نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی:

عملکرد خوب دولت در عرصه بین‌المللی زمینه‌ساز بهبود معیشت است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ذوالنوری گفت: دولت در عرصه بین‌المللی روند خوبی را دنبال می‌کند که به‌تدریج می‌تواند زمینه‌ساز بهبود معیشت باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری روز یکشنبه در جلسه‌ای در سپاه استان قم گفت: در خصوص نحوه اقدامات ترویجی و سلبی در حوزه عفاف و حجاب، مباحث و نظرات مختلفی در بین صاحب‌نظران و تصمیم‌گیران وجود دارد که باید به سراغ بازدارنده‌ترین راهکار‌ها رفت.
نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید بین جرم و جزا تناسب وجود داشته باشد، ادامه داد: برخورد و جلوگیری از بی‌حجابی در سطح ناوگان شخصی و عمومی و اماکن دولتی و عمومی بخشی از وضعیت ناهنجاری‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد.
ذوالنوری گفت: حوادث اخیر در کمپ منافقین در آلبانی، سفر‌های هیئت‌های تجاری و سیاسی غربی‌ها به ایران، رسیدن مجدد فروش نفت ایران به بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه و برخی شاخص‌های دیگر همه حاکی از بهبود نسبی وضعیت اقتصادی است که امیدواریم به‌زودی تأثیر آن را بر سفره مردم شریف را هم شاهد باشیم.
نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیپلماسی سیاسی دولت سیزدهم گفت: دولت در عرصه بین‌المللی عملکرد و روند خوبی را دنبال می‌کند که به‌تدریج می‌تواند زمینه‌ساز بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی باشد.
ذوالنوری خاطرنشان کرد: با ترمیم روابط سیاسی با عربستان سعودی، امارات و سایر کشور‌های منطقه و اسلامی، روند آزادسازی منابع ارزی و... در آینده اوضاع اقتصادی و معیشتی و بهبود پایه پولی مطلوب‌تر خواهد شد.
او همچنین با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سال جاری و اهمیت مشارکت پرشور مردم در آن گفت: دین‌داری و غیرت مردم همواره مسئولان را در انتخابات غافل‌گیر کرده است.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حضور عناصر مطرح سیاسی در انتخابات پیش رو، تا روز‌های پایانی و منتهی به انتخابات و بررسی کامل معادلات قابل‌پیش‌بینی نیست چرا که متغیر‌های زیادی بر تصمیم آنان برای نامزدی و یا عدم نامزدی تأثیر می‌گذارد.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در حال حاضر حدود ۷۰ طرح فوریتی و اولویت‌دار در دستور کار قرار دارد که باید در مدت‌زمان باقی‌مانده از عمر مجلس یازدهم مورد بررسی و تعیین تکلیف قرار گیرد.
او افزود طرح عایدی بر سرمایه و خانه‌های خالی هم در مجلس تصویب شده است که قوانین بسیار خوبی هستند و تلاش می‌شود زیر ساخت‌های اجرای آن مانند سامانه یکپارچه اطلاعات و داده‌های لازم و موردنیاز اجرا را دولت فراهم نماید.
او در ادامه با تبیین خطبه غدیر عنوان کرد: «امیرالمؤمنین» لقب اعطایی و اختصاصی خداوند متعال به حضرت علی علیه‌السلام است و این لقب جز به وجود نورانی امام علی علیه‌السلام، قابل اطلاق به هیچ‌کدام از ائمه اطهار علیهم‌السلام نیست.
ذوالنوری ادامه داد: در خطبه غدیر پیامبر گرامی خدا صلوات‌الله‌علیه چندین مرتبه از حضرت علی علیه‌السلام به‌عنوان امیرالمؤمنین «ع» و همچنین «امره المؤمنین» یعنی فرمانروای مؤمنین یاد کرده است.




انتهای پیام/


منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
http://qomefarda.ir/43321
اخبار مرتبط

نظرات شما