خطیب جمعه قم:

اقتصاد و معیشت مردم مهم‌ترین مسئله کشور است/ کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است

خطیب جمعه قم با اشاره به اقتصاد به‌عنوان مهم‌ترین مسئله کشور و معیشت مردم گفت: رهبر معظم انقلاب بارها تأکید کردند که مهم‌ترین مسئله کشور و معیشت مردم، اقتصاد است، ایشان با تأکید بر شعار سال بیان کردند که مشکلات اقتصادی بر روی مسائل اجتماعی و فرهنگی هم تأثیرگذار است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  آیت‌الله سید محمد سعیدی خطیب جمعه قم در خطبه اول نمازجمعه ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ در مصلی قدس قم، با اشاره به ضعیف و خطاکار بودن انسان بی تقوا اظهار داشت: انسان بی تقوا ضعیف و خطاکار می‌شود، ظاهراً خود را عبد خدا می‌داند؛ اما در فکر، اخلاق و عملش خدا را نافرمانی می‌کند.
وی با اشاره به ممکن بودن بخل‌ورزی در امور مالی، سیاسی و عبادی بیان داشت: منافقین که به‌شدت مخالف گسترش اسلام بودند از ترویج انفاق جلوگیری می‌کردند. انفاق منحصر به پول دادن نیست؛ بلکه انفاق آبرو، جان، فکر و... نیز از جمله مواردی است که می‌توان انفاق کرد.
امام‌جمعه قم با اشاره به آیه ۶۷ سوره توبه و ویژگی‌های منافقین تأکید داشت: در این آیه خداوند به معرفی اوصاف منافقین می‌پردازد. امر به منکر، نهی به از معروف، و بخل‌ورزی از ویژگی‌های منافقین است.
وی با اشاره به اینکه غفلت پرتگاه بزرگی است، افزود: ذکر کثیر در عمل تأثیرگذار است و امام علی (ع) می‌فرماید: ذکر مداوم دل را آباد می‌کند و در پرتو آبادی دل، نهان و آشکار سامان پیدا می‌کند.
آیت‌الله سعیدی در خطبه دوم با اشاره به اینکه قلب انسان جایگاه اصلی تقوا است، اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید: خداوند با قلب و اعمال شما کار دارد و به چهره و دارایی‌های مردم نگاه نمی‌کند.
وی با اشاره به اولین مطلب مهم رهبری در ماه رمضان گفت: نقش یاد خدا در خدمت و معنویت در ماه رمضان به‌ویژه در شب‌های قدر اولین مطلب مهم رهبری است. جهل و غفلت نیز دو آسیب بزرگ معنوی است و معرفت و یاد مدام خداوند دو پشتوانه صیانت نفس و تقویت معنوی است.
عضو مجلس خبرگان رهبری  با اشاره دیدار مقام معظم رهبری با مسئولان نظام خاطرنشان کرد: سخنان مهم و گره‌گشای رهبر معظم انقلاب در جمع مسئولان و مدیران بخش‌های مختلف سرشار از نکات بدیع و تأثیرگذار در برون‌رفت از چالش‌ها و آسیب‌ها بود.
وی افزود: مدیران سخت‌کوش اگر با دید کارشناسانه به این سخنان بنگرند و تلاش کنند که رهنمودها را اجرایی کنند به طور یقین برون‌رفت از مشکلات و تحقق خدمت بزرگ الهی را به همراه دارد.
خطیب جمعه قم با اشاره به اقتصاد به‌عنوان مهم‌ترین مسئله کشور و معیشت مردم بیان داشت: رهبر معظم انقلاب بارها تأکید کردند که مهم‌ترین مسئله کشور و معیشت مردم، اقتصاد است، ایشان با تأکید بر شعار سال بیان کردند که مشکلات اقتصادی بر روی مسائل اجتماعی و فرهنگی هم تأثیرگذار است.
