آیت الله رئیسی:

تا محاکمۀ عاملان ترور شهید سلیمانی از پای نخواهیم نشست

رئیس‌جمهور، گفت: ایران تا زمان اجرای عدالت و محاکمۀ عاملان ترور شهید سلیمانی از پای نخواهد نشست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سخنانی، گفت: قریب به 8 دهه پس از  تأسیس سازمان ملل، اجلاس جدید مجمع عمومی در حالی آغاز می‌شود که جهان تحولات بی‌سابقه و تاریخ‌سازی را تجربه می‌کند.

رئیسی تصریح کرد: در این میان آنچه تضمین‌کننده آینده‌ای روشن برای جامعه بشری است، توجه به ارزش‌های والایی است که انسان را به سمت کمال و کرامت سوق می‌دهد و چه چیزی بهتر از کلام پروردگار متعال که می‌تواند انسانیت و ارزش‌های تعالی‌بخش انسانی را تعریف کند.

رئیس‌جمهور در حالی که قرآن به دست گرفته و به سخنرانی خود ادامه می‌داد، گفت: این مفاهیم وحدت‌بخش، تعالیم متعالی و الهام‌بخش و انسان‌ساز، جامعه‌ساز، تمدن‌ساز، برای جوامع بشری، هرگز نمی‌سوزد، ابدی است، تا زمین، زمین است و زمان، زمان، باقی است، آتش توهین و تحریف حریف حقیقت نخواهد شد.

وی ادامه داد: به قول یکی از غربی‌ها، غرب که اینک با بحران هویتی و کارکردی مواجه شده است، جهان را جنگل و خود را باغی زیبا می‌بیند، برخی جریان‌های شوم ولی قدرتمند راه‌حل را در بحران‌سازی و دشمن‌تراشی می‌بینند.

رئیسی با بیان اینکه این آپارتاید فرهنگی، جامعه مسلمانان و به‌خصوص مهاجران را هدف قرار گرفته است، اظهار کرد: مهاجرانی که خود قربانیان سیاست‌های استعمار هستند، ما نیز همچون همه مؤمنان و آزادی‌خواهان بر این باور هستیم که احترام به ادیان الهی جزو دستورکارهای بین‌المللی قرار گیرد و سازمان ملل نیز با طراحی ساز و کاری، احترام به ادیان الهی را تضمین نماید.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/45284
اخبار مرتبط

نظرات شما