کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با قم فردا:

ریشه‌کنی فقر و برقراری عدالت دو مؤلفه اصلی پیرو خط امام بودن است

کارشناس مسائل سیاسی گفت: زمانی ما می‌توانیم ادعا کنیم که پیرو خط امام هستیم که برای مردم کار کنیم، برای ریشه‌کن‌کردن فقر و برقراری عدالت گام برداریم.

شاهین صادقی نسب در  گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به سالروز رحلت بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) اظهار داشت: سید روح‌الله خمینی، پیامبر زمان بود مردی که از عمق تاریخ آمده بود تا صدای انبیای الهی را فریاد بزند و نهضت آن‌ها زنده کند، اگر به تاریخ انبیا نگاه کنیم پیامبران الهی دو رسالت بزرگ داشتند،  یک دعوت مردم به یکتاپرستی و توحید و دوم عدالت و عدالت‌خواهی، همه موارد ذیل این دو قرار می‌گیرند.
وی ادامه داد: امام خمینی (ره) به‌خوبی این را می‌دانستند که اگر در جامعه بی‌عدالتی، فقر، تبعیض و فساد است دلیل اصلی آن عدم اعتقاد راسخ افراد به خداوند بزرگ است.
صادقی نسب ابراز داشت: حالا شاید در ظاهر افرادی خود را مؤمن و متدین جلوه بدهند؛ اما این عمل انسان‌ها است که نشان می‌دهد به چه اندازه خداوند را در کارهای خود ناظر می‌بینند.

امام خمینی (ره) اراده راسخ داشت

وی افزود: امام خمینی (ره) با این منطق عمل کردند و در زمانی که حکومت شاهنشاهی با حمایت‌های همه قدرت‌های جهانی در اوج بود و همه قدرت‌ها از شاه حمایت می‌کردند خمینی بزرگ در آغاز حرکت یکه و تنها ایستاد و در سال 57 تبدیل به ۳۰ میلیون ایرانی شد، مردی که اراده راسخ داشت و هرگز به ایشان خدشه‌ای وارد نشد و هرگز تردید نکرد به‌طوری که مصداق بارز نفس مطمئنه بود.

شعارهای حضرت امام (ره) در راستای عدالت‌خواهی و حمایت از مستضعفین بود

این استاد دانشگاه افزود: شعارهای حضرت امام (ره) در راستای عدالت‌خواهی و حمایت از مستضعفین بود، مستضعفینی که اموال آن‌ها توسط کاخ‌نشینان به غارت رفته و آن‌ها را به استضعاف کشیده بودند.
وی ادامه داد: اسلامی که ایشان می‌خواست اسلامی است که برای آبادانی دنیا و آخرت است، هر کدام غیر از دیگری فریب  مردم است، اسلام مردم فقیر و غیر عزت‌مند نمی‌خواهد  و هر کسی که بیان می‌کند باید در دنیا در فقر و نداری باشیم تا آخرت را بسازیم این غلط و اشتباه است.
صادقی نسب تصریح کرد: امام این را نمی‌خواهد، ایشان می‌فرماید مسلمان زمانی انقلابی است و دارای قدرت برای برقراری عدالت است که دنیای آبادی داشته باشد و زندگی عزتمندانه‌ای داشته باشد.
وی افزود: به قول آیت‌الله جوادی آملی مسلمانی که کمرش شکسته شده باشد نمی‌تواند قیام و کار کند.
صادقی نسب ادامه داد: حضرت امام (ره) خیلی هوشمندانه این را تکرار می‌کردند و می‌فرمودند باید دنیا و آخرت مردم آباد باشد.
وی تأکید کرد: ایشان از همان ابتدا تأکید می‌کردند که مردم باید در آسایش و رفاه باشند و این آسایش و رفاه را برای امت اسلام بخواهند.

ریشه‌کنی فقر و برقراری عدالت دو مؤلفه اصلی پیرو خط امام بودن است

کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: زمانی ما می‌توانیم ادعا کنیم که پیرو خط امام هستیم که برای مردم کار کنیم، برای ریشه‌کردن فقر و برقراری عدالت گام برداریم و علاوه بر این زمانی می‌توانیم ادعا کنیم که فرزندان امام هستیم که همه فکر و ذهنمان فراهم‌کردن زندگی آبرومندانه و عزتمندانه برای مردم باشد.
وی ادامه داد: تحقق این مهم نیازمند داشتن علم و تجربه و بهره‌گرفتن از این دو مؤلفه اساسی است، باید از مؤثرترین علوم استفاده کنیم و از تجربیات کشورهای مختلف برای حل مشکلات بهره بگیریم، این که فکر کنیم باید مشکلات خودمان را بی‌توجه به داشته‌های دنیا حل کنیم جهل مطلق است چرا که باید از تجربیات کشورهای دیگر در حل مشکلات بهره بگیریم.
صادقی نسب با بیان این که باید عالمانه و حکیمانه عمل کنیم، تأکید کرد: در این مسیر باید از بهترین فرزندان کشور برای توسعه این سرزمین بهره بگیریم، امروز بزرگ‌ترین نقص ما عدم شایسته‌سالاری است و متأسفانه بعضاً افرادی در بخش اجرایی کشور حضور دارند که نه‌تنها توانایی انجام کار را ندارند؛ بلکه با انسان‌های توانمند بسیار فاصله دارند.
وی تصریح کرد: در برخی زمان‌ها ما شاهد ناشایسته سالاری هستیم و کسانی را انتخاب می‌کنیم که می‌دانیم توانایی انجام کار را ندارند که این ظلم به مردم و انقلاب است.
این استاد دانشگاه ابراز داشت: در ابعاد مختلف در طی دهه‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی داشتیم، در ابعاد نظامی به‌گونه‌ای پیشرفت داشتیم که امروز به ابرقدرت‌های دنیا اسلحه صادر می‌کنیم، این یک اتفاق بزرگ است؛ اما وقتی وارد ساحت اقتصاد و اداره عمومی کشور می‌شویم آن‌چنان ضعیف هستیم که جای دفاع ندارد.

انتصاب و انتخاب‌های رانتی و فامیلی معضل جدی کشور

وی ادامه داد: علت این ضعف انتصاب و انتخاب‌های رانتی و فامیلی است که اجازه ورود افراد شایسته را نمی‌دهد و از ملاک‌هایی برای سنجش افراد استفاده می‌شود که تنها موجب افزایش ریاکاری در جامعه می‌شود.


انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/42773
اخبار مرتبط

نظرات شما