جواد روحی به چه علت در زندان بود؟

جواد روحی در ساماندهی اغتشاشات سال گذشته در شهرستان نوشهر حضور داشته و به عنوان لیدر در جمعیت اغتشاشگران ایفای نقش کرده بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، جواد روحی در ساماندهی اغتشاشات سال گذشته در شهرستان نوشهر حضور داشته و به عنوان لیدر در جمعیت اغتشاشگران ایفای نقش کرده بود.

‎ در حوادث و اغتشاشات شهرستان نوشهر در سال گذشته که جواد روحی لیدری گروهی از اغتشاشاگران و افراد حاضر در تجمع را برعهده داشته و شهروندان را تحریک و تشویق به آشوب می‌کرد، متاسفانه 5 نفر جان خود را از دست دادند و تعدادی از ماموران تامین امنیت نیز مجروح شدند.

‎روحی در حمله اغتشاشگران به اماکن دولتی، نظامی، بانک‌ها و شهرداری حضور داشته و به اتفاق چند نفر وارد مقر راهنمایی رانندگی در مرکز شهر شده و لوازم موجود در آن را به بیرون پرتاب و به این موضوع که مقر را تخریب و به آتش کشیده، اقرار کرده است.

‎جواد روحی صراحتا نسبت به اقدامات خود و نقش آفرینی جدی در اغتشاشات اعتراف کرده و حادثه را اینگونه شرح داده است: «چند روز قبل از اغتشاشات از شهرستان آمل به نوشهر آمدم. در روز 20 آذرماه 1401 متوجه شدم جمعیت به سمت میدان آزادی نوشهر می‌آیند. در آن لحظه من داخل مغازه موبایل فروشی بودم که به جمع پیوستم.»

‎وی در ادامه می گوید: «یکی از خانم‌های حاضر در صحنه، قرآن کریم را به من داده بود، من هم قرآن را داخل آتش انداختم و سوزاندم». 

‎جواد روحی درباره آتش زدن مقر پلیس راهنمایی و رانندگی گفته است: «به اتفاق چند نفر وارد مقر مامورین راهنمایی و رانندگی که در مرکز شهر قرار داشت شدیم و لوازم موجود در آن را به پایین پرتاب کردیم و پس از آن مقر ماموران راهنمایی و رانندگی آتش زده شد.»

بنا به گفته مجید کاوه وکیل پرونده جواد روحی، وی در همان روزهای اولیه دستگیری و در مرحله تحقیقات مقدماتی به ضابطان و بازپرس صراحتا اعلام می‌کند که بیمار است و قرص‌هایی را که پزشک برای وی  تجویز کرده، مصرف می‌کندو حتی اسامی قرص‌ها را هم در اختیار آنها قرار می‌دهد. 
بنا به گفته کاوه، در لایحه فرجام‌خواهی که او تنظیم کرده بود، گواهی پزشکی و مستندات مربوط به بستری‌شدن جواد روحی در بیمارستان به دلیل بیماری اعصاب و روان نیز به دیوان ارسال شده بود.

‎جواد روحی در ادامه با حکم دادگاه ساری به اعدام محکوم شده بود که در پی فرجام‌خواهی متهم، رای دادگاه بدوی نقض و به شعبه هم‌عرض ارجاع شده و در حال رسیدگی بود.

‎براساس اعلام روابط عمومی زندان نوشهر، جواد روحی یکی از زندانیانی که در این زندان با حکم قانونی در زندان به سر می‌برد، ساعت ۳:۴۵ بامداد پنج‎شنبه، ۹ شهریور، در زندان به دلیل تشنج به بیمارستان شهید بهشتی نوشهر منتقل شد.

‎پس از انتقال جواد روحی به بیمارستان  با وجود اقدامات کادر پزشکی این فرد در بیمارستان فوت می‌کند.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/45418
اخبار مرتبط

نظرات شما