ضمن تسلیت حمله تروریستی شاهچراغ؛

سید حسن نصرالله: آمریکا قصد دارد داعش را بازگرداند

دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت هفدهمین سالروز پیروزی مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی در جنگ سال ۲۰۰۶ سخنرانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان شامگاه روز دو شنبه به مناسبت هفدهمین سالروز پیروزی مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی در جنگ تموز ۲۰۰۶ سخنرانی کرد.

به گزارش المیادین، سید حسن نصرالله در آغاز سخنرانی خود گفت: "صحنه‌های بازگشت آوارگان در چنین روزی در سال ۲۰۰۶ بیانگر استواری مردم ما، پایبندی آن‌ها به خاک و تعهد راسخ آن‌ها به انتخاب گزینه مقاومت با هر هزینه‌ای بود".

دبیرکل حزب الله لبنان با ابراز تسلیت به خاطر شهدای حملات تروریستی پاکستان، صحرای سوریه و مرقد شاهچراغ در شیراز، تصریح کرد: "آنگونه به نظر می‌رسد که آمریکا قصد دارد گروه تروریستی داعش را به میدان‌های متعدد بازگرداند".

از حمایت ایران و سوریه در جنگ تموز تشکر می‌کنیم

او افزود: از همه کسانی که در طول ۳۳ روز در رقم زدن این حماسه اسطوره‌ای سهیم بودند، از مردم، رزمندگان مقاومت، نهاد‌های نظامی و امنیتی و حمایت‌های ملی و مردمی تشکر می‌کنیم. از حمایت ایران و سوریه و نیز همدلی همه توده‌های مردمی در جهان عرب و اسلام و همه کشور‌هایی که در جنگ تموز در کنار مقاومت ایستادند، تشکر می‌کنیم. از شهدای مقاومت، ارتش، مردم لبنان و شهدایی که در مناطق مختلف لبنان جان خود را فدا کردند تشکر ویژه داریم. تمام دستاورد‌هایی که در سال‌های گذشته محقق کردیم، بدون اتکا بر نتایج پیروزی در جنگ تموز ۲۰۰۶ ممکن نبود.

سید حسن نصرالله همچنین گفت: ظرف چند روزآینده، کشتی حفاری به بلوک ۹ در آب‌های سرزمینی جنوبی می‌رسد و لبنانی‌ها به میدان گازی قانا و دیگر میادین چشم امید دارند. امیدواریم که نمایندگان موضوع صندوق دولتی ثروت نفت و گاز را وارد بحث‌های سیاسی نکنند، زیرا این یک نیاز مبرم است تا این ثروت در اختیار تمام مردم لبنان قرار گیرد. تضمین واقعی برای اینکه لبنان به اکتشاف نفت و گاز خود ادامه دهد، این است که بتوانیم همه عناصر قدرت را حفظ کنیم که مهمترین این عناصر، قدرت مقاومت و ترس از واکنش در صورت نقض حقوق ملت لبنان است.

ارتش اسرائیل در بدترین شرایط خود نسبت به هر زمان دیگری قرار دارد

او با اشاره به وضعیت بد ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد: هر کس وضعیت اسرائیل را از جنگ تموز تا به امروز مشاهده کند، روند نزولی این رژیم را به وضوح می‌بیند. مقاومت جبهه داخلی اسرائیل را به بخشی از جنگ تبدیل کرد، در حالی که این وضعیت قبل از پیروزی در جنگ تموز ۲۰۰۶ برقرار نبود. از سال ۲۰۰۶ تا به امروز، دشمن به صورت مستمر برای اطمینان از آمادگی جبهه داخلی خود مانور برگزار می‌کند؛ اما همه گزارش‌ها حاکی از آن است که این آمادگی وجود ندارد. مهمترین نقطه ضعف در جبهه داخلی اسرائیل، این است که هیچ یک از شهرک نشینان، استعمارگران و اشغالگران این سرزمین حاضر به فداکاری و تحمل عواقب آن نیستند. پس از ۱۷ سال مانور، تقویت تجهیزات و توسعه نظامی، اسرائیلی‌ها هنوز نتوانسته اند وجهه ارتش خود را ترمیم کنند. امروز، ارتش اسرائیل در بدترین شرایط خود نسبت به هر زمان دیگر قرار دارد.

