رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم:

مردم در قیام ۱۵ خرداد نقش محوری داشتند

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به نقش مردم در قیام خونین ۱۵ خرداد گفت: مردم در قیام ۱۵ خرداد نقش محوری داشتند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن ذاکری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: امسال در شصتمین سالگرد قیام تاریخ‌ساز ۱۵خرداد مردم قم نیاز است که به ابعاد مختلف این قیام به‌ویژه نقش مردم قم در دفاع از روحانیت و مرجعیت شیعه به عنوان پرچمداران نهضت امام خمینی (ره) پرداخته شود.

وی در ادامه به نقش محوری اقشار مختلف مردم قم بویژه زنان غیور قم در قیام ۱۵خرداد ۱۳۴۲ اشاره کرد و بیان داشت: نیاز است که دستگاه های فرهنگی و تبلیغی در تبیین زوایای مختلف قیام ۱۵خرداد و علل شکل‌گیری آن و آثار مهمی که این قیام عظیم در تاریخ معاصر ایران و منطقه داشت تلاش مضاعفی داشته و در انتقال پیام این قیام به نسل های بعدی اقدامات مؤثری را انجام دهند.
ذاکری ادامه داد: امسال نیز همانند سنوات گذشته راهپیمایی مردم انقلابی و همیشه حاضر در صحنه قم مقدس در روز ۱۵ خرداد ماه از بیت تاریخی حضرت امام خمینی (ره) به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه برگزار خواهد شد.
وی بیان داشت: ۱۵خرداد ۱۳۴۲ در حقیقت مبدأ خیزش اسلامی ملت بزرگ ایران است. روزی که مردم قم، تهران و ورامین در اعتراض به دستگیری و تبعید مرجع و پیشوای خویش حضرت امام خمینی (قدس‌سره)، بدون ترس و واهمه‌ به خیابان‌ها آمدند و سینه‌های ستبرخویش را در برابر گلوله دژخیمان رژیم پهلوی سپر ساختند تا برای همیشه به الگویی مثال‌زدنی ازغیرت دینی و استبدادستیزی مبدل شوند.





انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/42796
اخبار مرتبط

نظرات شما