رئیس دانشگاه بین‌المللی ادیان و مذاهب:

دشمنان از قدرت و وحدت جامعه اسلامی می‌ترسند

رئیس دانشگاه بین‌المللی ادیان و مذاهب گفت: اگر اتحادیه کشورهای اسلامی شکل بگیرد تبدیل به یک قدرت برتر خواهد شد و هیچ دشمنی نمی‌تواند در مقابل این قدرت ایستادگی کند یکی از دلایلی که دشمن به دنبال تفرقه بین امت اسلامی است همین می‌باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابوالحسن نواب در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ضمن تبریک ایام دهه وحدت، اظهار داشت: این کلام قرآن است که امت اسلام یک امت واحد است و این تلاش دشمن بوده که این‌ها را متفرق کند؛ بنابراین باید به همان امت واحد بازگردیم و دستور خدا را رعایت کنیم.
رئیس دانشگاه بین‌المللی ادیان و مذاهب بیان داشت: وحدت یک موضوع جدید نیست؛ بلکه این تفرقه است که یک مسئله جدید است وحدت موضوعی نیست که ما آن را خلق کرده باشیم؛ بلکه وحدت اصل است و تفرقه را دشمن خلق کرده است؛ بنابراین مبارزه با تفرقه دستور قرآن است.
وی افزود: وحدت و دوری از تفرقه دو امر قرآنی است قرآن امت اسلام را امت واحده می‌داند که یک خدا را پرستش می‌کنند در طول تاریخ این دشمنان بودند که تفرقه را ایجاد کردند وقتی تاریخ اسلام را مطالعه می‌کنیم متوجه می‌شویم که در دوره‌ای از آن سنی‌های ۱۲ امامی داشتیم، زیرا شیعه و سنی به‌قدری به هم نزدیک بودند که تشخیص آن‌ها سخت بود شاهد مثال آن بحث‌هایی است که امروز در مورد شیعه و یا سنی بودن حافظ و مولانا انجام می‌شود؛ زیرا امت اسلامی به‌قدری به هم نزدیک بودند که تشیع و تسنن قابل‌تشخیص نبود.
وی در پاسخ به این سؤال که برخی‌ها که دنبال تفرقه هستند بیان می‌کنند وحدت میان شیعه و سنی چه نتیجه‌ای دارد که برایش باید تلاش کنیم؟ تصریح کرد: در پاسخ به اینها باید گفت اتحادیه اروپا را نگاه کنید این‌ها ۷۰ میلیون نفر از همدیگر را در دوران جنگ جهانی کشتند چه چیزی عاید آن‌ها می‌شود که با این گذشته‌ای که دارند کنار هم نشسته‌اند و اتحادیه اروپا را ایجاد کرده‌اند! کشورهای اروپایی با پشتوانه اتحادیه اروپا با هیچ جای دنیا و با هیچ مسئله‌ای تنها برخورد نمی‌کند؛ بلکه اعضای اتحادیه اروپا از یکدیگر در موضوعات مختلف جهانی حمایت می‌کنند.
رئیس دانشگاه بین‌المللی ادیان و مذاهب عنوان داشت: اگر اتحادیه کشورهای اسلامی شکل بگیرد و همه کشورهای اسلامی عضو آن شوند، تنها در بخش نفت و‌ گاز درصد قابل‌توجهی سهم این اتحادیه اسلامی می‌شود و این اتحادیه تبدیل به یک قدرت برتر خواهد شد و هیچ دشمنی نمی‌تواند در مقابل این قدرت ایستادگی کند یکی از دلایلی که دشمن به دنبال ایجاد تفرقه و عدم شکل‌گیری وحدت بین امت اسلامی است عدم کسب چنین قدرتی است.
وی گفت: باید تلاش کنیم این اتحاد شکل بگیرد اگر جهان اسلام را بتوانیم کنترل کنیم و یک اتحادیه واحدی تشکیل دهیم تبدیل به یک قدرت غیرقابل‌رقابت خواهیم شد، از لحاظ عددی یعنی ۲۵ درصد جمعیت جهان که در بهترین نقاط جغرافیایی جهان ساکن هستند و تنگه هرمز، جبل‌الطارق، تنگه یمن و خلیج‌فارس همگی در اختیار ما است.
نواب تأکید کرد: قدرت جمعیتی، معادن، نفت، گاز، موقعیت جغرافیایی و قدرت رزمندگی جهان اسلام  در صورت تشکیل اتحادیه کشورهای اسلامی را تصور کنید مطمئناً تبدیل به اولین و قدرتمندترین اتحادیه جهانی می‌شود؛ زیرا اتحادیه اروپا نفت و گاز خاصی ندارد و جمعیت آن ۵۰۰ میلیون نفر است اما ما تولیدکننده و آن‌ها مصرف‌کننده می‌باشند و نیازمند ما هستند.
رئیس دانشگاه بین‌المللی ادیان و مذاهب اضافه کرد: دشمن برای عدم تشکیل این اتحادیه و وحدت بین کشورهای اسلامی سرمایه‌گذاری زیادی کرده است.
انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/45511
اخبار مرتبط

نظرات شما