قم فردا گزارش می‌دهد؛

نگاهی به جنایات‌ و ظلم‌های آمریکا در ایران و دنیا

در جنگ هشت‌ساله تحمیلی، ترور دانشمندان هسته‌ای، حمله طبس، کودتای نوژه، ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران، فاجعه هیروشیما و ناکازاکی، جنگ در ویتنام، جنگ در عراق، جنگ در افغانستان و غیره؛ آمریکا به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم دست داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، تاریخ معاصر کشور ما سندی گویا بر توطئه‌ها، اقدامات خصمانه و دخالت‌های آمریکا است که نگاهی گذرا به فهرست آن کافی است تا خوی استکباری این کشور را به نمایش گذاشته و نقاب فریب از چهره آن کنار زدند و این کشور را، صرف‌نظر از جنایات این کشور در سایر کشورها، به‌عنوان کانون و محور شرارت در جهان معرفی نماید.

شروع جنگ تحمیلی به ایران با تحریک صدام توسط آمریکا

آمریکایی‌ها پس از شکست سنگین در کودتای «نوژه»، تحرکات شدیدی را برای ترغیب صدام به جنگ با ایران آغاز کردند. برژینسکی، مشاور امنیت ملی آمریکا، برای آماده‌سازی عراق برای شروع جنگ سفرهای محرمانه متعددی به بغداد کرد که مجله ژورنال استریت، مورخ ۸ فوریه ۱۹۸۰ یکی از این سفرهای محرمانه را فاش ساخت. علاوه بر این، مطبوعات اروپایی نیز در همان زمان، از ملاقات متعدد برژینسکی با صدام خبر دادند.
مجله فیگارو به نقل از طارق عزیز وزیر امور خارجه وقت عراق در این باره چنین گزارش داد: «جریان جنگ ایران و عراق درواقع از ژوئن گذشته (تیرماه ۱۳۵۹) زمانی آغاز شد که برژینسکی به اردن سفر کرد و در مرز دو کشور اردن و عراق با شخص صدام ملاقات کرد و قول داد که از صدام حسین کاملاً حمایت نماید و این امر را تفهیم کرد که آمریکا با آرزوی عراق در مورد شط‌العرب و احتمالاً برقراری یک جمهوری عربستان در این منطقه مخالفت نخواهد کرد و بالاخره کلیه اقدامات به کشاندن عراق به جنگ علیه ایران منجر شد و پیش‌بینی‌ها چنین بود که اگر بغداد پیروز بشود، ایران بی‌ثبات می‌شود و رژیم جمهوری اسلامی از میان می‌رود و یک دولت طرفدار غرب به‌جای آن به قدرت می‌رسد و درصورتی‌که عراق با شکست مواجه گردد، آمریکا می‌تواند خود را به‌عنوان حامی و مدافع ایران قلمداد نماید».
نماینده آمریکا در سازمان ملل در همان روزهای آغازین جنگ اعلام کرد: «اگر عراق از آمریکا کمک بخواهد هرگونه امکانات نظامی را در اختیار عراق قرار خواهد داد».
هرچند آمریکایی‌ها کوشیده‌اند که نقش خود را در تحریک صدام برای حمله به ایران کتمان کنند، اما تجهیز صدام به انواع سلاح‌های جدید جنگی و کشتارجمعی و نیز حمایت‌های رسانه‌ای، سیاسی و بین‌المللی از سوی آمریکا و هم‌پیمانان وی، چیزی نیست که بتوان آن را کتمان یا انکار کرد. ازاین‌رو، آمریکایی‌ها خود ناچار به اعتراف آن شدند.
روزنامه سوئدی تمپوس به نقل از هنری کسینجر وزیر امور خارجه پیشین آمریکا و نظریه‌پرداز امروزی در این زمینه نوشت: «واشنگتن در مورد ایران که هرگز اهداف خود را محرمانه نمی‌گذارد، به این نتیجه رسیده است که این کشور تهدیدی بزرگ‌تر است. ایران در نظر دارد بر عراق پیروز شده و دولتی اسلامی در این منطقه مستقر نماید».
سایروس ونس، مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید نیز رسماً اعلام کرد: «ما در جنگ طولانی و پر خسارت ایران و عراق، علیه ایران بودیم».
از همین رو آمریکا یکی از کشورهای فعال در نقض حقوق بشر در دنیا است و از طرفی کشور ما ایران جزو کشورهایی است که به طور مداوم دچار توطئه‌ها و نقشه‌های شوم امریکا قرارگرفته است. جمهوری اسلامی ایران از زمانی که متولد شد چهره نحس دشمنی خطرناک به نام امریکا را مشاهده کرده است. این دشمن بی‌رحم برای ازپای‌درآوردن نظام نوپای انقلاب اسلامی از هیچ تلاش و دسیسه‌ای دریغ نکرده و نمی‌کند.
همین امریکا با تمام توان به کمک صدام شتافت، مستانه و دیوانه‌وار هواپیمای مسافربری را هدف قرارداد و مدال شجاعت و خدمت به قاتلان ده‌ها مسافر بی‌گناه آن هواپیما داد! در ایران باعظمت، هر جا بوی ضدانقلابی و تضعیف انقلاب اسلامی بوده است امریکایی‌ها نقش پررنگی داشتند!



