رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه:

حوزه و دانشگاه نباید در مقابل تحریف امام راحل ساکت بمانند

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه گفت: حوزه و دانشگاه نباید در مقابل تحریف امام ساکت بمانند چراکه مکتب امام همچون رودی تأثیرگذار و در جریان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدجلال رضوی‌مهر رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه طی گفت‌وگویی به مناسبت سالروز رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: زنده نگاه داشتن یاد امام به کشور و ملت بالندگی، حیات دوباره و صلابت می‌بخشد و یادآوری اهداف امام راحل، مصونیت‌بخشی به اهداف انقلاب است.

وی با بیان این مطلب که آینده‌نگری امام خمینی(ره)، خنثی‌کننده خطرات و موانع در مسیر انقلاب بود، ابراز کرد: از ابتکارات امام راحل، ایجاد شورای نگهبان قانون اساسی است که در زمان ایشان و در زمان کنونی، هجمه کج‌اندیشان بر این نهال مهم به قرائت‌های گوناگون صورت گرفته است.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه وصیت‌نامه امام خمینی(ره) را سفارشات و وصایای ایشان به مسئولین و مردم دانست و گفت: باید از وصیت امام راحل با جان و دل نگهداری نموده و نگذاریم انقلاب به دست نااهلان بیفتد.

نماینده طلاب و فضلای همدان خاطرنشان ساخت: جناح‌های سیاسی و تشکیلات گوناگون نباید اجازه دهند دشمنان از جایگاه آنان به بهانه‌های مختلف علیه مصالح امت اسلام یاوه‌سرایی نموده و امام را تحریف نمایند.

رضوی‌مهر حضرت امام را بزرگترین شخصیت دینی و سیاسی عصر معاصر دانست که با پیش‌بینی‌های معجزه‌گونه از هم پاشیدگی شوروی را گوشزد نمود و با شجاعت همچون جد بزرگوارش برای ابرقدرتی مثل گورباچف نامه نوشت.

وی بیان داشت: امام خمینی (ره) به احکام دین تعصب داشت و فتوای تاریخی ایشان علیه سلمان رشدی که هنوز مجریانی درگوشه و کنار جهان پایبند اجرای آن حکم الهی هستند، دلیل این گفته است.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب افزود: دشمنان می‌خواهند افکار و مواضع امام را در محاق قرار دهند؛ پس حوزه و دانشگاه نباید در مقابل تحریف امام ساکت بمانند؛ چراکه مکتب امام همچون رودی تأثیرگذار و در جریان است.

نماینده طلاب و فضلای همدان بیعت با امام خامنه‌ای را مهمترین تکلیف هر فرد مسلمان و وظیفه‌شناس دانست و اظهار کرد: منظومه فکری امامین انقلاب، افق روشنی را پیش روی آیندگان قرار داده است و در فراق امام از شعر ایشان وام می گیریم که فرمود: از غم دوست در این میکده فریاد کشم، دادرسی نیست که ازهجر رخش داد کشم. سال‌ها می‌گذرد حادثه‌ها می‌آید، انتظار فرج از نیمه خرداد کشم.




انتهای پیام/


منبع:فارس
http://qomefarda.ir/42790
اخبار مرتبط

نظرات شما