وی عنوان داشت: رهبر معظم انقلاب با قاطعیت بیان کردند کشف حجاب و ترویج فرهنگ برهنگی حرام شرعی و سیاسی است. یعنی اینکه نظام در سطح شرعی و سیاسی ذره‌ای از مسئله حجاب کوتاه نخواهد آمد.
تولیت حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به مسئله حجاب تأکید کرد: باید دانست که دشمن با تمرکز بر حجاب برنامه امنیتی گسترده‌ای دارد؛ لذا اقدامات خودسرانه و حساب نشده در مسئله حجاب چه‌بسا برنامه دشمن را تکمیل می‌کند و با عنایت ولی‌عصر (عج)، کمک مردم، برنامه‌ای همه‌جانبه و انسجام همه بخش‌های کشور، نظام جمهوری اسلام به برکت خون شهدا و کوری چشم دشمنان مسئله حجاب را حل خواهد کرد.
وی با اشاره به شعار سال اظهار داشت: در مسئله مهار تورم و رشد اقتصادی از همه ظرفیت‌های کشور بدون حاشیه‌سازی باید استفاده کرد و برای عملیاتی‌کردن شعار سال همه بخش‌ها باید وظیفه خود را در زمینه مهار تورم انجام دهند و به الزامات رشد اقتصادی توجه کنند.
آیت‌الله سعیدی  با اشاره به حضور مردم در مسئله مهار تورم بیان داشت: مدیران و در رأس آن قوای سه‌گانه با انسجام دادن مردم به‌ویژه توجه به رشد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و جهت‌دهی به شرکت‌های بزرگ دولتی و برخوردار از ثبات، در سیاست‌ها و تصمیمات اقتصادی به‌ویژه سیاست‌های پولی می‌توانند در مسئله مهار تورم رشد اقتصادی کمک کنند.
وی با اشاره به مسئله مهار تورم افزود: صرفه‌جویی، بهره‌وری، ارتباط معقول دستگاه‌های مسئول با شرکت‌های بزرگ دولتی، مدیریت آن‌ها در جهت تقویت اقتصاد کشور در مهار تورم بسیار اهمیت دارد. شرکت‌های بزرگ پردرآمد که مواد اولیه آن داخلی است نباید باقیمت‌های جعلی دلار که از طرف دشمن هدایت می‌شود به تورم دامن بزنند.
امام‌جمعه قم با اشاره به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب بیان داشت: اقتصاد دریا پایه، توجه به مسیر شمال به جنوب با همکاری کشورهای دیگر در تقویت تجارت بین‌المللی، احیا معادن، کارآفرینی و ثروت‌آفرینی در حوزه مسکن از دیگر توصیه‌های رهبر معظم انقلاب است.
وی با اشاره به مسئله تحولات جهانی اظهار داشت: نظم جهانی در حال تغییر است و در این زمینه رهبری بشارت دادند که تحولات جهانی در جهت تضعیف جبهه دشمنان جمهوری اسلام ایران است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه خداوند متعال درباره این بندگان غاصب و خون‌ریز (رژیم صهیونیستی) می‌فرماید که داغ بی نوایی و بدبختی بر آن‌ها زده شده است، بیان داشت: رژیم صهیونیستی در این چهار سال چهار نخست‌وزیر عوض کرده است و دوقطبی شدید و مهاجرت نزدیک به دو میلیون صهیونیست به خارج آن‌ها را فلج کرده است و مقامات صهیونیستی دائم هشدار می‌دهند که فروپاشی رژیم صهیونیستی نزدیک است و عمر این رژیم به ۸۰ سال نمی‌رسد؛
وی  با اشاره به مسئله انتخابات در سال جاری تأکید داشت: در سال جاری انتخاباتی خواهیم داشت که رهبر معظم انقلاب چهار راهبرد مشارکت حداکثری، امنیت انتخابات، سلامت انتخابات و رقابت جدی در انتخابات را موردتوجه قرار دادند.

خبرنگار: محمدعلی رجبی
انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/41249
اخبار مرتبط

نظرات شما