امیرعبداللهیان:

ابتکارات عمان برای بازگشت همه طرف‌ها به تعهدات برجام را دریافت کردیم

وزیر امور خارجه درباره دیدارش با همتای عمانی، گفت: مسقط با هدف نزدیک کردن دیدگاه‌ها برای بازگشت همه طرف‌ها به تعهداتشان در برجام تلاش می‌کند و در این رابطه هم ابتکاراتی از طرف عمان مطرح شد که مورد بحث و تبادل نظر قرار دادیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حسین امیرعبدالهیان درباره سفر وزیر خارجه عمان به تهران و موضوعات مطرح شده در دیدار دوجانبه، گفت: ما دیدار سران دوکشور را در هفته‌های گذشته با سفر سلطان عمان به تهران داشتیم لذا پیگیری توافقات و اسنادی که در جریان دو دیدار روسای دو کشور طی یکسال گذشته انجام شد، در دستور کار جدی ما بود.

وزیر امور خارجه در ادامه به طرح برخی مسائل منطقه‌ای و بین المللی و گفتگو و تبادل نظر وزرای خارجه ایران و عمان اشاره کرد و افرود: طرف عمانی و وزیر خارجه این کشور موضوعاتی را پیگیری می‌کند که به تقویت گفتگوهای منطقه‌ای بین دو کشور کمک می‌کند.

امیرعبداللهیان یادآور شد: در همین راستا ما پیشنهاد تشکیل مجمع گفتگو و همکاری منطقه‌ای کشورهای حوزه خلیج فارس (۶ همسایه جنوبی و ۲ همسایه شمالی عراق و ایران) را مطرح کردیم و احتمالا کشور یمن هم می‌تواند به این فرایند اضافه شود، در دیدار با همتای عمانی خود درباره چگونگی فعالیت این مجمع بحث و گفتگو کردیم.

وی تصریح کرد: عمان برای نزدیک کردن دیدگاه‌ها با هدف بازگشت همه طرف‌ها به تعهداتشان در برجام تلاش می‌کند و در این رابطه هم ابتکاراتی از طرف عمان مطرح شد که مورد بحث و تبادل نظر قرار دادیم.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/43967
اخبار مرتبط

نظرات شما