امام‌جمعه سلفچگان:

حضرت زینب (س) عاشورا را زیبا تفسیر کردند

امام‌جمعه سلفچگان با بیان این که حضرت زینب (س) اجازه نداد عاشورا فراموش شود، گفت: ایشان واقعه عظیم عاشورا را منحصراً زیبا تفسیر کردند.

حجت‌الاسلام غروی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به ولادت باسعادت حضرت زینب سلام‌الله‌علیها و روز پرستار، اظهار داشت: کربلا از چه منظری زیبا بود که حضرت عقلیة بنی‌هاشم زینب کبری سلام‌الله‌علیها، واقعه عظیم عاشورا را منحصراً زیبا تفسیر کردند.
وی ادامه داد: از منظر مبارک قرآن کریم، در عالم چهار نوع زیبایی را می‌توانیم احصاء کنیم: زیبایی ظاهری، زیبایی آزمایشی؛ یعنی اگر امر دایر شود بین این زینت‌ها و خدا، باید همه را زمین بگذاریم و خدا را انتخاب کنیم،  زیبایی کیفری؛ انسان زشت را زیبا ببینید و زیبایی معنوی؛ خدای متعال در موارد متعددی، انجام فریضه را با وصف جمیل می‌خواهد.
غروی بیان داشت: مثلاً: به پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی صلی‌الله علیه و آله دستور مى‌دهد که در برابر لجاجت، نادانی‌ها، تعصب‌ها، کارشکنى‌ها و مخالفت‌هاى سرسختانه برخی از مردم، ملایمت و محبت نشان بده، و از گناهان آنها صرف‌نظر کن، و آنها را ببخش، بخششى زیبا که حتى توأم با ملامت نباشد. امام رضا علیه‌السلام می‌فرماید: در برابر استهزاء و تکذیب و آزار آنها شکیبایی زیبا و صبر جمیل پیشه کن.
وی به اتفاقات این روزهای غزه اشاره کرد و گفت: حماسه طوفان الاقصی را هم با نگاه عین‌اللهی زینب کبری سلام‌الله‌علیها نگاه کرد.
امام‌جمعه سلفچگان افزود: در روش و سیره حسینی شخص مطرح نیست؛ بلکه خدا و دشمنان خداوند مطرح هستند و در این میان در جبهه خداوند شکست وجود ندارد.
وی به اهمیت شغل پرستاری اشاره کرد و گفت: این قشر از جامعه در واقع از کار خود ثواب دوچندان می‌برند که دراین‌بین باید به مشکلات و خواسته‌های آن‌ها توجه شود.
غروی بیان داشت: باید به این مهم هم اشاره کنم که پرستاران کار خودشان را با عشق و علاقه انجام می‌دهند که این موضوع بارها نمایان شده است و موضوع مهم‌تر این که باید به دغدغه‌های آن‌ها نیز توجه شود.


انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/46080
اخبار مرتبط

نظرات شما