مدیرکل ورزش و جوانان قم پاسخ داد:

چرا مجمع انتخابات هیئت‌های ورزشی قم برگزار نمی‌شود؟

مدیرکل ورزش و جوانان قم گفت: انصراف کاندیدا یکی از علل طولانی شدن دوره سرپرستی و عدم برگزاری مجمع انتخاباتی برخی از هیئت‌ها است. همچنین انتخابات برخی از هیات ها نیز پشت در فدراسیون است مثلا برای هیئت نابینایان درخواست فراوانی کردیم اما هنوز مجوز داده نشده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ابراهیم سانی خانی عنوان کرد: در سال ۱۴۰۱ ورزشکاران استان قم بسیار درخشیدند و موفق به کسب ۷۵۰ مدال در مسابقات کشوری شدند.

وی بیان کرد: در سال گذشته ۷۹ مدال بین‌المللی و آسیایی توسط ورزشکاران قمی اخذ شد که ۳۴ مدال متعلق به آقایان و ۴۵ مدال برای بانوان بوده است. بیشترین مدال نیز سهم رشته کشتی بوده است.

اردو نشینی ۲۵ قمی در تیم ملی

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۹ اردو نشین تیم ملی در بخش آقایان و دو اردونشین در بخش بانوان داشتیم، ادامه داد: در حال حاضر ۲۰ عضو تیم ملی در بخش آقایان و ۵ عضو در بخش بانوان داریم.

وی با اشاره به فعالیت ۲۲ لیگ ورزشی در قم، بیان کرد: ۱۲ لیگ ورزشی در بخش آقایان و ۱۰ لیگ در بخش بانوان فعال هستند همچنین در سال گذشته ۱۶۰ مسابقه قهرمانی استانی در بخش آقایان و ۱۰۸ مسابقه در بخش بانوان برگزار شد.

سانی خانی با اشاره به اینکه ۴۲ میزبانی مسابقات انتخابی تیم ملی و قهرمانی کشور در بخش آقایان و ۵ میزبانی در بخش بانوان داشتیم، گفت: در سال جدید اولین میزبانی با بخش بانوان شروع شد و توانستیم در تنیس روی میز میزبانی مسابقات را بر عهده بگیریم.

برای دیده شدن ورزشکاران قمی، هزینه میزبانی‌ها را قبول می‌کنیم

وی ادامه داد: اگرچه پذیرفتن میزبانی هزینه‌هایی را ایجاد می‌کند اما با توجه به اینکه هزینه‌های ورزشکاران قمی کاهش پیدا می‌کند و تعداد ورزشکاران قمی بیشتری می‌توانند حضور پیدا کنند و دیده ‌شوند این هزینه ها را متقبل می‌شویم.

مدیرکل ورزش و جوانان قم تاکید کرد: برای پذیرش میزبانی‌های بیشتر نیاز است که بخش‌های دیگر استان نیز وارد شوند؛ زیرا بسیاری از فدراسیون‌ها علاقه‌مند هستند که مسابقات کشوری در قم برگزار شود.

سانی خانی در رابطه با وضعیت کاراته استان قم اظهار کرد: کاراته در قم ضعیف نیست و مربیان و ورزشکاران موفق زیادی داریم و قهرمانان ما توانسته‌اند قهرمانان زیادی پرورش بدهند و در سطح کشور استفاده می‌شوند.

مدیرکل ورزش و جوانان قم ادامه داد: مشکل کاراته استانی نیست بلکه در کشور به همین صورت است زیرا وقتی قله ضعیف عمل می‌کند همه جا ضعیف می‌شود.

وی در رابطه با برگزاری مجمع انتخابی هیات های ورزشی گفت: دوره ریاست هیات های ورزشی چهارساله است که پس از اتمام این دوره تا سه ماه به صورت سرپرستی اداره می‌شود و اگر کاندیدایی برای ریاست نباشد این دوره تا سه ماه دیگر تمدید می‌شود.

سانی خانی ادامه داد: انصراف کاندیدا یکی از علل طولانی شدن دوره سرپرستی و عدم برگزاری مجمع انتخاباتی برخی از هیات ها است.

مدیرکل ورزش و جوانان قم یادآور شد: هیاتی مانند اسب‌سواری در کمتر از ۲۰ روز مجمع آن برگزار می‌شود. در برخی از رشته مانند هیات همگانی با حساسیت بیشتری پیش می‌رویم زیرا فردی که می‌آید باید خودش را فدا کند.

سانی خانی در رابطه با ورزشگاه تختی عنوان کرد: این ورزشگاه را در اواخر مردادماه از هیات فوتبال تحویل گرفتیم و عملیات بازسازی آن را آغاز کردیم. برای بازسازی بخش دوم نیز منتظر سفر دوم رئیس جمهور به قم هستیم.

میزبانی دانشگاه حضرت معصومه (س) برای دوچرخه سواری بانوان قمی

وی افزود: ورزشگاه تختی استاندارهای لازم برای تمرینات دومیدانی بانوان را دارد و فقط برای دو استقامت از ورزشگاه یادگار امام (ره) استفاده می‌کنند که برای ترددشان نیز سرویس در نظر گرفته شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان قم عنوان کرد: برای دوچرخه‌سواری بانوان دانشگاه حضرت معصومه (س) در بلوار غدیر در نظر گرفته شده است و بانوان می‌توانند از آن استفاده کنند.

 وی در رابطه با اعتراضات ورزشکاران رشته موتورسواری قم گفت: برای پیست موتورسواری حق عضویت سالانه یک میلیون تومان در نظر گرفته شده است که این مبلغ ماهانه کمتر از ۲۰۰ هزار تومان می‌شود و از شهریه بسیاری از ورزش‌ها کمتر است و برای افرادی که موتورهای میلیاردی دارند زیاد نیست.

سانی خانی ادامه داد: اخذ مبلغ بسیار بدیهی است زیرا پیست نیز نیاز به هزینه نگهداری و تعمیرات دارد. همچنین ورزشکارانی که از پیست استفاده می‌کنند در مقابل حوادثی که ممکن است رخ بدهد بیمه می‌شوند و بسیاری از آسیب‌ها و خطرات آنها کاهش میابد.

مدیرکل ورزش و جوانان قم بیان کرد: برای مقابله با حضور موتورسواران در اتوبان‌ها و سطح شهر باید نیروی انتظامی برخورد کند و هیات موتورسواری و اداره کل ورزش و جوانان وظیفه‌ای ندارد.




انتهای پیام/


منبع:ایسنا
http://qomefarda.ir/41940
اخبار مرتبط

نظرات شما