پژوهشگر شرق شناسی مطرح کرد:

از بمب گذاری در مساجد تا حرکات شرم آور منافقین!

پژوهشگر شرق شناسی گفت: پیش از انقلاب که منافقین با نام مجاهدین خلق شناخته می شدند برای مبارزه با رژیم پهلوی در مساجد بمب گذاری می کردند تا گردن منافقین بیندازند، بعد از انقلاب برای تست اعضای خود حرکات بی ناموسی از جمله ازدواج رجوی با همسر دوست خود را انجام داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، صفاءالدین تبرائیان‌ دکترای شرق‌شناسی و عضو هیات علمی موسسه تاریخ معاصر ایران در سلسله جشن های پیروزی انقلاب که شامگاه ۱۶ بهمن در مسجد چهارمردان قم برگزار شد اظهار داشت: تشکلی در خرداد ۱۳۴۴ با عنوان مجاهدین خلق تشکیل شد و بعدها به فرقه منافقین تبدیل شد این تشکل در فضای ایجاد شد که مبارزه مسالمت‌آمیز به بن بست رسید بود یکی از ایرادات به این سازمان این بود که تشکیل دهندگان آن تحصیلات علوم انسانی و سیاسی نداشتند.

وی گفت: ارتباط سازمان با امام خمینی (ره) بر اثر یک اتفاق غیر منتظره شود این افراد برای آموزش چریکی به سوریه و فلسطین رفته بودند دستگیر شدند و قرار بر تحویل آن‌هابه ساواک بود، که هواپیما حامل ۶ نیرو سازمان بودند توسط ۳ نفر از اعضای سازمان  ربوده شد و به  عراق منتقل شد اما نگاه عراق هم به این ها بدبینانه بود مورد شکنجه قرار گرفتند و قرار شد ارتباطی با امام خمینی(ره) گرفته شود نماینده های اینها نزد امام رفتند عجز و ناله کردند که اقدامی برای آنها انجام دهد و این افراد آزاد شدند. 

تبرائیان افزود: شخصی به نام حق شناس نقش بسیار مهمی در تاسیس  حزب پیکار و ارتداد سازمان و مواضع علیه ایدئولوژیک سازمان مجاهدین داشت و در نهایت مارکسیس شد و با همین ایدئولوژی هم از دنیا رفت این شخص با امام دیدارهایی داشت اما امام در خصوص اعتقاد و باورهای اینها به اسلام و معاد نگاه مثبت نداشت.

دکتری شرق شناسی خاطر نشان کرد: با توجه به حمایت‌های حضرات و علما در زمان وقت نسبت به فعالیت‌های مجاهدان و احترام به اعضای سازمان که گاها فرشتگان آسمانی معرفی می‌شدند به امام خمینی(ره) توصیه نامه‌های نوشته می‌شد  اما امام در خلال گفتگو با این‌ها  به این نتیجه رسد که نگاه این‌ها اسلامی نیست و مبارزه مسلحانه این‌ها و ریخته شدن خون‌ها نتیجه ای ندارد.

وی ادامه داد:  هر ده سال مجاهدین خلق یک سورپرایز اعلام می‌کردند یکبار اعلام می کردند مارکسیست‌های اسلامی هستند اینها مرام نامه‌های عجیبی دارند و تفاوتی بین امام حسین علیه السلام و چگوارا و حتی رهبران خود قائل نیستند و صدای خواننده زن و قرائت قرآن هر دو را لذت بخش می‌دانستند و برخی هایشان زیارت نامه اهل بیت را از حفظ بودند.

تبرائیان اضافه داشت: این‌ها اولین بار در سال ۵۱ تغییر ایدئولوژیک دادند مسعود رجوی در زندان هم اعلام می‌کند مارکسیست شده است و کم کم نظریه‌های امام خمینی (ره) در خصوص آنها مشخص و نمایان شد.

وی با بیان اینکه حتی این ها اعلام کردند تا آخوند در کشور است پیشرفت وجود ندارد گفت: جزوه‌های سازمان بسیار سطحی است مجاهدان در دوران مبارزات انقلابی حتی در مساجد نیز بمب گذاری می‌کردند تا گردن رژیم بیندازند.

دکتری شرق شناسی عنوان داشت: بزرگترین واقعه در عمر ایران زمین پیروزی انقلاب اسلامی است، این سازمان بعد از پیروزی انقلاب به تعریف و تمجید از امام و انقلاب کردند در سال ۶۰ مسعود رجوی کلاس‌های درس و میتینگ برگزار می‌کرد و در این سخنرانی‌ها جمعیت زیادی حضور پیدا می‌کردند مدتی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران سلاح دست گرفتند.


تبرائیان ادامه داد: این‌ها همه تصور می کردند با ضربه‌های که به نظام می‌زند این انقلاب نابود می‌شود اما همه چیز عکس شد و در نهایت از ایران خارج شدند و خون‌های زیادی از مردم ایران ریختند.

محقق شرق شناسی تاکید کرد: ۶ مرداد سال ۶۰ مسعود رجوی با بنی صدر رییس جمهور وقت از کشور توسط همان خلبانی که شاه را از کشور خارج کرده بود گریختند رجوی با وجود اینکه هواپیما جا داشت همسر و فرزند تازه متولد شده خود را در ایران جا گذاشت زیرا شیفته دختر بنی صدر شده بعد  ۶ ماه بعد در حادثه خانه زعفرانیه همسر رجوی از بین رفت ۸ ماه بعد رجوی با دختر بنی صدر ازدواج کرد و به خاطر اختلافات با بنی صدر دو سال بعد طلاق گرفت، ۵ ماه بعد با همسر دوست مجاهد خودش ابریشم چی ازدواج کرد ابریشم چی همسر خود را طلاق داد تا با دوستش مسعود رجوی ازدواج کند.

وی ادامه داد: این کار برای این صورت گرفت تا تست کنند در مقابل این بی ناموسی رجوی داخل سازمان موضع گرفته می‌شود یا نه؛ این کار همزمان با ورود آنها به عراق بود.

این محقق شرق شناسی بیان داشت : با وجود همه تلاش هایی که کردند‌ فقط توانستند ۵هزار نفر را از سراسر دنیا در گروه خود گرد بیاورند، منافقین علیه جمهوری اسلامی ایران سه عملیات آفتاب، چلچراغ و فروغ جاویدان را  راه اندازی کردند.

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/39854
اخبار مرتبط

نظرات شما