جنایات آمریکا با تابلو حقوق بشر

در این راستا محمدصادق کوشکی، تحلیلگر مسائل سیاسی و عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به جنایت‌های آمریکا در ایران و دنیا با تابلو حقوق بشر، اظهار داشت: جنایت‌های منافقین در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی علیه ملت ایران انجام گرفت؛ ولی هیچ‌گاه شاهد محکومیت این اقدامات جنایت‌کارانه از سوی مدعیان مبارزه با تروریسم نبوده‌ایم. از فردای پیروزی انقلاب اسلامی این جنایات آغاز شد و اولین گروهی که به‌صورت رسمی اقدام به ترور مردم و مسئولان کشور کرد گروه فرقان بود.
وی ادامه داد: این گروه در فروردین‌ماه ۱۳۵۸ دو ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ترورهای خود را آغاز کرد و در خردادماه ۱۳۶۰ سازمان مجاهدین خلق نیز وارد فاز جنگ مسلحانه علیه ملت ایران شد. مسعود رجوی در سال ۱۳۶۱ در فرانسه در یک مصاحبه با افتخار می‌گوید که تاکنون ۶ هزار نفر از مردم ایران و ۳۰۰ نفر از مسئولان جمهوری اسلامی توسط این گروه  ترور شده اند.
این تحلیلگر سیاسی بیان داشت: در سال ۱۳۷۶ بار دیگر ماشین ترور منافقین آغاز شد که در همین چارچوب شاهد ترور سپهبد صیاد شیرازی، شهید لاجوردی و انجام بمب‌گذاری در اهواز، کرمانشاه و برخی نقاط دیگر از سوی این گروه بودیم.
وی اضافه کرد: در یک مقطعی در زمان ریاست‌جمهوری بیل کلینتون، خانم مادلین آلبرایت وزیر امور خارجه آمریکا نام گروه منافقین را به‌خاطر اینکه قبل از انقلاب اقدام به ترور چند نفر آمریکایی کرده بود در لیست سیاه قرارداد ولی پس از مدتی نام این گروه از لیست سیاه آمریکا خارج شده بود و مجاهدین به‌صورت آزادانه اقدام به فعالیت در آمریکا کردند.
کوشکی ابراز داشت: آمریکایی‌ها هیچ‌گاه به صورت مستقیم اقدام به عملیات تروریستی در داخل خاک ایران نکرده‌اند و رویه های آن‌ها حتی در آمریکای لاتین به عنوان حیات خلوتشان نیز این‌گونه نبوده است آنها عموماً به وسیله واسطه هایی که ابزار دست آن‌ها هستند اقدام به انجام عملیات تروریستی می کند.
وی تاکید کرد: ترور سپهبد شهید قاسم سلیمانی از سوی آمریکایی ها در خارج از خاک ایران صورت گرفت و آنها در قالب ادعای دروغین و واهی دفاع پیش‌دستانه اقدام به انجام این ترور کردند آنها مدعی بودند شهید سلیمانی به عراق سفرکرده است تا برای حمله به پایگاه‌های آمریکایی در این کشور برنامه‌ریزی کند و ما از خودمان دفاع کردیم. همه این جنایات حقوق بشر آمریکایی را نشان می‌دهد.