دشمن در صورت نبرد با محور مقاومت به عصر حجر باز می‌گردد

دبیر کل حزب الله لبنان با تاکید بر اینکه امروز دشمن صهیونیستی از حالت هجومی و آغازکنندگی به حالت دفاعی تغییر وضعیت یافته است، افزود: اکنون محور مقاومت تا حد زیادی ابتکار عمل را به دست گرفته است و اسرائیل پشت دیوارها پنهان شده است. به سران رژیم دشمن می گویم: شما نیز به عصر حجر بازگردانده خواهید شد. دشمن می تواند محاسبه کند که مقاومت به چند موشک نقطه زن برای هدف قرار دادن زیرساخت های اساسی آن نیاز دارد. اگر نبرد به نبرد با محور مقاومت تبدیل شود، چیزی به نام "اسرائیل" باقی نخواهد ماند.امروز اسرائیل بسیار ضعیف‌تر از گذشته است، در حالی که مقاومت و محور آن امروز بسیار قویتر از قبل است.

مقاومت بقیه مناطق مرزی اشغالی را بازپس خواهد گرفت

او همچنین گفت: ارتش دشمن حال و روز خوبی ندارد و بسیاری از ژنرال‌های آن به دشواری شرایط این ارتش اذعان کرده اند. از سال ۲۰۰۶ تا به امروز ارتش دشمن هیچ دستاوردی را در نبرد زمینی محقق نکرده است. دیدیم که وقتی خواستند در نوار غزه پیشروی کنند، چندین نفر از آن‌ها کشته، زخمی و اسیر شدند. دستاورد‌هایی که آن‌ها از آن سخن می‌گویند فقط از طریق حملات هوایی بوده است. ارتش دشمن از رزمندگان مقاومت در کرانه باختری به ستوه آمده و این خود گواه دیگری بر نبود دستاورد‌های زمینی است. تمامی فرودگاه‌های غیرنظامی و نظامی، پایگاه‌های نیروی هوایی، ایستگاه‌های تولید برق و آب، مراکز اصلی ارتباطی، زیرساخت ها، پالایشگاه‌های نفت و راکتور دیمونا در تیررس مقاومت است. سران دشمن باید بدانند که در این میدان بازی امتیازی وجود ندارد، بلکه بازی هستی و نابودی است. مقاومت بقیه مناطق مرزی اشغالی را بازپس خواهد گرفت و سپر واقعی لبنان و مردم آن خواهد بود.

سید حسن نصرالله افزود: برخی از رهبران و قدرت‌های سیاسی و نیز رسانه‌ها در لبنان با عملکرد و رفتار خود می‌خواهند کشور را به سمت انفجار و جنگ داخلی سوق می‌دهند. آن‌ها باید بدانند که در یک جنگ داخلی، همه شکست می‌خورند هیچکس پیروز نخواهد شد. در صورت وقوع یک جنگ داخلی، طرف‌های خارجی زیادی از جمله رژیم اسرائیل وجود دارند که برای دمیدن در آتش آن تلاش کنند. تجزیه به نفع هیچ فرقه‌ای نیست و در این مرحله نیازمند تأمل و تعقل هستیم نه اینکه براساس غریزه‌ها عمل کنیم. گفتگو با جریان آزاد ملی به صورت جدی و مثبت در جریان است و نیاز به زمان و رایزنی با برخی از گروه‌های سیاسی دارد.گروه‌های سیاسی وجود دارند که خواهان گفتگو بین لبنانی‌ها نیستند، بلکه به دنبال جبهه گیری و صف بندی هستند. هیچ گزینه‌ای جز شراکت و همکاری برای این کشور وجود ندارد و این مسیر اگر چه کند باشد، از تمام گزینه‌های دیگر بهتر است.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/44604
اخبار مرتبط

نظرات شما