عکس نوشت؛

امام تحولات بی‌سابقه‌ای در ایران، امت اسلامی و جهان ایجاد کرد

رهبر انقلاب در تبیین تحولات بی‌سابقه‌ای که امام در ایران، امت اسلامی و جهان ایجاد کرد، گفتند: امام ساخت سیاسی سلطنتی را به مردم سالاری، حکومتی دست‌نشانده و ذلیل را به نظامی مستقل و متکی بر عزت ملی، رژیمی ضد دین را به نظامی اسلامی، استبداد را به آزادی و بی‌هویتی را به هویت ملی تبدیل کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه امام بزرگوار سه عمل عظیم و بزرگ و تاریخی انجام داد؛ سه تحول بزرگ به وجود آورد. یکی در سطح کشور ایران، یکی در سطح امت اسلامی و یکی در سطح جهان فرمودند: ۱- تحول در سطح کشور این بود که انقلاب اسلامی را در این کشور به وجود آورد. این انقلاب یک ساخت سیاسی سلطنتی را در هم شکست و مردم سالاری را جایگزین آن کرد. این انقلاب یک نظام دست نشانده و ذلیل در مقابل قدرتها را از میدان خارج کرد و یک نظام مستقل و متکی به عزّت ملی را جایگزین آن کرد.

۲- آنچه در سطح امت اسلامی روی داد، تحول در سطح امت است. جریان بیداری اسلامی را امام به راه انداخت. دوره انفعال و بی‌تحرکی در دنیای اسلام با حرکت امام به سمت ضعف و نابودی حرکت کرد. مسئله‌ی فلسطین پس از آن که به خیال صهیونیست‌ها و پشتیبانان‌شان یک مسئله‌ی تمام شده به حساب می‌آمد با تحول امام در سطح امت اسلامی به مسئله‌ی اول جهان اسلام تبدیل شد.

۳- تحول سوم تحول در سطح جهان است. امام فضای معنویت و توجه معنوی را در دنیا زنده کرد حتی در کشورهای غیر مسلمان. معنویت در زیر لگدکوبی سیاست‌های مادی‌گری و ضدّ معنوی از بین رفته بود. معنویت از یادها رفته بود. حرکت امام بزرگوار رنگ معنوی را در دنیا دوباره زنده کرد.

این سه تحول هیچکدام سابقه ندارد. شاید در آینده هم شبیه اینها و نظیر اینها را نتواند انسان پیشبینی کند که به وجود بیاید. این مخصوص امام بزرگوار بود.



طراح: محمدعلی رجبی
انتهای پیام/
گالری عکس
http://qomefarda.ir/42775
اخبار مرتبط

نظرات شما