حجت الاسلام ذوالنوری در سلسه جشن‌های دهه فجر:

دشمن در حال بمباران فکر و اندیشه نسل جوان است/امروز ایران در منطقه خاورمیانه تاثیرگذار و الهام‌بخش است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه دولت شتاب تورم را مهار کرده است، گفت: دشمنان با پوشاندن نقاط قوت و دستاوردهای شگرف نظام در کنار بزرگنمایی و دروغ در خصوص ضعف‌های کشور در حال بمباران فکر و اندیشه نسل جوان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری شامگاه چهارشنبه در اولین شب از جلسه سلسه جشن‌های دهه فجر انقلاب اسلامی که در مسجد چهار مردان برگزار شد اظهار داشت: در مورد دولت سیزدهم باید منصفانه قضاوت کنیم؛ دولت دوازدهم خزانه کشور را تا سال ۱۴۰۴ خالی کرده است و دولت سیزدهم ماهانه ۱۵ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت سابق را پرداخت می‌کند.
وی ادامه داد:به آن اندازه که از دولت انقلابی توقع داشتیم هنوز محقق نشده اما اگر رویه دولت قبل ادامه داشت امروز هزینه کالاهای مصرفی مردم به‌صورت نجومی افزایش می‌یافت و قیمت هر کیلو مرغ به ۲۵۰ هزار تومان می‌رسید.
دولت شتاب تورم را مهار کرده است
نماینده مردم قم در مجلس دولت سیزدهم شتاب تورم را کنترل کرده است، گفت: مسیر کشور رو به روشنایی و رشد است و اگر این دوره جراحی اقتصادی بگذرد و وضعیت اقتصادی دولت بهبود یابد، شرایط بهتر خواهد شد؛ دشمن به‌خوبی می‌داند اگر ایران از این مرحله عبور کند تحریم‌ها دیگر اثرگذار نخواهد بود.
وی ابراز داشت: دولت سیزدهم استقراض از بانک مرکزی را به یک‌چهارم و فروش اوراق را به یک‌سوم کاهش داده و بدون این ابزارها، کشور را اداره می‌کند.
جایگاه بالای ایران در بحث پزشکی دنیا
حجت الاسلام ذوالنوری بابیان اینکه ایران امروز در بحث پزشکی در سطح جهان حرف برای گفتن دارد، گفت: بسیاری از عمل‌های پزشکی که با هزینه بسیار بالا در کشورهای خارجی انجام می‌گیرد باکیفیت و ضریب اطمینان بیشتر ولی هزینه پایین‌تر در ایران انجام می‌گیرد.
وی در ادامه به بحث شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد و گفت: امروز به نحوی القا می‌کنند که ساماندهی فضای مجازی به معنای قطع ارتباط با دنیا و تعطیلی کسب‌وکارهای مجازی است؛ می‌توان همه نیازهای کسب‌وکار، علم و پژوهش و ارتباط با دنیا از بستر اینترنت سالم شبکه ملی ارتباطات و اطلاعات انجام داد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن تاکید بر تقویت شبکه ملی اطلاعات ، عنوان کرد: شبکه ملی اطلاعات هنوز در ابعاد مختلف راه‌اندازی موتور جستجو، فضای ذخیره‌سازی ابری، زیرساخت‌های لازم، پلتفرم‌های داخلی و محتوای تولید داخل ضعف‌هایی دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به اغتشاشات اخیر اشاره کرد و گفت: در این حوادث مردم به‌رغم تمام مشکلات معیشتی و اقتصادی، بخاطر مشاهده رفتارهای جنون‌آمیز اغتشاشگران، توهین به مقدسات، همراهی آشکار اغتشاشگران با دشمنان ایران و سیاست کشته سازی آن‌ها با این افراد همراه نشدند.
ذوالنوری بابیان اینکه دشمنان به امید واهی سقوط جمهوری اسلامی در اغتشاشات اخیر مذاکرات وین را تعطیل کردند، ادامه داد: طی این حوادث افرادی مرتبط با ۱۷ سفارتخانه دستگیر شدند.
دشمن در حال بمباران فکر و اندیشه نسل جوان است
وی بیان کرد: دشمنان با پوشاندن نقاط قوت و دستاوردهای شگرف نظام در کنار بزرگنمایی و دروغ در خصوص ضعف‌های کشور در حال بمباران فکر و اندیشه نسل جوان است.
نماینده مردم قم در مجلس  با اشاره به القا و تطهیر نظام پهلوی و دروغ‌گویی نسبت به وضعیت بهتر دوران پیش از انقلاب در مقایسه با دوران بعد از انقلاب، گفت: بزرگ‌ترین لقب و افتخاری که رسانه‌های غربی و ضد نظام اسلام برای محمدرضا شاه می‌گفتند ژاندارم منطقه بود که معنای دقیق‌تر آن سگ نگهبان آمریکا در خاورمیانه برای تأمین منافع ایالات‌متحده بود.
استقلال مهم ترین دستاورد انقلاب اسلامی است
وی خاطرنشان کرد: استقلال یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است، امروز هیچ کشور و قدرتی در دنیا نمی‌تواند ادعا کند که جمهوری اسلامی مرعوب قدرت‌های دیگر است و نمی‌تواند خواسته‌های خود را در سطح منطقه و جهان به‌پیش ببرد؛ همه کشورها بر این، اذعان دارند که ایران در عرصه استقلال و سیاست خارجی به هیچ کشور و قدرتی وابستگی ندارد و مستقلاً تصمیم می‌گیرد و اقدام می‌کند.
امروز ایران در منطقه خاورمیانه تاثیرگذار و الهام‌بخش است
حجت الاسلام ذوالنوری با تاکید بر اینکه امروز ایران در منطقه خاورمیانه تاثیرگذار و الهام‌بخش است، ادامه داد: قدرت روزافزون جمهوری اسلامی بود که دشمنان را مجبور به ایجاد گروهک‌های تروریستی، معامله قرن و نقشه خاورمیانه جدید بود؛ آمریکایی صراحتا بیان می‌کنند چون امروز خاورمیانه در اختیار جمهوری اسلامی است ما مجبور به فعالیت علیه ایران هستیم.
عوامل مسمومیت در مدارس باید شناسایی شوند
وی درانتهای سخنان خود با اشاره به بروز چند مورد مسمومیت در برخی مدارس دخترانه قم، گفت: احتمال می‌دهیم این‌یک کار خرابکارانه در حد محدود است که باید عوامل آن شناسایی شوند؛ نمایندگان مردم قم در مجلس پیگیر این مساله در دو دستگاه امنیتی و آموزش‌وپرورش است ولی اصل این اقدام مساله نگران‌کننده نیست ولی عوامل آن را باید در زمره محارب و مفسد فی‌الارض شناسایی و برخورد لازم را کرد.



انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/39799
اخبار مرتبط

نظرات شما