورت ویترینی که جذابیت هم دارد، به‌نوعی واقعیت را پنهان کرده‌اند. آماری که از تعداد ورزشکاران وجود دارد و اعلام شده است بعید می‌دانم که حتی ۱۰ درصد جمعیت کشور را شامل شود که مشغول به فعالیت بدنی و آن هم در قالب ورزش همگانی قرار بگیرد.

 

تصویربردار: محمدعلی رجبی
انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/39658
اخبار مرتبط

نظرات شما