نایب‌رئیس کمیته جوجیتسو برزیلی و کوبودو کشور:

مسابقات جوجیتسو کوبودو و برزیلی بانون کشور برگزار شد

نایب‌رئیس هیات ووشو استان قم از برگزاری مسابقات جوجیتسو کوبودو و برزیلی bjj بانوان کشور در استان قم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سمانه سلیمانی نایب‌رئیس کمیته جوجیتسو برزیلی و کوبودو کشور در گفتگو با خبرنگار ورزش پارسی با اشاره به میزبانی قم از مسابقات جوجیتسو کوبودو و برزیلی bjj بانوان کشور اظهار داشت: مسابقات جوجیتسو کوبودو و برزیلی bjj کشور با حضور ۱5۰ ورزشکار از 10 استان طی روزهای 20 و 21 مردادماه 1402 به میزبانی قم برگزار شد.
وی بیان داشت: ورزشکاران حاضر در این رقابت‌ها در پنج رده سنی، نونهال، نوجوان، جوان، بزرگسال و مستر و در استایل جوجیتسو برزیلی و هنرهای نمایشی اوکیناوایی به رقابت پرداختند.

نایب‌رئیس کمیته جوجیتسو برزیلی و کوبودو کشور گفت: در پایان این رقابت‌ها تیم تهران با ۱۸ طلا ۱۱ نقره و ۱۷ برنز به مقام اول، تیم البرز با ۹ طلا ۷ نقره و ۶ برنز به مقام دوم و تیم‌های قم و گلستان با ۴ طلا ۴ نقره و ۶ برنز مشترکاً به مقام سوم دست یافتند.
سلیمانی با اشاره به مدال‌های کسب شده توسط تیم استان قم افزود: تیم قم در این رقابت‌ها موفق به کسب چهار مدال طلا توسط نگار نجات‌پور، سهیلا مهدی‌نژاد، مهسا نجفی و الهه نهایی و کسب چهار مدال نقره توسط سارا بختیاری، زهرا بیرامی، مهدیه خادمی و سارا حافظی و کسب 6 مدال برنز توسط معصومه جعفری، مبینا بیرامی، نرگس محمدی، یاسمن غلامی، مهشید کدخدایی و زهرا باقری در استایل‌های جوجیتسو برزیلی و هنرهای نمایشی اوکیناوایی شدند.
وی با اشاره به مفهوم جوجیتسو بیان داشت: جیوجیتسو یا جوجیتسو یک هنر رزمی باستانی ژاپنی است که بر مبارزه از فاصله نزدیک یا یک رقیب مسلح یا غیرمسلح تأکید دارد، جیو به معنی نرم یا منعطف و جیتسو به معنی هنر یا تکنیک است و کلمه “جوجیتسو” به استفاده از نیروی حریف علیه خودش اشاره دارد .

تنها بانوی ایرانی دارنده کمربند جهانی گلوبال گفت: اما جوجیتسو برزیلی که به پرتغالی Brazilian jiu jitsu نوعی هنر رزمی است که بر فنون گلاویزی و مبارزه در وضعیت خاک تأکید دارد. در مبارزات این رشته هدف نهایی به‌دست‌آوردن وضعیت برتر نسبت به حریف و بی‌دفاع ساختن او با استفاده از تکنیک‌های قفل‌کننده‌ است.
وی افزود: استقبال ورزشکاران از این مسابقات فوق‌العاده بوده و در آینده شاهد برگزاری مسابقات رزمی بیشتری در استان قم خواهیم بود.


خبرنگار: محمدعلی رجبی
انتهای پیام/
منبع:ورزش پارسی
http://qomefarda.ir/44570
اخبار مرتبط

نظرات شما