رئیس دانشگاه حکمت ایرانیان:

آرمان امام خمینی در جهان زنده است

رئیس دانشگاه حکمت ایرانیان گفت: سال‌ها از رحلت حضرت امام خمینی (ره) می‌گذرد؛ اما آرمان امام نه‌تنها در کشور ما بلکه در کشورهای منطقه و در میان آزادی‌خواهان جهان اعم از مسلمان و غیرمسلمان زنده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عسگر دیرباز ضمن تسلیت ایام رحلت حضرت امام خمینی (ره) در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: هر سال در روز رحلت حضرت امام خمینی ره مردم با آرمان‌های تجدید میثاق و با مقام معظم رهبری تجدید بیعت می‌کنند که اتفاق بزرگی است.
رئیس دانشگاه حکمت ایرانیان افزود: مردم ایران بارها نشان دادند وفادار به آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران هستند، حضرت امام خمینی سختی‌های بسیاری متحمل شدند تا برای این ملت عزت، شرف، آزادی و استقلال به ارمغان بیاورند مردم هم قدردان این مسئله هستند.
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مردم ایران وقتی وضعیت مردم برخی از کشورها را مشاهده کرده و با عزتی که خودشان از انقلاب اسلامی دریافت کردند مقایسه می‌کنند شدت ارادتشان به امام خمینی و مقام معظم رهبری افزوده می‌شود و همچنان در این مسیر استقامت می‌کنند این قدرشناسی مردم بسیار ارزشمند است.
دیرباز بیان داشت: همان‌طور که انبیای الهی در مواقعی به اذن ‌ دستور خداوند بعثت دارند جامعه‌ای که در ظلمت، جهل، خرافات، اشتباهات و خرافات رفته را هدایت کنند و تا مردم در مسیر سعادت و خوشبختی قرار بگیرند، این مسئله را می‌توان تشبیه کرد به اوج خفقان دوران طاغوت حکومت پهلوی که جنایت‌ها و شکنجه‌های زیادی علیه این ملت انجام می‌داد و ملت ایران را ذلیل نگه می‌داشتند تا مطیع آنها باشند، امام خمینی (ره) قیام کرد و شروع به اعتراض و افشاگری کرد و پرچم عزت و آزادگی این مردم را به دست گرفت.
رئیس دانشگاه حکمت ایرانیان خاطرنشان کرد: البته این مردم بودند که به صحنه آمدند و پشت سر ولی‌فقیه خود قرار گرفتند اگر مردم به صحنه نمی‌آمدند حضرت امام خمینی (ره) به‌تنهایی موفق نمی‌شد حکومت طاغوت را سرنگون کند.
وی اضافه کرد: امام خمینی (ره) بارها نشان دادند که به پشتیبانی مردم ایمان دارد و تا آخرین لحظه هم کنار مردم بودند وقتی مردم این را حس می‌کنند همچنان مدافع راه امام و شهدا و آرمان و اهداف امام و شهدا باشند.
عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: پیش از انقلاب اسلامی و در دوران پیروزی انقلاب اسلامی همه مشاهده کردند همه اقشار با ندای امام خمینی (ره) به میدان آمدند و جانشان را نیز تقدیم انقلاب و اسلام کردند و هرگز رهبر کبیر انقلاب را فراموش نخواهند کرد و در سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) و داغ رحلت امام برایشان تازه می‌شود، هیچگاه یاد و نام حضرت امام خمینی (ره) فراموش نخواهد شد.
دیرباز گفت: سال‌ها از رحلت حضرت امام خمینی (ره) می‌گذرد؛ اما آرمان امام نه‌تنها در کشور ما بلکه در کشورهای منطقه و میان  آزادی‌خواهان جهان اعم از مسلمان و غیرمسلمان زنده است، و متوجه این شدند که می‌توان در مقابل استکبار و زورگویی ایستاد و عزت را به‌عنوان یک امر مهم که بالاترین ارزش انسانی است پاسداری کرد و زیر بار ظلم و تحقیر نرفت و در این راه موفق هم شد.
رئیس دانشگاه حکمت ایرانیان عنوان داشت: امام خمینی (ره) ایستادگی در برابر استکبار جهانی را در جهان رونق داد و امروز اندیشه امام خمینی (ره) در جهان یک امر عادی است درحالی‌که پیش‌ازاین ملت‌ها مقهور بودند این‌گونه است که عظمت کار حضرت امام خمینی (ره) بیشتر درک می‌شود.
دیرباز گفت: ابعاد شخصیتی حضرت امام خمینی (ره) گسترده بود به همین خاطر ماندگار شد، بعد سیاسی، اجتماعی، دینی، فرهنگی، علمی، معنوی، فلسفی، عرفانی، سیره تربیتی و... امام خمینی (ره) بسیار مطالعه و بررسی شده است؛ اما همچنان درس‌های زیادی می‌توان از ایشان گرفت که به درد جوانان و آزادی‌خواهان جهان می‌خورد.
وی اظهار داشت: باتکیه‌بر آرمان و اندیشه‌های حضرت امام خمینی ره و‌ تبعیت از مقام معظم رهبری می‌توان به مشکلات اقتصادی و فرهنگی امروز جامعه کمک کرد، از طرفی مسئولان هم باید با جان‌ودل کار کنند که مشکلات مردم کاهش پیدا کند اگر این اتفاق رخ دهد امید در دل‌ها تقویت می‌شود و ملت ایران شاهد آینده بهتری خواهند بود.

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/42661
اخبار مرتبط

نظرات شما