عضو شورای اسلامی شهر قم:

شیعه و سنی اختلاف‌افکنان را طرد کنند

عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: یکی از اهداف اصلی دشمن برای توقف پیشرفت در کشورهای اسلامی ایجاد اختلاف و تفرقه است هر صدایی که بوی تفرقه داشت باید طرد شود این‌ها جیره‌خوارانی هستند که حقوق می‌گیرند در امت اسلامی اختلاف‌افکنی کنند.

سید مجتبی سبحانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ضمن تبریک ایام ولادت پیامبر گرامی اسلام و هفته وحدت اظهار داشت: هفته وحدت که ابتکار حضرت امام خمینی (ره) بود اهمیت زیادی دارد، دشمنان در تلاش هستند به‌ نظام جمهوری اسلامی و جهان اسلام ضربه بزنند و نظام را تضعیف کنند و برای ضربه به نظام از حربه‌ها و پروژه‌های مختلف استفاده می‌کنند.
عضو شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: ایجاد اختلاف و حتی جنگ و کینه در جامعه اسلامی یکی از نقشه‌ها و اهداف اصلی دشمنان است، این موضوع از صدر اسلام تاکنون ادامه دارد.
وی افزود: ایجاد کنندگان فتنه بین شیعه و سنی به دنبال این هستند که از رشد و توسعه فکری، علمی، تکنولوژی و...ملت‌های مسلمان جلوگیری کنند، برای همه مسلمانان ارزشمند است که کشورهای اسلامی اعم از شیعه و سنی به هم نزدیک باشند تا به تمدن نوین اسلامی برسند.
سبحانی خاطرنشان کرد: هرچه اختلاف در جامعه اسلامی باشد انرژی آن‌ها را در رشد و بالندگی می‌گیرد به همین منظور امام خمینی (ره) چنین ابتکاری را به خرج دادند که برکات آن را همچنان مشاهده می‌کنیم و باید این تدبیر بیشتر از این و در ابعاد مختلف ادامه پیدا کند.
عضو شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: دشمنان باتوجه‌به اینکه به این نتیجه رسیدند که می‌توانند انرژی مسلمانان را با این فتنه‌ها بگیرند مدام به فکر فتنه و ایجاد اختلاف هستند از جمله فتنه داعش را به اسم اسلام راه انداختند درحالی‌که نه شیعه و نه سنی این گروه تروریستی را قبول نداشتند، این‌جا باید امت اسلامی هوشیار باشد.
سبحانی اضافه کرد: همان‌طور که حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در اندیشه‌های بلند خود اتحاد را در نظر داشتند؛ جامعه اسلامی هم باید از این اندیشه‌ها تبعیت کرده و اختلافات را به صفر برساند و به مشترکات توجه شود.
وی تصریح کرد: هر صدایی از تشیع تندرو و سنی افراطی شنیده می‌شود که آهنگ فتنه و اختلاف دارد باید توسط هر دو گروه شیعه و سنی طرد و محکوم شود؛ زیرا اگر بررسی شود مطمئناً ارتباطات آن‌ها با دشمنان آشکار می‌شود، این‌ها جیره‌خوارانی هستند که حقوق می‌گیرند در امت اسلامی اختلاف‌افکنی کنند.
عضو شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: درگیری‌های مختلف در طول تاریخ در میان امت اسلامی به علت تحریکات دشمنان بوده است دشمن با استفاده از تفاوت‌های مذهبی به دنبال ایجاد جنگ و کشتار بین مسلمانان است و گاهی هم موفق شده است؛ اما اکنون امت اسلامی آگاه‌تر از گذشته است.
سبحانی تأکید کرد: هفته وحدت پیام بسیار خوبی دارد و بهترین فرصت برای نزدیکی بین امت اسلامی است، سال‌هاست امت اسلامی با صلح و صفا کنار هم زندگی کرده‌اند.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/45513
اخبار مرتبط

نظرات شما