جنایات آمریکا چهره وقیح حقوق بشری‌اش را نمایان می‌کند

همچنین حجت‌الاسلام محمد ملک‌زاده در گفتگو با خبرنگار  قم فردا با اشاره به اینکه آمریکا فقط مدعی حقوق بشر است، گفت: در ارتباط با مسائل ایران، آمریکا مهم‌ترین نقش را در اقدامات خرابکارانه و تروریستی علیه ملت ایران داشته است.
وی اضافه کرد: در دهه‌های اخیر، فجایع انسانی بی‌شماری در ویتنام، هیروشیما، ناکازاکی، بوسنی و هرزگوین‌، کوزوو، دیر یاسین، صبرا و شتیلا، بالکان، عراق و افغانستان، لبنان، سوریه، یمن و... رخ‌داده که در همه اینها آمریکا به طور مستقیم یا باواسطه تروریست‌های دست‌پرورده خود نقش داشته است.
عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی افزود: از نگاه کارشناسان، آمریکا در به راه‌افتادن جنگ خونین اوکراین نیز نقش مستقیم داشته است. ازاین‌رو آمریکا در دهه‌های اخیر همواره پیش‌گام ترور و خشونت در جهان بوده است. در واقع می‌توان گفت ارتکاب خونین‌ترین خشونت‌ها، ویژگی‌ دایمی تاریخ ایالات متحده از ابتدای تشکیل آن تاکنون بوده است.
حجت‌الاسلام ملک‌زاده عنوان کرد: تاریخ آمریکا مجموعه‌ای کامل از جنایت علیه بشریت و حقوق بشر در کشورهای مستقل، آزاده و مردمی است؛ لذا مرور این جنایات سند قاطعی در برابر کسانی است که می‌خواهند آمریکا را دوست و خیرخواه مردم ایران معرفی کنند.



آمریکا فقط مدعی حقوق بشر است

از طرفی عبدالوهاب فراتی عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به جنایت‌های آمریکا، ابراز داشت: متأسفانه آمریکایی‌ها همواره مدعی دموکراسی و حقوق بشر هستند و به این بهانه حتی بسیاری از کشورها را مورد هجوم و فشار قرار می‌دهند، اما در عمل نشان داده‌اند که خودشان به این مسئله به معنای واقعی کلمه پایبندی لازم را ندارند .

درهرحال باید گفت که ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران، ترور دانشمندان هسته‌ای، توطئه‌های جداکردن ایران، حمله طبس، کودتای نوژه، طرح حمله مستقیم آمریکا به ایران، حمله صدام، تأمین سلاح‌های شیمیایی عراق علیه ایران، انواع تحریم‌ها (علمی، دارویی، نفت، اقتصاد، بانک‌ها، کشتیرانی، رادار، ماهواره و فضا، الکترونیک و...)، فاجعه هیروشیما و ناکازاکی، جنگ در ویتنام، جنگ در عراق، جنگ در افغانستان و... گوشه‌ای از جنایت‌های آمریکا در دنیا مخصوصاً در کشور ما ایران است.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/46085
اخبار مرتبط

نظرات شما