استاندار قم:

مدیران استانی که پاسخگوی مردم نباشند کنار گذاشته می‌شوند

آقامیری با اشاره به اینکه مدیران استانی باید پاسخگوی مردم باشند و تعارفی با مدیران نداریم و ارزشیابی مدیران استان را بر اساس پاسخگویی به رسانه‌ها می‌سنجیم، گفت: دستگاه‌ها و مدیران باید برای حل مشکلات مردم گام بردارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،   آقامیری، استاندار قم در نشست صمیمی با مدیران رسانه‌های استان قم که شب گذشته ۲۰ آبان‌ماه انجام شد، اظهار کرد: مبلمان فرهنگی استان و شهر جز اولویت‌های کاری استانداری است و سروسامان دادن این مبلمان فرهنگی، در همه ابعاد منظور است.

 وی با اشاره به اینکه قم حرم اهل‌بیت (ع) است و محدود به مرکز شهر و محدوده حرم نیست و حرمت حرم بر ما واجب است، ادامه داد: اولین اقدام استانداری این است که در ورودی شهر از ۲۵ کیلومتری قم، تبلیغات شهری با محتوای فرهنگی و مذهبی و در شأن قم باشد.

نصب المان‌های مذهبی در ورودی‌های شهر قم

 استاندار قم افزود: باید المان‌های مذهبی در شهر نصب کنیم تا زائران و مهمانان بدانند که به شهر مذهبی وارد شده و ورودی شهر زیبنده حرم آل‌الله باشد؛ سپاه استان و شهرداری کنار استانداری باشند تا شهر مزین به قطعه‌ای از وصیت شهدا باشد.

 آقامیری با بیان اینکه اقدامات مختلف در شهر باید پیوست فرهنگی وجود داشته باشد، گفت: مجوز موافقت اصولی اولیه پروژه فرودگاه دریافت شده و به دنبال مجوز ساخت و سپس مجوز بهره‌برداری هستیم؛ مونوریل نیز از دولت‌های گذشته به ارث مانده و باید تعیین تکلیف شود؛ مشاورین متخصص در حال بررسی و تحقیق هستند و تا پایان آذرماه اعلام نتیجه می‌کنند.

 استاندار قم اضافه کرد: پروژه هزارهکتاری با دانشگاه‌ها مورد بررسی قرار گرفته و به دنبال این هستیم صرف مسکن شود؛ نگاه به مدیریت شهری بر اساس آینده‌نگری است و هر کدام از پروژه‌هایی توسعه‌ای با همین نگاه دنبال می‌شود.

 آقامیری در بخش دیگر سخنانش در خصوص ملاقات‌های مردمی، تصریح کرد: استاندار موظف است در برابر دیدگان مردم باشد و مردم دستشان به مدیر عالی استان برسد؛ امروز باید برای مردم امید آفرینی کرد و مراقب باشیم که یاس و ناامیدی برای مردم رقم نزنیم.

 استاندار قم گفت: مشاور فرهنگی استاندار مسائل قرآنی را پیگیری می‌کند و در مجموعه استانداری بر مسائل فرهنگی در با محوریت قرآن تأکید داریم و باید کودکان را با کلمات نورانی قرآن آشنا کنیم تا شاهد نسل قرآنی باشیم.

 وی با اشاره به اینکه نظارت بر گرانی‌ها هر هفته انجام می‌شود و چهارشنبه هر هفته جلسه ستاد تنظیم بازار انجام می‌شود و به تعزیرات تأکید کردیم که به گران‌فروشان رحم نکنید، ابراز کرد: بانک‌های خصوصی استان باید ۵۰ درصد از منابع خود را در استان هزینه کنند.

 استاندار قم اظهار کرد: پروژه‌های عمرانی شهر باید پیوست فرهنگی و رسانه‌ای داشته باشد و حریم حرم حضرت معصومه (س) باید رعایت شود و به مجموعه شهری نیز این مسئله تأکید شده است.

رسانه‌ها مراقب آبروی دیگران باشند

 وی ابراز کرد: آزادی بیان چارچوبی دارد و باید رسانه‌ها و خبرنگاران مراقب آبروی دیگران باشد؛ نباید ناامیدی به مردم تزریق شود چرا که رسانه‌های معاند نیز از این بیان ناامیدی سوءاستفاده می‌کنند.

 استاندار قم اضافه کرد: انتصاب و عزل روابط‌عمومی‌ها با نظارت استانداری انجام شود چرا که این مدیران روابط‌عمومی دستگاه‌های مختلف نماینده دولت هستند و باید پاسخگوی خبرنگاران و رسانه‌های مختلف با هر طیف فکری باشند.

 آقامیری با اشاره به اینکه مدیران استانی باید پاسخگوی مردم باشند و تعارفی با مدیران نداریم و ارزشیابی مدیران استان را بر اساس پاسخگویی به رسانه‌ها می‌سنجیم، ابراز کرد: دستگاه‌ها و مدیران باید برای حل مشکلات مردم گام بردارند؛ عملکرد مسئولان رصد و اگر پاسخ‌گو نباشند برابر ضوابط برخورد شده و کنار گذاشته می‌شوند.

 وی با اشاره به اینکه تعامل با رسانه‌ها در دستور کار استانداری و مجموعه روابط‌عمومی استانداری قرار دارد، یادآور شد: توزیع عدالت اجتماعی در حوزه ساخت‌وساز و عمران رعایت شود، برای توزیع ثروت پایین‌شهر و بالاشهر نداریم.
 



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/45967
اخبار مرتبط

نظرات شما