کارشناس مسائل سیاسی:

تنش‌زدایی و رفع کدورت با همسایگان نقطه قوت دولت سیزدهم است

کارشناس مسائل سیاسی گفت: سیاست خارجی مبتنی بر تنش‌زدایی و رفع کدورت با همسایگان یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم است.

غلامعلی علائی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به هفته دولت، اظهار داشت: نام‌گذاری هفته دولت از یکم تا هشتم شهریورماه، بهانه‌ای است تا دولتمردان ضمن ارائه عملکرد یک‌ساله دولت و دفاع منصفانه و فنی از آن و پرداختن به نقاط ضعف و قوت خود، مردم را به قضاوت درست در مورد عملکرد دولت دعوت نمایند.
وی ادامه داد: در مقابل؛ وظیفه صاحب‌نظران، کارشناسان و متخصصین این است که ضمن بیان  عملکرد مثبت  دولت، به بررسی  نقاط ضعف نیز  بپردازند؛ البته  نقد منصفانه‌ای که سازنده باشد.
علائی به نقاط قوت دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: از نقاط قوت دولت آیت‌الله رئیسی این است به‌جای نشستن در  اتاق‌های شیشه‌ای دربسته، بین مردم رفته و با سفرهای استانی مستقیماً در جریان مشکل مردم قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: این اقدام در شناخت مشکلات و کاستی‌های کشور و مردم نقش تعیین‌کننده دارد البته پیشنهاد می‌شود آقای رئیس‌جمهور بجای دیدارهای مجدد، وقت خود را مصروف حل مشکلات و نابسامانی‌های شناسایی شده دیدارهای قبلی بنماید که قطعاً مشکل‌گشاتر خواهد بود.
کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: از  دیگر نقاط قوت دولت آقای رئیسی  می‌توان از سیاست خارجی مبتنی بر تنش‌زدایی و رفع کدورت با همسایگان و تلاش برای عضویت در سازمان شانگهای و دیگر سازمان‌های اقتصادی مانند بریکس و بهبود روابط ایران با برخی کشورهای مهم و مبارزه با فساد و بهبود فضای کسب‌وکار و شفاف‌سازی در اخذ مجوزها و نیز حذف ارز ۴۲۰۰ نام برد.
 وی ادامه داد: اما به نظر می‌رسد؛ بزرگ‌ترین نقطه‌ضعف دولت آقای رئیس عدم ثبات اقتصادی، افزایش قیمت‌ها و در نتیجه بروز تورم بالا فشار بیش از حد به اقشار آسیب‌پذیر جامعه است درحالی‌که دولت باید برای اجرای شعار سال یعنی مهار تورم اهتمام جدی‌تری می‌داشت.
علائی تأکید کرد: با درنظرگرفتن تلاش‌های زیاد دولت به نظر می‌رسد عملکرد دولت آقای رئیسی در تراز یک دولت جهادی و تحول‌خواه نیست چرا که علی‌رغم وجود افراد توانمند و دارای تجربه و سابقه مدیریتی در کشور ایشان نتوانسته‌اند یک تیم مدیریتی قوی را برای ادارة کشور انتخاب نماید که برکناری برخی وزرا، استیضاح آنها و یا تغییر سلسله‌وار استانداران و مدیران از نمونه‌های بارز این ضعف‌ها است فلذا می‌توان گفت رئیس‌جمهور در محقق کردن شعار شایسته‌سالاری و استفاده از نیروهای انقلابی، دلسوز و توانمند برای شکوفایی انقلاب و کشور موفق عمل‌نکرده است.

انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/45434
اخبار مرتبط

نظرات شما