یادداشت؛

کشف حجاب و حرام سیاسی

کشف حجاب بانوان، در محافل خصوصی، به «حرام شرعی» متصف می‌شود، در عرصه و فضای عمومی جامعه، این عمل، از یک سو ذیل «تخلف از قوانیـن» و «جرم» قرار می­‌گیرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  عرصه «واجب و حرام سیاسی»، ذیل امور شخصی و احوالات شخصیه افراد قرار ندارد، بلکه به تناسب امر سیاسی که مقوله‌­ای عمومی و مرتبط با جامعه و اداره کشور است، از مصادیق حوزه عمومی به شمار می‌رود، کما این‌که این دو واژه ناظر به حوزه امور تعبدات و مواردی که در نسبت ارتباط با خداوند هم معنا می‌یابند، نیستند.
ضمن این‌که کشف حجاب بانوان، در محافل خصوصی، به «حرام شرعی» متصف می‌شود، در عرصه و فضای عمومی جامعه، این عمل، از یک سو ذیل «تخلف از قوانیـن» و «جرم» قرار می­‌گیرد و از سوی دیگر، چون این عمل در راستای همسویی با اهداف دشمن قرار دارد و حرکت در زمین نقشه دشمن تلقـی می‌­شود، لذا عملاً متصف به «حرام سیاسی» خواهد شد. مضافاً بر این که، چون ارتکاب این عمل به بی‌بندوباری دینی و فرهنگی در جامعه و تضعیف فرهنگ عمومی و کانون خانواده منجر می‌شود، لذا این رفتار، چون در مسیر تثبیت اهداف اعلامی دشمن نظام اسلامی قرار دارد، علاوه بر ممنوعیت از حیث دینی و اتصاف به «حرام شرعی»، ذیل «حرام سیاسی» نیز قرار خواهد گرفت.
در این میان لازم است نهادهای ضابط و مسؤول در مقابله با برخی جرایم_سازمان_یافته در ترویج بی‌حجابی در اماکن دولتی و عمومی با التزام به مواد قانونی مصرح، قاطعانه ورود پیدا کنند. ادارات، نهادها، مدیریت‌های شهری و صنوف برای اجرای بهتر قانون عفاف و حجاب، هم پایه‌ی مطالبه عمومی حرکت کنند و دچار ضعف و سستی نشوند. گرچه مسأله حجاب با نقش آفرینی گسترده جریانات معاند دین و انقلاب به یک مسأله سیاسی-امنیتی تبدیل شده است؛ اما هنوز هم در این عرصه کار فرهنگی و تبلیغی در مبارزه با جنگ_شناختی دشمن در اولویت است. بی‌شک اقدامات توأمان فرهنگی و قضایی می‌تواند مواجهه عالمانه با این مسأله را رقم بزند.

داود شمس مسئول بسیج رسانه استان قم

انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/43982
اخبار مرتبط

نظرات شما